Gå til innhold

Er det stress å gi mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på tilberedning,nattmating,når dere skal ut på ting.

Hvordan gjør dere det?

Anonymous poster hash: c178c...ad4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når du kommer inn i det så tenker du ikje over det, med nattmåltid så pleier e å koke vann å ha over på termos, og gjør klar pulver i en sånn pulverporsjon boks, samme når e ska ut au eler e kjøper kartong med drikkeklar NANeller hva du enn bruker

Skrevet

Mye mer styr enn med pupp iallfall. Jeg prøvde på flaske en gang pga diverse omstendigheter det døgnet, og aldri mer!

Anonymous poster hash: bff84...164

Skrevet

Jeg syns ikke det var stress. Fant en god og rask rutine på det som fungerte her:)

Syns puppen var mer stress...

Skrevet

Så lenge du har en god plan så går det fint. Ha en termos med varmt kokt vann og en flaske med kaldt kokt vann. Ha en dispenser med ferdig oppmålt mengde mme-pulver, f eks en slik:

http://babyutstyr.no/nuby-pulverdispenser.html

2/3 kaldt vann og 1/3 varmt vann pleier å gi perfekt temperatur, også blander du bare oppi den ferdige mengden pulver.Om du gjør det på den måten, så tar der ca 30 sek å fiske flaska. Dvs omtrent det samme som det tar for utdrivingsrefleksen å kicke inn under ammingen ;)

Anonymous poster hash: 0f8ea...a56
Skrevet

å fikse* flaska :P

Anonymous poster hash: 0f8ea...a56
Skrevet

Syns ikke det var noe stress, bortsett fra om natta. Var enklere og bare ligge å amme da. Men det gikk dessverre ikke etterhvert.

Skrevet

Har 2 flaskebarn og et ammebarn, og synes ikke flaskematingen var noe spesielt stress. Ikke ammingen heller. begge deler har gått helt fint. Med flaskebarna har det vært veldig forutsigbart i forhold til mengde og tidspunkt for mat, og begge sov over natta fra de var 4-5 uker, så flaskemating på natta har vi ikke hatt noe særlig. Vi blandet ferdig flaskene for et døgn om kvelden etter at barnet hadde lagt seg. Da kokte vi flaskene vi hadde brukt døgnet som hadde gått, og blandet på antall flasker for neste døgn - og satte i kjøleskapet. Hvis vi skulle på noe var det bare å ta med antall flasker vi kom til å få bruk for, å varme dem opp der vi var. Ikke noe problem.

Anonymous poster hash: af8b9...899
Skrevet

Ikke stress verken med mme eller amming, noe forarbeid og planlegging må til uansett, på ulike måter. Med mme er det lettere for far og besteforeldre å være sammen med barnet uten at de er avhengig av deg. Jeg både ammer og gir mme på natten ennå, og det er egentlig stress, det er dobbelt opp med planlegging. Prøver å forberede hodet mitt på å avvenne fra begge deler, ungen er tross alt blitt 16 mnd. Hehe.

Anonymous poster hash: 254d1...a22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...