Gå til innhold

Er det noe galt med fireåringen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har også vært bekymret for sen utvikling av sosial kompetanse, som noen nevnte. Jeg håper at dersom det er tilfelle, at det er noe som kan rette seg.

Jeg vet ikke hvor intens hun er når vi ike er tilstede. Men vi har veldig god kontakt med andre foreldre i bhg. De sier at hun møter dem med et smil og snakker med dem, men beskriver henne som ei herlig og morsom jente.

Når hun er med andre hjem får vi tilbakemelding på at det er kjekt å ha besøk av henne og at hun er veldig høflig.

I dag var vi på et teaterstykke av typen der barn blir invitert opp på scenen - og igjen var hun oppe på gulvet som " stjerne" i showet. Jeg syns det var morsomt, men samtidig føles det litt flaut når hun er i ferd med å overta showet. Hun satte seg heldigvis ned uten noe mer om og men når opptredenen var iver :)

Jeg kjenner bare på at det av og til hadde vært deilig med litt lavere profil :) Heldigvis er hn i mange situasjoner langt mer reservert enn tidligere.

HI

Anonymous poster hash: 8646b...016

Hadde virkelig ikke bekymret meg HI :)

Anonymous poster hash: 81f8f...9ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en jente som er veldig ukritisk til andre mennesker. Men hun er sjenert når det kommer til å stå på scene og opptre....

Som her om dagen da pappaen traff en gammel skolekompis på butikken som hun aldri før har sett.....så gikk det ett minutt før hun sto og holdt rundt benet hans. Det synes jeg var ekkelt, og merket at han også synes det var ukomfortabelt. Hun er 5 år.

Anonymous poster hash: 1a735...65c
Skrevet

Dere andre som sier at dere har barn som er ukritisk til fremmede.. Har det blitt foreslått tiltak fra bhg, eller blir det bare oppfattet som noe som vil gå over?

Noen som har hatt 4-5 åringer som har vært slik, men som har blitt mer tilbakeholden med årene?

Jeg er egentlig glad for at hun er så åpen og sosial, og tror at det i mer kontrollerte former vil få henne langt i livet :D

HI

Skrevet

Dere andre som sier at dere har barn som er ukritisk til fremmede.. Har det blitt foreslått tiltak fra bhg, eller blir det bare oppfattet som noe som vil gå over?

Noen som har hatt 4-5 åringer som har vært slik, men som har blitt mer tilbakeholden med årene?

Jeg er egentlig glad for at hun er så åpen og sosial, og tror at det i mer kontrollerte former vil få henne langt i livet :D

HI

Jeg som svarte at 7- åringen min er slik lengre opp, kan bekrefte at det du beskriver nok var mer uttalt da hun var nettopp 4- 6, og at hun har moderert seg litt helt av seg selv det siste halvannet året :). Kosete og utadvendt er hun enda, men ikke ovenfor fremmede på samme måte.

Anonymous poster hash: 81f8f...9ed

Skrevet

Jeg har også vært bekymret for sen utvikling av sosial kompetanse, som noen nevnte. Jeg håper at dersom det er tilfelle, at det er noe som kan rette seg.

Jeg vet ikke hvor intens hun er når vi ike er tilstede. Men vi har veldig god kontakt med andre foreldre i bhg. De sier at hun møter dem med et smil og snakker med dem, men beskriver henne som ei herlig og morsom jente.

Når hun er med andre hjem får vi tilbakemelding på at det er kjekt å ha besøk av henne og at hun er veldig høflig.

I dag var vi på et teaterstykke av typen der barn blir invitert opp på scenen - og igjen var hun oppe på gulvet som " stjerne" i showet. Jeg syns det var morsomt, men samtidig føles det litt flaut når hun er i ferd med å overta showet. Hun satte seg heldigvis ned uten noe mer om og men når opptredenen var iver :)

Jeg kjenner bare på at det av og til hadde vært deilig med litt lavere profil :) Heldigvis er hn i mange situasjoner langt mer reservert enn tidligere.

HI

Som jeg har skrevet tidligere så sa styrer i min bhg at det ikke er noe "galt" med jenta mi og jeg får tilbakemeldinger fra foreldre og andre at hun er ikke slik når ikke jeg eller pappa er i nærheten, slapp av og prøv og snakk med henne om grad av intensitet og at kanskje det kan være ubehagelig for andre, få henne og til og forstå at hun må være forsiktig med fremmede uten og skremme henne. :) dette går seg til :)

Skrevet

Takk for svar! Jeg må innrømme at jeg blir ekstra glad over å lese de betryggende svarene. Jeg skal ikke sette meg på bakbeina dersom noen tilråder oss å få videre utredning, men håper i det lengste at det bare dreier seg om fargerik personlighet :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...