Gå til innhold

Dømmes ikke 50/50 deling på barn under ..år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grensen?noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så sant dere ikke har hatt 50-50 til å begynne med så dømmes ikke 50-50. Da må foreldrene ha ett kjempebra samarbeid noe som er sjeldent hvis man går rettens vei.

Anonymous poster hash: a20ee...470
Skrevet

Vet om et foreldrepar som kranglet så busta føyk i flere år. Når datteren deres ble 4 år, ble det 50/50. Dette MÅ ha gått gjennom rettssystemet fordi det ville ALDRI moren ha godtatt på egen hånd.

Anonymous poster hash: 129ee...906
Skrevet

Vet om et foreldrepar som kranglet så busta føyk i flere år. Når datteren deres ble 4 år, ble det 50/50. Dette MÅ ha gått gjennom rettssystemet fordi det ville ALDRI moren ha godtatt på egen hånd.

Det er ikke anbefalt for barn under skolealder, og en av forutsetningene for å ha det er at man bor i samme skolekrets og har et godt samarbeid, så at det har blitt dømt 50/50 for en 4-åring med kranglende foreldre tror jeg ingenting på..

Anonymous poster hash: 2c257...1e8

Skrevet

Det dømmes ikke 50/50 bortsett fra i tilfeller der foreldrene allerede har en slik samværsavtale eller i tilfeller der en slik ordning der delt omsorg er blitt praktisert, selv om samværsavtalen sier noe annet.

Grunnen til at retten ikke dømmer det i andre tilfeller er at når det kommer i retten er konfliktnivået så høyt at det ligger ikke til rette for delt omsorg og det er aldri barnets beste å bo 50/50 når foreldrene er så uenige og har så høyt konfliktnivå at retten må inn og bestemme.

Anonymous poster hash: 06319...dcb
Skrevet

Det er ikke anbefalt for barn under skolealder, og en av forutsetningene for å ha det er at man bor i samme skolekrets og har et godt samarbeid, så at det har blitt dømt 50/50 for en 4-åring med kranglende foreldre tror jeg ingenting på..

I et slikt tilfelle har de enten praktisert en slik ordning eller så har mor / far inngårr forlik. Svært mange inngår forlik, men presenterer det som om retten har dømt.

Anonymous poster hash: 06319...dcb

Skrevet

De bor i samme skolekrets, ja.Dette var en bhg, jente da. Foreldrene kunne ikke gi hverandre beskjeder engang, de brukte bhg-personalet til å formidle til den andre om det var noe de var misfornøyd med (som var ganske ofte). En gang hadde faren klipt det lange håret til jenta uten å snakke med mor (selvsagt), gud som vi fikk høre hva vi kunne si til han, det var ikke pent. Men likevel var det faren som hentet i bhg annenhver onsdag og leverte i en uke, til moren hentet neste onsdag og leverte i en uke. osv osv... Og det at de gjorde dette frivillig stemmer ikke.

Skrevet

Jeg og eksen gikk fra hverandre før sønnen vår var 4 år, og vi gikk for 50/50 fra "dag en". Vi bor 5-10 min fra hverandre, har godt samarbeid og krangler ikke i det hele tatt. Vi er nok et av de parene som folk syns burde holdt sammen siden vi ikke har noen store problemer med hverandre, men når kjærligheten og kjæresteforholdet blir borte, så syns jeg ikke man skal være sammen for syns skyld.

Vi var aldri i retten, hadde det obligatoriske møtet med fordeling osv, men har alltid snakket godt sammen og ordnet ting på hjemmebane.

Så jeg tror det kommer an på foresattes situasjon også. Vi bor ikke i samme skolekrets (er midt på grensa mellom 2 skoler) men jeg har bostedsadresse slik at barnet sokner til "min skole". Dette var på grunn av tryggere skolevei. Alt i alt så fungerer det veldig bra, sønnen vår synes det er helt greit med 50/50, for han vil ikke velge mellom oss, og ønsker ikke å være lenge borte fra hverken meg eller pappa'n sin. 

Anonymous poster hash: 83cce...ffc
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men...

Dere sier det ikke dømmes 50/50 med mindre forholdene ligger til rette for det.

Min eks og jeg bor i hver vår by, det tar 45 min å kjøre. Han har barnet annenhver onsdag til mandag, og det ble anbefalt i retten (vi hadde 50/50, jeg ville at han skulle ha annenhver helg). De synes det var en god idé. Selvom vi nå ikke har 50/50 så er jo ikke fordelingen så annerledes...

Anonymous poster hash: 8a162...64c

Skrevet

Min eks og jeg bor i hver vår by, det tar 45 min å kjøre. Han har barnet annenhver onsdag til mandag, og det ble anbefalt i retten (vi hadde 50/50, jeg ville at han skulle ha annenhver helg). De synes det var en god idé. Selvom vi nå ikke har 50/50 så er jo ikke fordelingen så annerledes...

men da kan dere umulig bo i samme skolekrets og man må ta hensyn til avstand og. 

Her ønsker BF 50-50, problemet er at han bor 3,5 timer unna så det er jo egentlig umulig så han har bare samvær en gang i mnd. 

Skrevet

Er ikke meg men ei vennine som er igjennom en stygg sak nå.

Barnefaren er ustabil og truer med d ene og d andre.

Det går mot rettsak nå.lurte bare om d kunne være en mulighet for 50/50 deling,det er hennes største frykt:-(ungen er 3 år

Skrevet

Jeg vil tro det har noe å si om de har bodd sammen tidligere, etter at barnet ble født. Flytter de fra hverandre nå, eller har han hatt helgesamvær hele tiden og vil nå ha 50/50? 

Skrevet

De har bodd samnen helt til nå nylig og han har ingen samvær nå.etter eget ønske.

Skrevet

De har bodd samnen helt til nå nylig og han har ingen samvær nå.etter eget ønske.

Han ønsker ikke samvær, men så ønsker han 50/50? Er hun redd for at retten skal dømme 50/50 mot hans vilje? Det kommer jo aldri til å skje..

En ting er sikkert, hvis jeg var henne ville jeg nektet å snakke muntlig med han, hun bør be om å få ALT han skal si skriftlig. Slik at hun får alle truslene hans og det han sier på feks sms og kan bruke det som bevis. 

Skrevet

Hun har heldigvis d.

Han vil ha det el ingenting..

Skrevet

Hun har heldigvis d.

Han vil ha det el ingenting..

Han har en meget, meget dårlig sak hvis hun har fått skriftlig at hvis han ikke får 50/50 så vil han ikke ha samvær i det hele tatt. Det betyr at han kun tenker på seg selv og overhodet ikke på barnet. Ville ikke vært så bekymret, eller, jeg skjønner selvfølgelig at hun er bekymret, men jeg kan aldri tenke meg at han får gjennomslag for dette.

Skrevet

Jeg har forresten aldri hørt om noen som har 50/50 for et barn som kun er 3 år, uten at mor og far er bestevenner etter bruddet og har bestemt dette selv.

Skrevet

men da kan dere umulig bo i samme skolekrets og man må ta hensyn til avstand og.

Her ønsker BF 50-50, problemet er at han bor 3,5 timer unna så det er jo egentlig umulig så han har bare samvær en gang i mnd.

Nei, vi gjør jo ikke det. Derfor ville jeg at samværet skulle være annenhver helg. Men han ønsket å ha 4 dager mindre enn meg, og det synes retten var fint. Jeg mener, han kunne jo like gjerne bedt om 50/50 og fått det. Det er jo bare 4 dager som skiller...

Skrevet

Fvk anbefaler ikke 50/50 til barn under fire og i retten dømmes det ikke 50/50 til barn under syv år.

Anonymous poster hash: 85c42...ea4

Skrevet

Det skal jeg fortelle henne kansje hun blir litt roligere.

Takk damer:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...