Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 · Æ har akkorat blitt diagnostisert som presenil. Detta e en svært alvorlig og ikkje minst frustranes sykdom, som store dela av befolkninga lid av. Lite forskning e gjort på emne. Det gjør at det så langt e en kronisk lidelse før de ramma. · Symptoman før denna førvirra pæstn e dokumentert hær sånn at du kan stille diagnosn på dæg sjøl, før å avdække om du e infisert med denna grufulle sykdommen…... · Sånn angrip sykdommen: Bestæmme mæg før å vaske biln, begynne å gå mot døra, og får øye på posten som ligg på bordet. Alt i orden: Æg skal vaske biln. Men først tar æg en titt på kæm som har skreve brev tel mæg. Lægg nøklan på skrivebordet, kaste reklame og sånt, og lægg mærke tel at søppeldonken e full. OK. Jæg lægg fra mæg regninge og faktura på skrivebordet før å tømme søppeldonken. Men nu som æg har åpna skoffa i skrivebordet før å lægge fra mæg rægningan, kan æg jo benytte nættbanken før å betale rægningan som haste. Æg har nættopp begynt med nættbank. Korsen va det igjæn..? Mens æg leite ætter brukanvisninga tel nættbanken, dokke det fram et gammelt foto. Gamlekjæresten og mæg. Æg blir settanes og mimre tel æg få den gode ideen å sætte det inn i albumet. Albumet hadde masse løse bilda som burde vært limt inn. Æg fikse dem aille og skriv passanes tæksta under. Når æg skal sætte albumet på plass får æg se alt støve på bøkern. Æg finn støvkostn og tørk aille hyllam. Tar bilderamman og spindelvevet i hjørnet under taket med det samme. Aha! På skrivebordet står juicen som æg holdt på å drekke. Æg skal tørke av skrivebordet åsså. Men først bør æg fjærne juicekartongen. Enda bedre, æg sætt den i kjøleskapet slånn at den blir kald igjæn. Æg går mot kjøkkenet og ser at plantan træng vann. Sætt fra mæg juicekartongen på kjøkkenbænken, og… Hei! Dær e brillan mine! Æg har lett ætter dem i heile dag! Det e bæst æg lægg dem på en lur plass først… Æg fylle ei kanna med vann og går i rætning av mine tørste planta. Aaaagggghhh! Nån har lagt fjernkontrolln på kjøkkenet! Æg holdt på å bli gal da æg leita ætter den før å se på TV. Det e bæst æg lægg den i stua kor den høre hjæmme… Æg kaste litt vann på plantan (og litt på golvet, som æg vaske med en gang). Kaste fjernkontrolln i lænestoln og går mot døra, mens æg prøve å huske ka æg hadde tænkt å gjøre tel å begynne med… Ved dagens slutt e bilen fortsatt like sketten, regningan fortsatt ikkje betalt, juicen står på kjøkkenbænken, plantan har fått alt før lite vann tel å leve og æg finn ikkje bilnøklan… Da æg oppdagevat æg ikkje hadde fått gjort nåkka i løpet av dagen, blei æg verkelig forbausa. Æg veit jo at æg hadde hatt en svært travel dag! Å bli presenil e nåkka svært alvorlig. Det e nok bæst æg læs litt om telstandn på internett. Men først skal æg bare sjække om æg har fått nån mail…
Tired mama Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Hæ?? Sånn er jeg også! Burde jeg ha fått en diagnose? Får sjelden fullført noe fordi jeg finner noe annet som må gjøres før jeg brekker å bli ferdig...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Er det derfor du er ufør? Anonymous poster hash: 1747f...aab
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2013 Ja, det er derfor jeg er ufør.
