Gå til innhold

Foreldre eller barnehageansatte som kjenner barnet best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, er det dere som foreldre eller barnehageansatte som kjenner barnet ditt best?

Var med for å hente et barn i bhg i dag, og hun som jobbet i barnehagen, fortalte at det var hun som kjente barnet best... 

Hva tenker dere? 

Anonymous poster hash: 68cc4...f28
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer. Dessverre er det noen barn som er myyyye mer i barnehagen enn hjemme, da kjenner vel de ansatte barnet bedre.

Men vanligvis vil jeg si foreldrene.

Skrevet

Jeg kjenner barnet mitt best, selvfølgelig. Tror det gjelder de aller fleste.

Skrevet

I velsigne tilfeller, barnehageansatte. I mange tilfeller ser jo de barna 8-10 timer hver dag, og foreldrene ser de kanskje 2 timer.

Anonymous poster hash: 16732...1bf

Skrevet

Velsigne = veldig mange

Skrevet

Barnehageansatte...de vet jo alltid best

Anonymous poster hash: be444...fba
Skrevet

Det varierer. Dessverre er det noen barn som er myyyye mer i barnehagen enn hjemme, da kjenner vel de ansatte barnet bedre.

Men vanligvis vil jeg si foreldrene.

Seriøst? Er det virkelig blitt slik? Ikke frekt ment, men det er trist da... 

Anonymous poster hash: 68cc4...f28

Skrevet

Barnehageansatte har x antall unger å følge med på da. Jeg har ett. Noen har to-tre osv. Helger, fridager ferier, legging, alt man gjør sammen osv osv. Mye flere settinger enn i barnehagen. 

Skrevet

Den dagen bhg kjenner henne bedre enn meg vil eg seriøst revurdere livet mitt!

Skrevet

Barnehageansatte har x antall unger å følge med på da. Jeg har ett. Noen har to-tre osv. Helger, fridager ferier, legging, alt man gjør sammen osv osv. Mye flere settinger enn i barnehagen.

Jeg synes også det er et godt poeng. Enkelte barn er mer i bhg enn hjemme, men foreldrene vil alltid kjenne barna sine best. Rett og slett fordi de bruker den tiden de har sammen med barna på en annen måte enn man gjør som ansatt i bhg.

Hilsen ped.leder

Anonymous poster hash: 77976...548

Gjest 5 andre
Skrevet

Selv om barna er mye i barnehagen, må de forholde seg til mange forskjellige ansatte med begrenset tid per barn, så jeg tror nok at de ikke kjenner barna best - med kanskje noen få unntak.  

Skrevet

Barnehageansatte...de vet jo alltid best

Anonymous poster hash: be444...fba

?

Anonymous poster hash: e8486...ae1

Skrevet

Selvfølgelig er det jeg som kjenner barnet mitt best. Ingen av mine har hatt full plass eller lange dager, så det er vi foreldre som er mest sammen med barna og kjenner de best.

Skrevet

Selvfølgelig kjenner jeg barnet mitt best..

Mine barn liker seg godt i barnehagen, og er virkelig glad i de ansatte, men ingen slår mamma.

Anonymous poster hash: 2df65...da2
Skrevet

Foreldrene selvsagt, ikke alle tilbringer hele dagene fra tidlig til sent i barnehagen. Ser også mange som jobber turnus eller studerer ta barna fri når de har fri, det har jeg også gjort.

Når barna har vært syke, i ferier, helger høytider så er jo ikke de ansatte i barnehagen der, heller ikke når d skal stelles og legges for natten. Vi foreldre har trøstet og vært der fra første øyeblikk og vi vil være her for dem så lenge vi lever og har helse til det.

Barnehagen og feks lærer/sfo har mange flere barn å følge opp, de jobber til forskjellige tider, så de ser ikke barna hver dag, det gjør jeg som mor. Jeg ser med en gang om det er noe galt, har opplevd flere ganger at vana mine har begynt og gråte og fortalt meg om triste eller leie ting som har skjedd i barnehagen når jeg har hentet som de ikke har gått til barnehage "tantene/ onklene" med.

Anonymous poster hash: d773d...b0a

Skrevet

Barna mine er 18-21 timer i barnehagen i uka. Jeg er også sammen med dem helligdager og ferier. Jeg kjenner de selvsagt best. 

Skrevet

Nå føler jeg faktisk at barnehagen kjenner han bedre enn meg selv.

Jeg ser jo han knapt på hverdagene pga lange arbeidstider.

Nå er det ikke jeg som oversetter til barnehagen hva han sier,men motsatt :S

Anonymous poster hash: 4e180...01a
Skrevet

I velsigne tilfeller, barnehageansatte. I mange tilfeller ser jo de barna 8-10 timer hver dag, og foreldrene ser de kanskje 2 timer.

Men ikke alle har ett valg om å ha barnet kortere dager i barnehagen.

Jeg hadde sønnen min 9,5 time i barnehagen hver dag fordi jeg gikk på skole ett stykke unna,å kom opp i rushtrafikk begge veiene.

Uansett hvor dårlig samvitighet jeg hadde,så visst jeg at det var helt nødvendig å fullføre skoleåret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...