Gå til innhold

Bytte av etternavn og pass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Nå har jeg et pass som er gyldig ut 2015 og vi skal ut å reise i sommer.

Skal også gifte meg og bytte etternavn.

Kan jeg forsatt bruke det gamle passet mitt eller må det fornyes?

Problemet er at vi må bestille turen nå( og skal ikke gifte oss enda, men først om noen måneder)....... og da må en sette inn navna på de som skal reise og det er visst vanskelig å bytte på navnene i etterkant.

Noen som vet?

Anonymous poster hash: 89148...93d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør fornye passet ditt ja. Koster ikke så mye lenger, så like greit å bare fikse det :)

Skrevet

Trur ein etter reglane må ha nytt pass, men har lest her inne at fleire har reist under gamalt namn og gamalt pass utan problemer.

Du kan om du vil ta namneendringa etter reisa. Det er ei enkel prosedyre, utskrift av skjema på internet og sende i posten til skatteetaten (som handterar folkeregisteret).

Skrevet

Navnet i passet og på biletten må stemme overens. Om du har tid til å få nytt pass med det nye navnet før du reiser, bestiller du bare billetten med det nye navnet. Ellers venter du bare til etter reisen med å bytte navn!

Skrevet

Du må enten fornye passet, eller vente med å skifte etternavn til dere har komt hjem.

Anonymous poster hash: 7d809...61c
Skrevet

Det er ikke noe problem å reise med gammelt navn om alt går bra. Skulle man derimot være uheldig å miste passet/bli utsatt for tyveri etc, så vil man få store problemer med å komme seg hjem - i verste fall. Like greit å unngå sånt stress.

Skrevet

har vært gjennom det samme selv nylig, og så lenge du skifter navnet ditt ved giftemålet - altså sender inn navneendringsskjema, så må du å bytte passet ditt og skrive det nye etternavnet når du bestiller turen, så lenge turen er etter du gifter deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...