Gå til innhold

Er det ikke vanlig at barnehageansatte presenterer seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, at de kan si kort hva de heter, om de er pedagogisk leder,ansatt, om de har barn selv o.l?? Eller det det vanlig at barnehageansatte er litt anonyme? 

Hva mener dere? 

Jeg tenkte litt all av dette da: Hei, jeg heter Mette, er pedagogisk leder, 35,år og har mann og tre barn?! 

Kanskje ikke så bra eksempel, men dere forstår hva jeg mener?  :huh:

Anonymous poster hash: 81c40...c46
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, bare hilser med fornavn. Andre ting kommer frem senere når man blir kjent gjennom bhg-året.

Anonymous poster hash: ac81a...6b6

Skrevet

Nei, bare hilser med fornavn. Andre ting kommer frem senere når man blir kjent gjennom bhg-året.

Anonymous poster hash: ac81a...6b6

Åja, okay! Så da er det vanlig da, at det kun er fornavn... Tusen takk for svar!  :)

Skrevet

Ja, kun et hei og et navn

Anonymous poster hash: a923c...cc4
Skrevet

Ja, kun et hei og et navn

Anonymous poster hash: a923c...cc4

Men hva er grunnen til at det kun er evt et hei og navn? I andre forbindelser sier mann litt mer, f.eks jobb/skole da... Er det ikke vanlig å vite litt om hverandre, der barna er? 

Skrevet

Hos oss presenterer de ansatte seg på den måten på foreldremøtet på avdelingen på høsten. De forteller også litt om dine interessert og ansvarsområdet i barnehagen. Jeg synes det er veldig fint å kjenne dem litt.

Anonymous poster hash: e11bf...dad

Skrevet

Det er jo bare å starte en liten samtale med vedkommede selv og spørre? Slik har jeg blitt kjent med samtlige i barnehagen, tar meg tid ved henting og slår av en prat dersom den ansatte har tid/lyst/anledning. Slik vet jeg hvem som er assistenter, hvem har hva utdanning, hvem har barn + masse annet.

Det er fint for barna å høre at foreldre/de ansatte har en fin tone og "kjenner" hverandre!

Anonymous poster hash: 98844...3d1
Skrevet

Det er jo bare å starte en liten samtale med vedkommede selv og spørre? Slik har jeg blitt kjent med samtlige i barnehagen, tar meg tid ved henting og slår av en prat dersom den ansatte har tid/lyst/anledning. Slik vet jeg hvem som er assistenter, hvem har hva utdanning, hvem har barn + masse annet.

Det er fint for barna å høre at foreldre/de ansatte har en fin tone og "kjenner" hverandre!

Anonymous poster hash: 98844...3d1

Nei,nei, ikke slik ment da... Var bare noe jeg lurte på, fordi jeg selv alltid har vært vant med en "kort presentasjon", helt basic info! Ikke noe mer enn det... Jeg selv har god kontakt med de ansatte i barnehagen! 

Skrevet

Jeg jobbet i barnehage i mange år, og presenterte meg aldri med sivilstatus og antall barnefødsler, hobbyer eller oppvekstkommune. Navn og min rolle på avdelingen fant jeg mer naturlig. "Hei, jeg heter Trude og er ped.leder". Det er tross alt en jobb. I den jobben jeg har nå er det heller ingen som flyr rundt og forteller hvor gamle de er eller om de har bikkjer. Så jeg lurer litt på hvorfor HI mener at det skulle være en naturlig måte å presentere seg på? At man har valgt å jobbe i barnehage er ikke det samme som at man ønsker å invitere alle barna og foreldrene inn i sitt privatliv.

Skrevet

Alle presenterte seg grundig på eit foreldremøte i august.

Skrevet

Bare fornavn og hva slags jobb de har på avdelingen, f.eks Hei, jeg heter Simon og er ansatt som assistent.

På nettsiden til barnehagen ligger det også bilde, navn og tittel på alle de ansatte.

Hvor de bor og hvor mange barn de har kommer frem etterhvert som man blir kjent med dem.

Anonymous poster hash: daf8d...8f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...