Gå til innhold

når "datt" navelen av på din nyfødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rar overskrift...

Men gutten min er 1 uke idag, å ista hang den fast i bleia.. Ser jo at den ikke er helt grodd enda, ser ikke noe fint ut i det heletatt..

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 dager gammel. Var gul "gugge" under, og så ikke pent ut, men grodde raskt, og trakk seg sammen når navlen hadde detti av. Så tror det går fint om den detter av nå :)

Anonymous poster hash: 7141d...c6c
Skrevet

Min lille niese som er 1 uke i dag mistet navlestumpen på onsdag.altså 5 dager gammel. Jeg byttet bleie på henne i dag, da var der litt størknet blod der, og den så ikke deilig ut akkurat..hehe.. ; p. Tar vel noen dager før den gror igjen til ei søt lita navle;)

Skrevet

Min lille mistet sin idag, 5 dager gammel :)

Anonymous poster hash: 9f1c2...42f
Skrevet

Navlene henger heldigvis fast enda, men navelstreng stumpen datt av da de var henholdsvis 5, 7 og ca 7 dager gamle

Skrevet

Ca en uke på begge to.

La den være til den faller selv. Det er smertefullt for barnet om du begynner å dra i den. Om den hekter seg litt i bleia kan du evt sette ett plaster løst over:)

Skrevet

HUSK å lim den inn i babyboka, koselig å se igjen navlestumpen når han blir gammel:-)

Anonymous poster hash: e46a2...847

Skrevet

HUSK å lim den inn i babyboka, koselig å se igjen navlestumpen når han blir gammel:-)

Æsj!!

Dag 5 her.

Skrevet

Det er ikke æsj, det er naturlig!

Skrevet

Da han var en uke. Litt grønt verk under men det ble fort borte. Blødde litt hver dag i ca en uke etterpå. Helsesøster sa det var helt normalt. Vasket bare forsiktig med kokt kaldt vann.

Anonymous poster hash: edd7f...a81

Skrevet

9 el 10 dager gammel, den ble borte i en bæsjebleie.

Skrevet

5 dager. Var litt gul gugge under og litt blod et par dager etterpå, men det gikk fort bort. Vask forsiktig med litt vann på en q-tips et par ganger om dagen, så blir det så fint atte, og babyen får verdens søteste navle :)

Skrevet

Det er ikke æsj, det er naturlig!

Det er i aller høyeste grad æsj!

Skrevet

Jaggu godt vi har ulike definisjoner av "koselig". For min del vil et inntørka stykke dødt vev aldri klare å leve opp til betegnelsen koselig.

Datt av dag 6 på begge mine.

Skrevet (endret)

Fem dager. Ble helt satt ut for jeg hadde lest at det skulle være syv til ti dager :o

Heldigvis var min mor på besøk og kunne berolige meg ;)

Vi har lagt den i et lite glass med sprit - skal få laget en nøkkelring eller en lykkeamulett av den, alternativt dele den i to og få laget mansjettknapper, som Nurket skal få i konfirmasjonsgave :P

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Nesten tre uker...

Anonymous poster hash: 702f9...d4e

Skrevet

Han var 4 dager da den datt av.

Anonymous poster hash: 39f9e...fc2

Skrevet

Nr 1: 35 (!) dager. Ble litt bekymra så gikk innom helsesøster som aldri hadde hørt om noen som hadde den så lenge. Men ingen infeksjon

Nr 2: ca 7 dager

Skrevet

Den datt av , av seg selv ved kveldstellet idag.

Han er ikke rød. Litt rød gugge i midten bare , så renset med kloreksidin på en q-tips. Virker ikke plaget eller noe. Husker ikke helt hvirdan det var med første, men det gikk fint da å går nokk så fint nå:-) takk for svar alle sammen!

Skrevet

*gul gugge mente jeg da... Ikke rød!

Nå må a mor sove merker jeg;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...