Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Har et par kamerater fra gamle dager med gode jobber, barn og kone. Men to av dem tar psykedelika innimellom for å utvide forståelsen sin av virkeligheten/det vi tror er virkelighet og er på en søken etter en større kjærlighet. Begge kan fortelle om steder de har vært der det bare er kjærlighet, aksept og gode energier. Hvorfor har vi ikke tilgang til dette in real lifte? Og hvorfor fins det slike stoffer i kroppene våre og i naturen ellers som kan gjøre at vi kan komme i kontakt med denne "kjærligheten"? Bare syns det er så spennende. Anonymous poster hash: 01117...bef
☆☆☆ Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Vanskelig spørsmål. Eg trur ikkje nødvendigvis det er utvida virkelighet dei opplever, kanskje heller utvida fantasi. Men at det er begrensa kva vi kan oppfatte trur eg på. Eg er berre ikkje så overbevist om at ein kan utvide horisonten med kjemiske substansar.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Ja, det tror jeg. Men tror ikke nødvendigvis man behøver ta noen stoffer for å oppleve dette. Jeg er i ferd med å utvikle min spiritualitet, og den kan også ta meg steder bortenfor vår virkelighet. Anonymous poster hash: 583e2...42f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 Vanskelig spørsmål. Eg trur ikkje nødvendigvis det er utvida virkelighet dei opplever, kanskje heller utvida fantasi. Men at det er begrensa kva vi kan oppfatte trur eg på. Eg er berre ikkje så overbevist om at ein kan utvide horisonten med kjemiske substansar. Har du prøvd da? Det er etter hvert flere anerkjente og seriøse vitenskapsmenn som tenker at vitenskap og spiritualitet vil kunne forenes en dag. Anonymous poster hash: 9a98c...125
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 Narkotikabruk åpner ikke sansene våre for andre inntrykk. Det påvirker bare hjernens behandling av informasjonen og hukommelsen, men til spørsmålet i overskriften er svaret et klart ja. En hund som har en mye bedre luktesans enn oss oppfatter selvfølgelig en annen del av virkeligheten enn det vi mennesker gjør. Det samme gjelder kansje i enda større grad en flaggermus som har "ekkoloddsans". Vi mennesker har ikke sanseapparat til å oppfatte alt. Selvfølgelig begrenser det vår virklighetsoppfattelse. Det finnes lyder vi ikke kan høre, farger vi ikke kan se og krefter vi ikke kan merke. Anonymous poster hash: 0c685...165
☆☆☆ Skrevet 24. oktober 2013 #6 Skrevet 24. oktober 2013 Vanskelig spørsmål. Eg trur ikkje nødvendigvis det er utvida virkelighet dei opplever, kanskje heller utvida fantasi. Men at det er begrensa kva vi kan oppfatte trur eg på. Eg er berre ikkje så overbevist om at ein kan utvide horisonten med kjemiske substansar. Har du prøvd da? Det er etter hvert flere anerkjente og seriøse vitenskapsmenn som tenker at vitenskap og spiritualitet vil kunne forenes en dag. Anonymous poster hash: 9a98c...125 Nei. Eg er vel ikkje nysgjerrig nok til å eksperimentere med noko som har så mykje dokumenterte skadevirkningar. BTW: Spiritualitet er eit ganske så diffust omgrep. Kva legg du i det?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #7 Skrevet 24. oktober 2013 Vanskelig spørsmål. Eg trur ikkje nødvendigvis det er utvida virkelighet dei opplever, kanskje heller utvida fantasi. Men at det er begrensa kva vi kan oppfatte trur eg på. Eg er berre ikkje så overbevist om at ein kan utvide horisonten med kjemiske substansar. Har du prøvd da? Det er etter hvert flere anerkjente og seriøse vitenskapsmenn som tenker at vitenskap og spiritualitet vil kunne forenes en dag. Anonymous poster hash: 9a98c...125 Nei. Eg er vel ikkje nysgjerrig nok til å eksperimentere med noko som har så mykje dokumenterte skadevirkningar. BTW: Spiritualitet er eit ganske så diffust omgrep. Kva legg du i det? Bevissthet, væren, nuet osv.. Vanskelig.. Dette er et sitat av Einstein som jeg liker ganske godt ”A legitimate conflict between science and religion cannot exist. Science without religion is lame, religion without science is blind.” Anonymous poster hash: 9a98c...125
Gustav Klitt Skrevet 24. oktober 2013 #8 Skrevet 24. oktober 2013 Narkotikabruk åpner ikke sansene våre for andre inntrykk. Det påvirker bare hjernens behandling av informasjonen og hukommelsen, men til spørsmålet i overskriften er svaret et klart ja. En hund som har en mye bedre luktesans enn oss oppfatter selvfølgelig en annen del av virkeligheten enn det vi mennesker gjør. Det samme gjelder kansje i enda større grad en flaggermus som har "ekkoloddsans". Vi mennesker har ikke sanseapparat til å oppfatte alt. Selvfølgelig begrenser det vår virklighetsoppfattelse. Det finnes lyder vi ikke kan høre, farger vi ikke kan se og krefter vi ikke kan merke. Anonymous poster hash: 0c685...165 Godt svart! Signerer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå