Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har en datter som skjærer noe grusomt tenner. Høres rett og slett ut som at hun knuser tennene. Har vekket henne flere ganger for å sjekke at tennene hennes fortsatt er hele. Har snakket med tannlegen og fikk beskjed om at det bare er slik at noen skjærer tenner. Andre som opplever det samme med sine barn? Eller som har tips til meg? Anonymous poster hash: 72a1f...f4c
mama_82 Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Kan bare bekrefte det tannlegen sa. Er selv tannlege og vi hører innimellom om barn som skjærer tenner. Er ikke så uvanlig Ville nevnt det for tannlege/tannpleier ved hver undersøkelse slik at de kan følge med på om det blir slitasje. Som regel går det helt greit. Hvor gammelt er barnet ditt? Har det fremdeles melketenner?
ms.Pond Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Samme med gutten min på snart tre. Det er helt vanvittig å høre på innimellom. Har vokst opp med en forelder som gjorde det samme, og fikk vite da at det ikke var så mye å gjøre med. Har puffet borti gutten et par ganger for å få han til å snu seg, og da blir det gjerne stille.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 Gutten her på 4 skjærer tenner så det går gjennom marg og bein. Nevnte dette for tannpleier og hun så det var slitt en del på noen av tennene. Hun ville følge det opp neste gang vi kom. Jeg nevnte bittskinne og hun syntes det ikke burde være nødvendig eventuelt før etter han har fått nye tenner. Noen ganger er det så ille at jeg går inn og dytter på han for å få han til å stoppe opp. Selv har jeg måtte begynne med skinne da jeg skjærer. I perioder har det vært så ille at jeg har fått vondt/betent i kjeven. Klarer nesten ikke gape Etter jeg begynte med skinne har jeg nesten ikke vært plaget i det hele tatt Anonymous poster hash: ed7ee...217
mamma'n til 2 :) Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 Gutten min på 1 år har begynt med dette han også. Helt grusomt, og redd han skal ødelegge tenna sine :-( Skal ta det opp på 1årskontrollen og høre Helsesøster og lege mener. Blir vel tannlegen også... Har desverre ingen tips, men min søster holdt på med dette frem til ho var 7-8 år,så stoppa det av seg selv heldigvis.ho har ingen skader pga det :-)
Husbygger Skrevet 24. oktober 2013 #6 Skrevet 24. oktober 2013 Har ei på snart 8 som skjærer tenner, det er helt grusomt å høre på. Nevnte det for tannlegen når vi var der sist. Men hun mente at de ikke skulle gjøre noe med det. Kunne ikke lage bitt skinne nå når hun var så liten, for da måtte de lage ny så ofte!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå