Gå til innhold

Jeg har en bekjent her inne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som driver å juger noe voldsomt og finner på barn hun ikke har osv. Jeg har konfrontert henne anonymt her inne, men hun står på sitt. Synes det er litt spesielt at en voksen dame driver på sånn, eller er det normalt å "skape sitt eget liv" på nettet ? Greit nok at man ikke skal utlevere seg selv, mens syns det er litt spesielt å finne på barn man ikke har, og leve seg så voldsomt inn i denne "nett-personligheten"..

Anonymous poster hash: c629a...a54
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må da være en ufarlig hobby?

Hvordan vet du hvem hun er da?

Gjest kattkatt
Skrevet

Hva sier hun når du konfronterer henne da? Jeg har ikke det anonymitetsbehovet her, siden dette handler om babyen/gravididteten for meg, meg jeg ville uansett ikke ønske å bli gjenkjent - men på andre nettsteder har jeg også laget mer av en nettperson enn mitt egentlige jeg, fordi det kjentes tryggest ut.

Skrevet

Hun påstår at det ikke er henne, selvom jeg VET det er det ;) Men, det er jo en ufarlig hobby ja.. Bare syns det er litt spesielt. Helt greit å endre på alder, kjønn osv på barna sånn at man ikke blir gjenkjent, men å skape ett helt annet liv enn det man faktisk har syns jeg er litt rart... Men, hun har vel litt for mye fritid ;)

Skrevet

..ikke 'helt' ufarlig.. Da jeg var på mitt første BIM-treff i sin tid, så var det et menneske med på treffet som fortalte at hun var omtrent halvveis i svangerskapet.. Vi andre på treffet været at det var noe vi ikke helt klarte å sette fingeren på med denne dama..

Enden på visa var at det viste seg at hun slettes ikke var gravid i det hele tatt.. Så dersom man lar denne nett-personligheten gå for langt, så kan det omtrent bli som en besettelse som påvirker flere områder i livet enn akkurat den tiden du bruker foran skjermen..

Anonymous poster hash: 18a4c...953
Skrevet

Hvordan vet du det er henne da? Det er jo ikke akkurat så lett å kjenne igjen folk om ingen av opplysningene stemmer?

Anonymous poster hash: f7a5f...223
Skrevet

Du vet at HI ikke er Hilde Iversen liksom, men står for HovedInnlegger.........

Anonymous poster hash: bbafc...9d9
Skrevet

Hun blander virkelighet og fantasi, og noen av de tingene hun har sagt har gjort at jeg VET det er henne. Pluss at hun er veldig lett å kjenne igjen på skrivemåte o.l. 

Men, noen har kanskje ett behov for å skape seg ett mer spennede liv enn det de har i virkeligheten?

Skrevet

Er du sikker på at det er henne? Hvordan kan du vite? 

Kanskje jeg også er en helt annen person i virkeligheten enn jeg gir meg ut for å være her. Kanskje jeg har 3 barn, eller kanskje bare 1? Kanskje jeg skriver at jeg har 5. Kan hende jeg kun har snurrebass-barn, eller kanskje jeg ikke har barn i det hele tatt enda? 

Så svar på spørsmålet ditt: Ja, jeg tror det er veldig vanlig å "skape sitt eget liv" på nett. Det gjelder meg også, men ikke slik du forteller. Jeg har 1 barn (for real), men skriver ofte som om jeg har flere ("barna mine", "barna skulle ditt og datt" "barna gjorde det og det" etc...). Ofte henter jeg erfaring/opplevelser fra bekjente, og gjør dem til mine, eller omvendt. Det er ikke snakk om voldsomme løgner, mer eller mindre ting jeg ønsker å dele med andre, men som jeg er redd kan gjenkjenne meg, til tross for at jeg ganske ofte er anonym. Når jeg signerer med nick, er jeg meg selv, fordi det ofte handler om prøving/graviditet/baby, og da er jeg ikke opptatt av å være anonym.

Anonymous poster hash: 2ba05...49d
Skrevet

Nå skjer det faktisk relativt like ting med ulike personer her i landet.... Det er da helt merkelig å få for seg noe slikt. Det kan vel hende at alle tingene som nettopp ikke stemmer med at det er henne, bare betyr at det faktisk ikke ER henne.

Anonymous poster hash: bca34...015
Skrevet

Du kan da ikke vite at det er henne med mindre hun har fortalt deg at nicket tilhører henne. Ellers er det jo lurt å anonymisere seg på nett, ved å si at man har flere barn enn man har, endre kjønn, bosted osv.

