Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #1 Skrevet 25. oktober 2013 Uff, ungen min er så deilig og fin. 2 mnd nå. Men jeg kjeder meg så veldig hjemme. "Alle andre" jeg kjenner er på jobb og husarbeid er ikke blitt noe mer spennende å drive med selv om jeg har all verdens tid til å gjøre det.. Skulle ønske jeg kjente flere som var i permisjon nå og hadde mulighet til å finne på noe. Hva gjør dere andre for å få tiden til å gå om dagene? Er det flere som er ensomme eller kjeder seg i permisjonen? Anonymous poster hash: 2c7f2...75f
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #2 Skrevet 25. oktober 2013 Du må jo finne på noe! Engasjer deg i tilbudene rundt deg; babysang, babysvømming, trening, gåturer, barselgrupper, røde kors. Ja hva som helst. Ingen grunn til å sitte inne å sture med en liten baby. Anonymous poster hash: b38a9...a25
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #3 Skrevet 25. oktober 2013 Barselgruppe, barnesang, babysvømming, åpen barnehage, trilleturer organisert av Turistforeningen, babykino - dette er arenaer hvor du kan treffe andre i samme situasjon. Anonymous poster hash: 0aa17...cb9
Edie Britt Skrevet 25. oktober 2013 #4 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg kjenner meg godt igjen. Men hvis du nå allerede når det har gått 2 mnd føler det sånn, så må jeg anbefale deg å bli med på et barseltreff i regi av helsestasjonen. Jeg gjorde ikke det selv, og angrer på det. De siste 4-5 mnd av permisjonen var helt grusom fordi jeg ikke kjente noen i nærheten med små barn. Dessuten, når barnet blir 6 mnd og eldre, er det utrolig fint å begynne å trene på å være sosial sammen med andre småbarn. En annen ting du kan gjøre er å finne ut om det finnes noe "åpen barnehage" i ditt område, det brukte jeg mye og var veldig fornøyd med det tilbudet.
DramaMama Skrevet 25. oktober 2013 #5 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg kjeder meg også. Elsker babyen min, men permisjonslivet var ikke noe for meg, så jeg valgte å begynne å studere på fulltid igjen. Lite obligatorisk undervisning gjør det mulig. Jeg er en bedre utgave av meg selv når jeg har noe å gjøre, annet enn bleieskift og husarbeid!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #6 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg ELSKER permisjon!! Skulle ønske jeg kunne være i perm LENGE. Nyt tiden med din lille, den kommer aldri igjen! Og, mange tilbud du kan benytte deg av. Anonymous poster hash: 53696...23e
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #7 Skrevet 25. oktober 2013 Jo, det er jo barselgruppe, men det er jo flere mnd mellom, og er ikke 2 mnd litt lite for å gå i åpen bhg/babysang osv? Jeg skal skjerpe meg og i alle fall komme meg ut en gang om dagen, kanskje jeg skal prøve babykino.. ? Takk for svar alle dere HI Anonymous poster hash: 2c7f2...75f
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #8 Skrevet 25. oktober 2013 Jo, det er jo barselgruppe, men det er jo flere mnd mellom, og er ikke 2 mnd litt lite for å gå i åpen bhg/babysang osv? Jeg skal skjerpe meg og i alle fall komme meg ut en gang om dagen, kanskje jeg skal prøve babykino.. ? Takk for svar alle dere HI Anonymous poster hash: 2c7f2...75f Sang er et språk babyen forstår mer enn tale ble jeg fortalt :-) Min baby har elsket musikk siden han ble født. Hvor bor du? (Fylke) Kanskje du finner noen her inne? Anonymous poster hash: 24956...338
På Hengende Håret Skrevet 25. oktober 2013 #9 Skrevet 25. oktober 2013 Åpen barnehage kan ha dager for barn under et år. Der treffer man også andre som kjeder seg og vil finne på ting Det finnes også babygym (for mammaene).
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #10 Skrevet 25. oktober 2013 jeg ELSKER perm,da kan jeg gå tur hver dag,sulle rundt, gå i butikker, møte de få som jeg kjenner som ikke er i jobb og hente de to andre barna mine tidlig fra sfo og barnehage.dagene går fort!! men jeg husker med førstemann at jeg kjedet meg litt,fordi mannen min kom ikke hjem før kl 17 og da var dagene laaange.nå henter jeg de to andre i to-tre tida og dagene blir kortere. Anonymous poster hash: 8a24b...87a
magica fra tryll Skrevet 25. oktober 2013 #11 Skrevet 25. oktober 2013 Tja,-hagebruk, frivillig arbeid, håndarbeid, matlaging, studier, bøker, yoga, turer, musikk, sukk,-ja, det var tider det!
☆☆☆ Skrevet 25. oktober 2013 #12 Skrevet 25. oktober 2013 Enig, permisjon er kjedelig. Spesielt permisjon utan barn
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #13 Skrevet 25. oktober 2013 Enig, permisjon er kjedelig. Spesielt permisjon utan barn Hvilken permisjon har du da stjerna? Anonymous poster hash: 8a24b...87a
☆☆☆ Skrevet 25. oktober 2013 #14 Skrevet 25. oktober 2013 Enig, permisjon er kjedelig. Spesielt permisjon utan barn Hvilken permisjon har du da stjerna? Anonymous poster hash: 8a24b...87a Ventar på fødselen, har termin om i underkant av 2 veker..
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #15 Skrevet 25. oktober 2013 Enig, permisjon er kjedelig. Spesielt permisjon utan barn Hvilken permisjon har du da stjerna? Anonymous poster hash: 8a24b...87a Ventar på fødselen, har termin om i underkant av 2 veker.. ah,ja da kan det være kjedelig ja,spesielt om man ikke er i noe god form(leste det i en annen tråd du svarte i) men samle energi du, selv om det er kjedelig! Anonymous poster hash: 8a24b...87a
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #17 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg likte heller ikke å være hjemme i permisjon noe særlig, hverken med første eller med nummer 2. Dagene ble lange og ensformige, og ofte preget av masse rutiner. Faste tidspunkt på soving og spising og litt frustrasjon i de (mange) periodene når babyen ikke var villig til å følge opplegget Kunne virkelig bekymre meg for banale ting som bæsjebleier og om babyen spiste litt for lite eller litt for mye. Verden blir veldig liten, og små problemer ble virkelig store oppi hodet Var godt å komme tilbake i jobb og få bruke hjernen og fagkompetansen. Kunne gjerne hatt et års permisjon med snuppene mine som nå er to og fire år gamle da, jeg er ikke noen babyperson men elsker litt større barn som man kan prate med, dra på spennende ekskursjoner med osv Anonymous poster hash: 5f43e...ce3
MammantilNurket Skrevet 25. oktober 2013 #18 Skrevet 25. oktober 2013 Kjede seg? I wish! Her er det full fres omtrent hver dag Jeg har akkurat skrevet ferdig to eksamensoppgaver, Nurket&jeg leker, synger og koser masse, vi er på barselgruppe 1 gang i uken (flotte damer, altså!), vi drar til Oslo minst en dag i uken, jeg baker og pusler i heimen når han sover, gjør innkjøp, vi reiser på familiebesøk i helgene og så videre. Jeg elsker å leke husmor, lage middagsplaner, lage mat fra bunnen, ha mat i fryseboksen (istedet for en flaske vodka og masse isbiter) ... og smådjevlene suser rundt på skruskøyter er helvete ... hehe. Jeg hadde trodd at permisjonen skulle bli kjedelig, men det er masse å finne på
Edie Britt Skrevet 25. oktober 2013 #19 Skrevet 25. oktober 2013 Åpen barnehage er ikke bare for barna men også for foreldre som har lyst å bli kjent med andre. Eller, man trenger faktisk ikke bli kjent sånn utenom heller, men at man møtes i åpen barnehage og snakker sammen om løst og fast kan være en befrielse når man kun går hjemme og tenker baby. Der jeg gikk var det ei jente som hadde et barn på 3 mnd. Han lå stort sett og sov men hun satt og drakk kaffe og snakket med andre småbarnsforeldre Dessuten har de egne babydager der det kun er lov med barn under ett år. Det blir mye roligere da og ingen løping/rasing så det er tryggere å ta med en liten en hvis det er det du tenker på.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #20 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg fant verdens beste barselgruppe her inne:) den i regi av helsestasjonen fungerte ikke optimalt, men her inne på treffsider for mitt fylke og by ble jeg med i en kjempefin gjeng med hyggelige og oppegående damer i samme situasjon. Har tett kontakt med flere av de ennå (5 årsiden), og vi drar på hytteturer og middagsselskap til hverandre og set er kjempekoselig:) Anonymous poster hash: 84cff...418
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #21 Skrevet 25. oktober 2013 Du kan da ikke sløse vekk permisjonen din på å sitte hjemme og gjøre husarbeid! Da jeg fikk min første baby kjente jeg ingen andre med små barn. Jeg måtte ut og få meg nye venner. Det var ganske tøft første gang jeg gikk i åpen barnehage. Barnet mitt var for lite til å ha noen glede av det, men jeg gikk der for min egen skyld. Meld deg på turgruppe, gå på babysang, babykino, babysvømming, treningsenter etc. Det finnes massevis av muligheter. Min erfaring er at det alltid er noe å snakke om når man har baby. Så finner du fort ut hvem du vil prate mer enn bleier og amming med - slik fant jeg de fleste av mine beste venner de siste årene. Lykke til! Anonymous poster hash: b1ff3...0d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå