Gå til innhold

nettopp blitt gravid, lite symptomer og kun svake streker på testene:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal sies at jeg ikke har kommet til ikm enda, men er alikevell utrolig nervøs her jeg sitter. I noen dager har jeg testet positivt på g-tester. Testene er ikke sterke i det heletatt, men det er en ekstra strek med farge. Problemet er at jeg har så lite symptomer på graviditet. Murringer i mage/rygg, fryser, hormonell og treg i magen.. jeg skjønner at dere ikke kan gjøre noe og at jeg ikke får gjort noe fra eller til, men jeg har behov for å høre fra noen som har vært i samme situasjon, uansett resultat..

håper noen tar seg tid til å svare en nervøs nygravid som ikke fatter hva som skjer...

Anonymous poster hash: 2ae74...799

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er jo ikke gravid.

Anonymous poster hash: 4e916...893

Skrevet

Først og fremst, en helt vanlig gravidtetstest kan ikke måle mengden HCG, og det har ikke noe å si om testen er svak eller sterk i fargen.. Den måler om det faktisk er hcg der. Den kan heller ikke måle om hcg synker for eksempel..

Graden av symptomer går opp og ned gjennom alle 9mnd.. Du får ikke alle symptomene, og gradene vil variere..

Pust ut og slapp av. :)

Anonymous poster hash: 107eb...4e3
Skrevet

Stygg du er #2!

Har ikke noe å komme med dessverre, men ønsker deg lykke til :)

Anonymous poster hash: dde75...e78

Skrevet

Først og fremst, en helt vanlig gravidtetstest kan ikke måle mengden HCG, og det har ikke noe å si om testen er svak eller sterk i fargen.. Den måler om det faktisk er hcg der. Den kan heller ikke måle om hcg synker for eksempel..

Graden av symptomer går opp og ned gjennom alle 9mnd.. Du får ikke alle symptomene, og gradene vil variere..

Pust ut og slapp av. :)

Anonymous poster hash: 107eb...4e3

tusen takk for svar. Jeg vet at man ikke skal se på styrken på streken, men det er vanskelig å ikke tenke på det når man ser bilder av andre tester av samme type/merke der teststreken er like sterk som kontrollstreken:-/ det er ikke enkelt å senke skuldrene desverre:-(

Hi

Skrevet

men du har jo ikk engnag kommet til ikm, så dersom du er gravid så er du jo rundt 4 uker på vei - og det er helt vanlig å ikke merke noe som helst!

Relax :)

Anonymous poster hash: fbac7...229
Skrevet

men du har jo ikk engnag kommet til ikm, så dersom du er gravid så er du jo rundt 4 uker på vei - og det er helt vanlig å ikke merke noe som helst!

glemte å si: vær obs på at det kan være en kjemisk graviditet siden du har teste så tidlig. 

Skrevet

Så tidlig er testene svake fordi du har lite hcg, det er jo helt naturlig! Det er heller ikke rart at du ikke har noe særlig symptomer når du ikke engang er kommet til IKM...

Anonymous poster hash: d665e...187
Skrevet

jeg hadde ingen tegn til graviditet før rundt uke 20 jeg

Skrevet

glemte å si: vær obs på at det kan være en kjemisk graviditet siden du har teste så tidlig.

tro meg, det henger over meg som en sort sky hvert eneste våkene minutt! Har ikm i morgen, så det er ikke så forbanna tidlig at det gjør noe. Hadde det vært kjemisk tror jeg at jeg hadde begynt å blø innen nå, uten at jeg skal være skråsikker på det. Den verste tanken er faktisk det at testene er falsk positiv, at det er en bo eller en ma. Sa ville jeg jo oppdaget...

hi

Skrevet

Ingen som har opplevd lignende??

Skrevet

Du må vel bare ta en ny test med morgenturin i morgen på ikm. Er den og pos så er du jo gravid. Skjønner ikke helt problemstillingen. Er det det at du synes du har lite symptomer som er problemet? Med nr to kjente jeg ingenting, og testet kun for sikkerhets skyld pga planlagt fest. Den var pos 4 dager over. Ingen symptomer.

Skrevet

Jeg testet med slike billigstrimler. To dager før IKM var det en svak strek, to dager senere en litt sterkere strek, 2-3 dager etterpå der en veldig sterk en. Vet ikke om det gjelder alle slags tester, men billigstrimlene gir i alle fall utslag på hvor mye hcg det er. Jeg hadde heller ingen symptomer så tidlig, de kom når jeg var 5,5 uke på vei.

Anonymous poster hash: ca1db...b0a
Skrevet

Tusen takk for beroligende ord:-) jeg vet jeg er hysterisk, men har lengtet etter et barn til i over 3 år, så det er så godt nå når det endelig ble! Tar en ny test i morgen tidlig skal jeg slå meg til ro med at det faktisk har klaffet:-)

Godt å lese det dere har skrevet, har blitt litt roligere nå:-)

Hi

Skrevet

Må ikke teste hver dag!! De blir ikke sterkere så fort! Vent 3-4 dager før du tar en ny test, så skal jeg love deg at streken blir sterkere.. Eller vent til etter uke 5 og ta en digital med ukevisning. Føles veldig bra med det 3 + tegnet...

Vet hvordan du har det , har vært der selv, men prøv å slappe av.. du får uansett ikke gjort noe fra eller til...

Skrevet

Hvordan har det gått HI?
Har du tatt en test i dag?

Anonymous poster hash: dde75...e78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...