Anonymous poster hash: f484e...363

Skrevet

Kjenner du deg igjen i dette HI...?

1. Personen antyder at han vet hva som ”ligger bak” eller påberoper seg å kjenne andres "egentlige motiver".
  2. Personen kan virke litt hoven eller stolt over at han har ”avslørt” personen(e) han mistenker og er interessert i.
  3. Personen unnviker de fleste direkte spørsmål selv, men er mistenksomt interessert i hvorfor den andre stiller dette spørsmålet.
  4. Personen har mange fordommer, og har en tendens til å fordømme eksempelvis minoritetsgrupper for feil som klart er hans egne.

Anonymous poster hash: bca34...015
Skrevet

Jeg vil ikkebli kjent igjen her inne. Vet om hvertfall tre stk som henger her, to av de har avslørt seg selv med detaljerte historier som er umulig å ta feil av. Det gjør meg ingenting, men jeg ønsker ikke å bli kjent igjen. Synes siden er topp fordi man kan lufte frustrasjon og få tids og råd. Derfor skriver jeg ofte motsatt kjønn på barna, hvis jeg skulle skrive om dem, bosted eller andre ting som hjelper å anonymisert meg. Ser ingenting feil i det. Kanskje det er det din bekjente også gjør? Rimelig spesielt og sette henne til veggs og prøve å avsløre din bekjent når hun tydelig ønsker å være anonym :s

Anonymous poster hash: 1d180...b01

Skrevet

Jeg vet det er henne :) Synes bare det er litt merkelig, det er alt :) Men for all del, hvis folk har behov for å lage seg sitt eget liv på nett, så for all del. Syns det er litt komisk bare :) 

Skrevet

Jeg må si at det eneste som er merkelig her er ditt behov for å avsløre henne. Hvorfor har du det? Hva får du ut av det? Har du litt mye fritid kanskje?

Gjest lykkeliggift
Skrevet

Synes faktisk ikke hennes behov er merkelig i det hele tatt.

Men Ditt behov for å henge ut / avsløre henne er mer bekymringsverdig.

Du virker nesten litt besatt... Men det er nå min mening.

Skrevet

Jeg har bare ett barn, men skriver alltid som om jeg har flere hvis jeg skal skrive noe litt detaljert om barnet mitt. Og bytter både kjønn og alder på barnet hvis det ikke er relevant for saken.

Anonymous poster hash: deeb6...89c
Skrevet

Jeg reagerer også på at du har behov for å konfrontere henne når hun tydeligvis ønsker å være anonym... Dårlig gjort.

Anonymous poster hash: fc44b...06a

Skrevet

Jeg også har kjent igjen en person her inne, og etter at jeg oppdaget hvem det var kommer jeg over hennes innlegg hele tiden føler jeg. Denne personen juger på seg et "finere" liv enn det virkeligheten er. (Ikke slik som folk flest gjør på Facebook, men ganger 100000,..)

Anonymous poster hash: 36d2c...619

Skrevet

Du sier at du synes det er komisk - hvorfor det?

Skrevet

Jeg synes vel heller at det du holder på med er tragisk. Hva så om hun sier at hun har et barn mer enn hun har? Hva sa om hun sier at hun bor i en enebolig fremfor rekkehus? Hva så om hun sier at hun kan fransk flytende når hun bare har hatt det i tre år på ungdomsskolen. Regner med at hun ikke skriver dette under fullt navn og med bilde. Det er nok litt for å beskytte seg selv også. Skjønner henne godt.

Anonymous poster hash: f484e...363

Skrevet

Du er ikke akkurat så uskyldig du heller. Tok meg et par sekunder å kjenne deg igjen.. La det ligge nå da :)

Anonymous poster hash: d53aa...949
Skrevet

Hva er det denne personen har skrevet da, Hi?

Anonymous poster hash: 1f829...207

Skrevet

Det er jo litt av en overvurdering av dine egne språkegenskaper å tro at du klarer å gjenkjenne folk så raskt for det er jo - bortsett fra Nøffemor-typene - ikke akkurat så veldig mye i et kort innlegg her som gjør at noen (selv lingvister som jobber med stilistikk og tekstanalyse) kan si med sikkerhet at noe er skrevet av en bestemt person. Og om hun også nekter for at det er hennes nick har du bare et par muligheter: dere har enten ikke et veldig nært vennskap og hun vil helst ikke at du skal ha innsikt i hennes liv, eller det er faktisk ikke henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...