Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Lurer på om du/dere er et godt forbilde for barna deres? Hva kunne evt gjøres bedre? Anonymous poster hash: 1969e...bbd
ms.Pond Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Vi prøver da å være det. Men ingen er perfekte, og jeg kan sikkert gjøre noe både annerledes og bedre. Vi er heldigvis på samme side og begge opptatte av å ha et harmonisk og trygt hjem, så da går det egentlig ganske av seg selv. Vi voksne er høflige til hverandre - sier takk og værsågod, ved matbordet viser vi bordskikk og oppfordrer til å dele, og er generelt høflige og vennlige i alle sosiale situasjoner. Vi viser omtanke og nærhet, og roser hverandre når vi gjør noe bra. Snakker aldri negativt om andre eller hverandre foran junior. Vi ler og spøker sammen, men er raske til å si unnskyld og slutte dersom spøken går for langt (vi gjør det litt bevisst innimellom for å vise at man kan sette grenser - junior er ikke så flink til det). Vi inkluderer alle, prøver å være rause og imøtekommende, og vise toleranse overfor de som er rundt oss. Likevel setter vi grenser, og passer på at barn (og voksne) vet hvor de går. Men så er det selvsagt de dagene hvor alt går på tverke, vi er slitne og ikke orker verken spøk eller lek. Men det tror jeg også bare er sunt, at barna får se at voksne også kan ha en dårlig dag, og at ikke hver dag er en dans på roser. En dårlig side ved meg er at jeg kan bli hissig i trafikken, og innimellom glemmer jeg meg og smeller løs med noen verbale ufinheter mot noen som gjør halsbrekkende stunts foran meg. Eller det kan komme en ed fra meg dersom jeg tupper tåa i en terskel eller noe lignende. Heldigvis virker det ikke som om han har snappet opp det enda...
Mandala Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg tror selvfølgelig at jeg er det. Ikke på alle punkter, men jevnt over ja. Jeg begynte å skrive mye, men tok det bort igjen. Jeg føler at både jeg og barnas pappa formidler de viktige verdiene her i livet, og jeg syns vi har et harmonisk herlig hjem. Vi har en god kommunikasjon med alvor, humor, toleranse. Vi har det stabilt og trygt tross at jeg og barnas pappa har flyttet fra hverandre. Måten vi samarbeider på og har ordnet dette tror jeg er veldig bra for barna og jeg håper at det er en lærdom også i det. Jeg har stor tro på at barna mine får med seg de viktige verdiene videre i livet sitt. Medmenneskelighet, trygghet, humor, refleksjon, miljøbevissthet, tid er viktigere enn materielle ting, ta vare på seg selv, ikke være tv-slave
Elsker livet Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 Vi prøver og feiler, mye gjør vi nok riktig også. Vi gjør så godt vi kan og syns selv vi er gode forbilder. Gleder meg til å få konklusjonen av barna når den tid kommer.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg er ikke det beste forbildet nei men jeg prøver å forbedre meg. Jeg banner og har for lite tolmodighet med han :S Men jobber som sagt veldig med dette. Anonymous poster hash: 3c76b...539
☆☆☆ Skrevet 24. oktober 2013 #6 Skrevet 24. oktober 2013 Har definitivt gode sider eg håper barnet arvar, men også mindre sjarmerande sider. Håpar eg i sum hamnar på pluss-sida..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå