Gå til innhold

Ammehjelp på SUS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med amming. Baby vil ikke suge,sovner bare ved brystet eller strigråter. Har prøvd alle triks i boka som jeg har lest og folk har råda meg til. Nå trenger vi virkelig hjelp. Hvem kan hjelpe oss?

Anonymous poster hash: e4f43...fa8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes veldig flinke ammehjelpdamer på SUS, så fatt mot! Ring opp på barsel og spør når det passer at du kommer i morgen.

Alternativt kan du ringe Ammehjelpen, men vet ikke om de bedriver hjemmebesøk. Jeg fikk god hjelp begge steder, og de er drevne, kompetente damer som ikke presser deg eller har en slik ekkel holdning noen slike ammenazier har.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 82b2e...a14

Skrevet

Tusen takk for svar :) Ønsker virkelig å få til dette,men her jeg sitter med en baby som strigråter og melk som flommer,ser det håpløst ut. Er det virkelig håp,tro?

Føler det må magi til for å få til dette.

Hi

Skrevet

Spør helsestasjonen .

Vågen helsestasjon i Sandnes er i vertfall godkjende som amnehjelp.

Skrevet

Klart det er håp! Hvor gammel er babyen din?

Skrevet

Sandnes helsestasjon har en fantastisk ammehjelp! Jeg fikk veldig god hjelp der!

Anonymous poster hash: d0b7c...5cb

Skrevet

Takk :) Dere som har fått hjelp- hva var deres problem i forhold til amming?

Jeg har måttet pumpe og gi på flaske for å få mat i babyen. Men ønsker virkelig å få til dette, så trenger desperat hjelp.

Baby er kun 5 dager gammel.

Hi

Skrevet

5 dager, bare? Slapp av, du er nok ikke skikkelig i gang engang ennå. Ta en tur opp på SUS i morgen, så får de se hva du eller babyen gjør "feil".

Jeg husker ikke hva jeg fikk hjelp til. Egentlig alt; sugeteknikk, sittestilling, problematikk ift at baby alltid sovnet ved puppen og masse annet.

Skrevet

Ring SUS! Jeg fikk to døgn på barneavdelingen for ekstra veiledning og hjelp med mi lille som også sov mye og slet med å skape vakum. Tre uker gammel diet hun for første gang og det var virkelig verdt jobbingen. Om ikke barsel kan hjelpe deg, så ring rett til barneavdelingen :)

Skrevet

Takk for svar :) Men må man bli innlagt?

Hi

Skrevet

Nei, men jeg hadde litt reisevei og når det er tre timer mellom måltidene var det mest praktisk :)

Skrevet

Åja, slik ja :)

Jeg har også litt lang reisevei...30 min.

Kanskje litt langt å kjøre frem og tilbake hver 3.time. Og det er jo ikke på slaget hver 3.time heller, av og til går det bare 2 timer før hun vil ha mat igjen.

Men kanskje jeg likeså godt kan høre med den lokale helsestasjonen?

Liker ikke tanken på å bli innlagt, hater sykehus og vil helst være hjemme i "trygge" og vante omgivelser.

HI

Skrevet

Du blir da ikke innlagt! 30 minutter er ikke så langt. Som jeg skrev tidligere, ring dem i morgen og hør når på døgnet det passer best. Så stikker du oppom og sitter på amme/pumperommet mens du får hjelp. Du har nok anledning til å være der gjennom to-tre måltider hvis du ønsker. Ta med vogna så kan dere gå en tur mellom slagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...