Gå til innhold

dere som ikke jobber


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i alle dager gjør dere på? Utenom husarbeid, trening og tv-titting. Det gjør jo vi som jobber også.

 

Anonymous poster hash: c9d9f...0af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør egentlig ikke så mye.Ser på tv .Rydder vasker litt.Går på cafe å kjøpesenter.Stort sett alene.Føler meg litt ensom.Blir uføretrygdet nå .Har ikke jobbet på 10 år.Syns livet kan være ganske tungt.



Anonymous poster hash: aa981...35b
Skrevet

Er i permisjon, har ikkje født enda. Før det har eg vore 80% sjukemeldt ei stund. Eg pendlar mellom senga og godstolen og synes synd i meg sjølv :( Ein sjeldan gong får eg noko ut av dagen, men det går mest i å samle krefter til henting i bhg.

 

Gledar meg stort til graviditeten er over..

Skrevet

Er i permisjon, har ikkje født enda. Før det har eg vore 80% sjukemeldt ei stund. Eg pendlar mellom senga og godstolen og synes synd i meg sjølv :( Ein sjeldan gong får eg noko ut av dagen, men det går mest i å samle krefter til henting i bhg.

 

Gledar meg stort til graviditeten er over..

Tenker selvfølgelig ikke på dere som er sykmeldt, i permisjon o.l. Men mennesker som er ute av arbeidslivet i årevis, kanskje hele livet.

 

Anonymous poster hash: c9d9f...0af

Skrevet

Gjør nok mye av det samme, men jeg gjør muligens mer av det. I tillegg har jeg barn/a hjemme med meg. Det ene er hjemme, en går 3 dager i bhg. og de to eldste går 4 dager på skolen. Det kjøres, bringes, hentes, organiseres, ryddes, handles, vaskes osv. En dag i uka driver jeg musikkopplæring for andres barn. Dagene går, og jeg har det fint. 

Skrevet

Er student. Bruker dagene på universitetet eller hjemme med pensumbøkene



Anonymous poster hash: 37010...d72
Skrevet

Jeg tar deltids studier hjemmefra, så jobber jo ikke men gjør jo en del oppgaver. Så går det i husarbeid og matlaging og trener gjerne én til to timer om dagen for så å hente veslejenta tidlig i bhg. Så spiser vi litt og tar oss ofte en tur i skogen, svømmehallen, ned å mater endene ol. før vi går hjem å lager middag til når mannen kommer fra jobb.

Her er det jeg som har hovedansvaret med husarbeid og gjør stort sett alt mens mannen har ansvar for å levere i bhg og reise på jobb.

Vi trives med den situasjonen vi har og føler oss velsignet for at vi har mulighet til at jeg er hjemme med deltidsstudier og får mye tid med jenta vår.

Skrevet

Gjør nok mye av det samme, men jeg gjør muligens mer av det. I tillegg har jeg barn/a hjemme med meg. Det ene er hjemme, en går 3 dager i bhg. og de to eldste går 4 dager på skolen. Det kjøres, bringes, hentes, organiseres, ryddes, handles, vaskes osv. En dag i uka driver jeg musikkopplæring for andres barn. Dagene går, og jeg har det fint.

Hææ? Tar du ungene ut av skolen en dag hver uke??

 

Anonymous poster hash: c9d9f...0af

Skrevet

 

Gjør nok mye av det samme, men jeg gjør muligens mer av det. I tillegg har jeg barn/a hjemme med meg. Det ene er hjemme, en går 3 dager i bhg. og de to eldste går 4 dager på skolen. Det kjøres, bringes, hentes, organiseres, ryddes, handles, vaskes osv. En dag i uka driver jeg musikkopplæring for andres barn. Dagene går, og jeg har det fint.

Hææ? Tar du ungene ut av skolen en dag hver uke??

 

Anonymous poster hash: c9d9f...0af

 

Nei, småskolen har bare 4 like lange dager her i bygda. De gjøres for å spare penger på transport da de fleste har rett på det pga. avstand. 

Gjest Fighter16
Skrevet

Gjør nok mye av det samme, men jeg gjør muligens mer av det. I tillegg har jeg barn/a hjemme med meg. Det ene er hjemme, en går 3 dager i bhg. og de to eldste går 4 dager på skolen. Det kjøres, bringes, hentes, organiseres, ryddes, handles, vaskes osv. En dag i uka driver jeg musikkopplæring for andres barn. Dagene går, og jeg har det fint. 

Skole 4 dager i uken?

Skrevet

 

Er student. Bruker dagene på universitetet eller hjemme med pensumbøkene

 

Anonymous poster hash: 37010...d72

Er du student så er studiet jobben din. Du kan ikke si at du ikke jobber.

 

Anonymous poster hash: c9d9f...0af

Gjest Fighter16
Skrevet

 

Gjør nok mye av det samme, men jeg gjør muligens mer av det. I tillegg har jeg barn/a hjemme med meg. Det ene er hjemme, en går 3 dager i bhg. og de to eldste går 4 dager på skolen. Det kjøres, bringes, hentes, organiseres, ryddes, handles, vaskes osv. En dag i uka driver jeg musikkopplæring for andres barn. Dagene går, og jeg har det fint. 

Skole 4 dager i uken?

 

Åja. Nå forsto jeg.

Skrevet

jo glemte jo at jeg jobber innimellom da,  er ringevikar som nattevakt, men det blir jo ikke så ofte da.

Skrevet

Sover en del, slapper av og samler krefter. Også må jeg porsjonere ut husarbeidet mer enn andre for å klare det, og må trene litt mer enn gjennomsnittet for å holde det jeg har igjen av helse sånn noenlunde ved like.



Anonymous poster hash: dc22b...6ad
Skrevet

Hva gjør dere som er 100 % uføre?



Anonymous poster hash: aa981...35b
Skrevet

 

Hva gjør dere som er 100 % uføre?

 

Anonymous poster hash: aa981...35b

 

Jeg er ikke 100% ufør, men 60%, jobber to dager i uken.

 

Det går en del tid til behandling, egentrening og restitusjon. Jeg trenger mer hvile og søvn enn de som er friske og bruker mye lenger tid å f.eks husarbeid, handling o.l. 

 

Bruker en del tid i sofaen, og det er et ganske kjedelig og ensomt liv, skulle ønske jeg var 100% arbeidsfør ja....

 

Anonymous poster hash: 8e651...578

Skrevet

Går med barna i åpen barnehage og leker / gjør aktiviteter med dem/ går på tur. Er hjemme og er hjemmemamma for barnas skyld ikke for å stelle hus og glo på tv!

 

Anonymous poster hash: 4736d...8ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...