Iiiiik Skrevet 24. oktober 2013 #6 Skrevet 24. oktober 2013 Tøyser du nå eller er du seriøs? Hvis du akkurat er diagnostisert, er du vel ikke ufør på grunn av denne lidelsen? I min diagnosehåndbok er forresten ikke presenil en diagnose, så jeg tror du tuller. Mange har det jo sånn som du beskriver hele livet. En demensdiagnose må jo innebære en brå endring fra normalen. Jeg synes det du beskriver høres med ut som den avledbarheten personer med ADHD sliter med. Sånn, der fikk du en diagnose til. Litt glemsom er du sikkert, for var det ikke noe med dialekter her inne? Eller er det jeg som har glemt at det var greit allikevel?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #7 Skrevet 24. oktober 2013 Eeeh... Ok! Om det er derfor du er ufør burde vel de fleste av oss vært det...... Og hva er greia med dialekten? Anonymous poster hash: eb1dd...5c4
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #8 Skrevet 24. oktober 2013 Høres ut som meg om dagen. I tillegg er det så rotete rundt meg nå at jeg ikke finner noe som helst. Skulle det der være en sjekkliste for om jeg har diagnosen eller ikke, så er jeg også rammet. Ellers så er det bare en forlenget ammetåke og en konsekvens av tidspress i en travel småbarnsperiode. Jeg er forøvrig sykmeldt nå, pga leddplager. Men det kunne like gjerne stått "surrehue" som årsak. Anonymous poster hash: ab9b2...dae
Groosalugg Skrevet 24. oktober 2013 #9 Skrevet 24. oktober 2013 Haha! Det morsomste med denne tråden er jo at folk ikke skjønner at dette er tull. Jeg har den samme lidelsen Hi, og det er mange av oss
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter #10 Skrevet 24. oktober 2013 Uff nå blir det mange diagnoser å huske på for meg, spesielt om jeg skal ta med de diagnosene jeg hadde før, men som jeg ikke har lenger nå....
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #11 Skrevet 24. oktober 2013 Haha, artig innlegg, og like artig med svarene du har fått, HI Anonymous poster hash: ade66...a84
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #12 Skrevet 24. oktober 2013 Akuratt denne lidelsen er vel ikke noe å tulle om, er en ganske grotesk tilstand. Fortvilende for dem som faktisk har den, og ikke minst pårørende! Synes akuratt denne tråden var smakløs! Ser ikke humoren her nei! Anonymous poster hash: 20b11...a06
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #13 Skrevet 24. oktober 2013 Det værste er vel at det ikke er langt fra sannheten uansett Anonymous poster hash: fed82...a02
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #14 Skrevet 24. oktober 2013 Om dette bare er en spøk må jeg si at den var utrolig smakløst! Hva er greia egentlig? Morsom er du iallefall ikke..... Anonymous poster hash: eb1dd...5c4
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #15 Skrevet 24. oktober 2013 Akuratt denne lidelsen er vel ikke noe å tulle om, er en ganske grotesk tilstand. Fortvilende for dem som faktisk har den, og ikke minst pårørende! Synes akuratt denne tråden var smakløs! Ser ikke humoren her nei! Anonymous poster hash: 20b11...a06 Signerer. Noen ting tuller man bare ikke med. Anonymous poster hash: 1747f...aab
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #16 Skrevet 24. oktober 2013 Akuratt denne lidelsen er vel ikke noe å tulle om, er en ganske grotesk tilstand. Fortvilende for dem som faktisk har den, og ikke minst pårørende! Synes akuratt denne tråden var smakløs! Ser ikke humoren her nei! Anonymous poster hash: 20b11...a06 Signerer. Noen ting tuller man bare ikke med. Anonymous poster hash: 1747f...aab Håper dette er tull!! det er jo bare en moro tekst som egentlig beskriver ganske mange som er distre, ikke gjør alt så jævla personlig heletiden, det er ikke en superalvorlig diagnose hun snakker om! Anonymous poster hash: 9e81b...ca4
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #17 Skrevet 24. oktober 2013 Har du glemt at du ikke har forfattet dette selv? http://www.humor1.net/historier/presenil/ Anonymous poster hash: 37fe2...c43
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #18 Skrevet 24. oktober 2013 Akuratt denne lidelsen er vel ikke noe å tulle om, er en ganske grotesk tilstand. Fortvilende for dem som faktisk har den, og ikke minst pårørende! Synes akuratt denne tråden var smakløs! Ser ikke humoren her nei! Anonymous poster hash: 20b11...a06 Signerer. Noen ting tuller man bare ikke med. Anonymous poster hash: 1747f...aab Hvor IDIOT går det an å bli... Anonymous poster hash: e2325...844
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #19 Skrevet 24. oktober 2013 Presenil er en absolutt super alvorlig diagnose! Er på ingen måte en bagatell å leve med dette! Denne uttalelsen er helt bak mål! Du har tydelig lite kunnskap om hva denne diagnosen innebærer! For en av de mer alvorlige diagnosene er det! Å le av ammetåke og å være litt på tusta har jeg ingen problem med! Men akuratt å gjøre narr av presenile synes jeg er så bak mål at jeg ikke klarer å la være å Kommentere hvor smakløst det er! Er direkte kvalmt! Anonymous poster hash: 20b11...a06
TøffiTrynet☠ Skrevet 24. oktober 2013 #20 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg er helt enig med de som synes at dette er for alvorlig til å tulle med.. Spesiellt siden vi nettopp har hatt tv-aksjonen, og vi fikk mange triste skjebner nært innpå oss.. Du mente sikkert ikke noen vondt med dette, HI, men ber deg tenke deg litt bedre om neste gang..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #21 Skrevet 24. oktober 2013 Akuratt denne lidelsen er vel ikke noe å tulle om, er en ganske grotesk tilstand. Fortvilende for dem som faktisk har den, og ikke minst pårørende! Synes akuratt denne tråden var smakløs! Ser ikke humoren her nei! Anonymous poster hash: 20b11...a06 Signerer. Noen ting tuller man bare ikke med. Anonymous poster hash: 1747f...aab Hvor IDIOT går det an å bli... Anonymous poster hash: e2325...844 Næmmen så sint da. Ta heller og tilfør deg selv litt mer kunnskap før du slenger med kjeften. Du virker både uintelligent og usympatisk. Anonymous poster hash: 1747f...aab
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #22 Skrevet 24. oktober 2013 Akuratt denne lidelsen er vel ikke noe å tulle om, er en ganske grotesk tilstand. Fortvilende for dem som faktisk har den, og ikke minst pårørende! Synes akuratt denne tråden var smakløs! Ser ikke humoren her nei! Anonymous poster hash: 20b11...a06 Signerer. Noen ting tuller man bare ikke med. Anonymous poster hash: 1747f...aab Hvor IDIOT går det an å bli... Anonymous poster hash: e2325...844 Næmmen så sint da. Ta heller og tilfør deg selv litt mer kunnskap før du slenger med kjeften. Du virker både uintelligent og usympatisk. Anonymous poster hash: 1747f...aab Kunnskap? Om? Humor? Anonymous poster hash: ab9b2...dae
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter #23 Skrevet 24. oktober 2013 Helt ærlig så trodde jeg dette var en tullediagnose, jeg fikk den på mail og syns det var en morsom tekst på hvor distre man kan være noen ganger , jeg kunne i hvert fall kjenne meg igjen. Det var ikke meningen å gjøre narr av demente . Om noen føler seg støtt eller fornærmet så BEKLAGER jeg dette. Det var overhode ikke min intensjon..
Mamma_til_2 Skrevet 24. oktober 2013 #24 Skrevet 24. oktober 2013 hehe du klarte og provosere noen sjeler i dag Mamma`n til Will& Ailo
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 24. oktober 2013 #25 Skrevet 24. oktober 2013 hahaha kjenner meg igjen i denne. Etter at jeg fikk barn så har bare hjernen sluttet å fungere skikkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå