Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 ................. som om jeg var en liten 17 åring som sendte med mcdonaldsmat til lunsjen. Fjerde gang dette skjer, og feilen har hver gang ligget i at den som har mottatt beskjeden har formulert den feil. Så kommer en annen ansatte og belærer meg om hvordan dette fungerer. Sist eksempel idag, mitt barn sliter med atopisk eksem, lett tilfelle heldigvis, på vinteren blir h*n ofte tørr i huden og da kommer eksemet frem. Det holdes i sjakk med å ikke ha ull rett på selve kroppen og smøre med a-derma krem. Jeg hadde en ekstra tube og tenkte at denne kanskje kunne være god å ha i barnehagen i tilfelle rottefelle huden ble tørr i løpet av dagen. Jeg tok derfor denne med til barnehagen og ga til en ansatt jeg har ansett til å kunne ta imot beskjeder. Til henne sa jeg at den kremen kunne brukes om han var tørr på armene f.eks en dag. Men at jeg hovedsaklig selv smørte h*n morgen og kveld. Dette var ok, hun skulle skrive det opp i beskjedboken. Idag kom da en annen ansatt og belærte meg om hvordan de ikke kunne drive på å smøre inn sønnen min hver dag og dette fikk jeg gjøre selv. Og apropos så hadde barnet mitt på seg ull idag.................................................................................h*n hadde på seg fleece....................................................................................................Selv om vi hver gang får oppklart at det bare er kommunikasjonsfeil innenfor barnehagen begynner jeg å gå lei å bli behandlet som uansvarlig når jeg er det motsatte, jeg er en voksen person på lik linje som dem, og selv om jeg ikke har tjueårs erfaring innenfor å jobbe med barn, så har jeg da hatt eget barn i flere år nå. Jeg føler meg regelrett som en hakkekylling, Anonymous poster hash: db541...1e9
itb Skrevet 23. oktober 2013 #2 Skrevet 23. oktober 2013 men...hun trodde jo tydligvis du ville at dere skulle smøre barnet hver dag....da må hun jo si i fra? Hu kunne sikkert ha gjort det på en bedre måte (hvis det ble sagt slik du skriver her), men....hvis dette er noe som skjer ofte så kan det hende du (ubevisst) folklarer litt forvirrende? Jeg gir beskjed til alle de ansatte jeg ser jeg da...så i min barnehage tror vel ingen at jeg stoler på at de kan ta i mot beskjeder.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg mener nå at om barnet ditt måtte ha blitt smørt hver dag i barnehagen så skulle de ha gjort det. Jobber selv i barnehage å vi gjør alt foreldrene ønsker for deres barn innen for rimelighetens grense å det vil jeg si at om barnet skal bli smørt av og til eller hver dag er. Selv om dette virker som en bagatell så kan man jo lure på hva de egentlig har tid til barna når de er der store deler av dagen sin og ikke har tid til å koste på 5 min smøring. Anonymous poster hash: 0f5c8...914
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #4 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg ville bedt om et kort møte med pedleder dersom det skjer igjen. Og dessuten - hva er problemet med å smøre inn en unge hver dag dersom det var det som måtte til? Jeg har jobbet i bhg og skole i mange år, og det skulle bare mangle at dette skulle la seg gjøre. Anonymous poster hash: 029f7...b37
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 men...hun trodde jo tydligvis du ville at dere skulle smøre barnet hver dag....da må hun jo si i fra? Hu kunne sikkert ha gjort det på en bedre måte (hvis det ble sagt slik du skriver her), men....hvis dette er noe som skjer ofte så kan det hende du (ubevisst) folklarer litt forvirrende? Jeg gir beskjed til alle de ansatte jeg ser jeg da...så i min barnehage tror vel ingen at jeg stoler på at de kan ta i mot beskjeder. hmm, jeg har vurdert det også, og har spurt hvordan venninnen min tolket beskjeden når jeg forklarte på lik måte. Men det er kommunikasjonen innenfor barnehagen. Jeg har ikke noe imot at de spør om de er forvirret, men denne belæringen de driver med foran barnet mitt og de andre foreldrene er direkte flaut. har hatt en tidligere barnehage til barnet før på gammelt bosted, og der var det aldri slike problemer, de spurte pent om de var usikre og de tok det på gangen med kun oss alene. Trodde ikke det skulle være et problem for så erfarne barnehageansatte som dette er. Anonymous poster hash: db541...1e9
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 Barnehage-"tanter" har en tendens til å ta samme tone som barneskolelærete. De snakker ofte til deg som om du var 5 år og må belæres. Det er bare en yrkedsskade og ikke noe å bry seg om. Anonymous poster hash: 0e7e9...198
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg ville bedt om et kort møte med pedleder dersom det skjer igjen. Og dessuten - hva er problemet med å smøre inn en unge hver dag dersom det var det som måtte til? Jeg har jobbet i bhg og skole i mange år, og det skulle bare mangle at dette skulle la seg gjøre. Anonymous poster hash: 029f7...b37 Hei, takk for rådet, får prøve å snakke med ped.leder om det skjer igjen. Har aldri hatt problemer med slikt før i en annen barnehage og de vennene jeg har som jobber i barnehage skjønte ikke helt problemet de eller. Men det virker som de bare får det for seg at vi spør om mye mer enn vi gjør. Så hisser de seg opp og sender den strengeste damen frem for å snerpe med munnen. Lurer på om det har noe å gjøre med at de tidligere kun hadde store barn der og først nå har åpnet for småbarn, det er jo mye mer småoppgaver som følger de små som alle bleieskiftene og det at de ikke kler på seg selv. Likevel, så er det litt trist når de sier slikt på den måten, jeg føler meg faktisk til slutt som en ganske dårlig mamma. Anonymous poster hash: db541...1e9
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #8 Skrevet 23. oktober 2013 Barnehage-"tanter" har en tendens til å ta samme tone som barneskolelærete. De snakker ofte til deg som om du var 5 år og må belæres. Det er bare en yrkedsskade og ikke noe å bry seg om. Anonymous poster hash: 0e7e9...198 Tja, det finnes en grense spør du meg. Anonymous poster hash: db541...1e9
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #9 Skrevet 23. oktober 2013 Neste gang du har beskjed,skriv den ned på forhånd,og be de ansatte lime den i beskjedbok og det er ingen grunn til at de ikke kan smøre ditt barn ved behov. ang det med ull rett på huden,og smøring ved behov,be pedleder sette en liten lapp som klistres i hylla til barnet,da kan alle ansatte ogsp vikarer lett få med seg det,når de skal ut el har vært ute å kommet inn. ta og send en mail til styrer,der du forteller om de episodene for det er ikke greit. Anonymous poster hash: 023b2...e9e
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #10 Skrevet 23. oktober 2013 Vi smører når vi får beskjed om at det skal gjøres...hva gjør de om sommeren da? Da må jo alle smøres. I allefall 1 gang!!! Anonymous poster hash: 17034...6e8
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #11 Skrevet 23. oktober 2013 Ble ikke mye anonymt kjønn på barnet når annenhver setning er h*n og han/sønnen. Anonymous poster hash: 90663...690
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #12 Skrevet 24. oktober 2013 Har jobbet en del år i barnehage, og barn med atopisk eksem ble smurt av personalet daglig i tillegg til morgen og kveld av foreldre. Dessverre mener noen barnehageansatte at det er ikke deres jobb. Men jo det er det. Når man jobber med mennesker så må man ta de tilleggene som kommer. Kjenner også at jeg hadde blitt mektig irritert om noen skulle snakket slik til meg. Få et møte med leder og forklar sit. Kan ikke skylde på svikt i komunikasjonen heller. Eller ta kun opp ting med primærkontakten. Er ikke denne kommet på jobb, si at du ringer når vedkommende kommer. Da kan de kanskje ta hintet.. Anonymous poster hash: 3c739...547
Mamma_til_2 Skrevet 24. oktober 2013 #13 Skrevet 24. oktober 2013 Begynn og skriv ned beskjedene du har og lever de til ped eller en du stoler på på avd, det hjelper, ikke sikkert alle i bhg er like flink til og huske ting for og så skrive det ned.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #14 Skrevet 24. oktober 2013 Tror nok kanskje du er litt nærtagende? Anonymous poster hash: edbe0...5a4
Iiiiik Skrevet 24. oktober 2013 #15 Skrevet 24. oktober 2013 Hei, takk for rådet, får prøve å snakke med ped.leder om det skjer igjen. Har aldri hatt problemer med slikt før i en annen barnehage og de vennene jeg har som jobber i barnehage skjønte ikke helt problemet de eller. Men det virker som de bare får det for seg at vi spør om mye mer enn vi gjør. Så hisser de seg opp og sender den strengeste damen frem for å snerpe med munnen. Lurer på om det har noe å gjøre med at de tidligere kun hadde store barn der og først nå har åpnet for småbarn, det er jo mye mer småoppgaver som følger de små som alle bleieskiftene og det at de ikke kler på seg selv. Likevel, så er det litt trist når de sier slikt på den måten, jeg føler meg faktisk til slutt som en ganske dårlig mamma. Anonymous poster hash: db541...1e9 Men det er kanskje først og fremst det det handler om - at de i sin kommunikasjon med deg får deg til å lure på om du er god nok? Er du en ung mamma? Tenker du ellers at "alle andre" er flinkere og tryggere enn det du selv er? Psyk deg opp og prøv å tenke at dette handler om dem, ikke om deg! Si til deg selv at dette handler om deres manglende evne til intern kommunikasjon og at en sur kommentar i andre foreldres påhør vil bli fortolket som at det er de som er surrete, ikke du som er kravstor. De andre foreldrene har muligens opplevd det samme, at personalet har en tendens til å glemme beskjeder som er gitt og at de deretter "klager" på foreldrene. Tviler på at en annen mor som overhører sure kommentarer om ull og smøring i garderoben tenker at det er du som har et problem. Jeg ville sagt til ped leder at jeg reagerte på måten personalet kommuniserer på og at hun må snakke med assistentene sine om dette. Si også at du synes at når du gir beskjeder, så når ikke de ut til alle og spør om hvordan de foretrekker at beskjeder gis fra deg til dem. Må du selv snakke med alle, må du selv henge opp lapp på garderobeplassen, merke salven osv eller kan du forvente at de får det til internt?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #16 Skrevet 24. oktober 2013 ................. som om jeg var en liten 17 åring som sendte med mcdonaldsmat til lunsjen. Fjerde gang dette skjer, og feilen har hver gang ligget i at den som har mottatt beskjeden har formulert den feil. Så kommer en annen ansatte og belærer meg om hvordan dette fungerer. Sist eksempel idag, mitt barn sliter med atopisk eksem, lett tilfelle heldigvis, på vinteren blir h*n ofte tørr i huden og da kommer eksemet frem. Det holdes i sjakk med å ikke ha ull rett på selve kroppen og smøre med a-derma krem. Jeg hadde en ekstra tube og tenkte at denne kanskje kunne være god å ha i barnehagen i tilfelle rottefelle huden ble tørr i løpet av dagen. Jeg tok derfor denne med til barnehagen og ga til en ansatt jeg har ansett til å kunne ta imot beskjeder. Til henne sa jeg at den kremen kunne brukes om han var tørr på armene f.eks en dag. Men at jeg hovedsaklig selv smørte h*n morgen og kveld. Dette var ok, hun skulle skrive det opp i beskjedboken. Idag kom da en annen ansatt og belærte meg om hvordan de ikke kunne drive på å smøre inn sønnen min hver dag og dette fikk jeg gjøre selv. Og apropos så hadde barnet mitt på seg ull idag.................................................................................h*n hadde på seg fleece.................................................................................................... Selv om vi hver gang får oppklart at det bare er kommunikasjonsfeil innenfor barnehagen begynner jeg å gå lei å bli behandlet som uansvarlig når jeg er det motsatte, jeg er en voksen person på lik linje som dem, og selv om jeg ikke har tjueårs erfaring innenfor å jobbe med barn, så har jeg da hatt eget barn i flere år nå. Jeg føler meg regelrett som en hakkekylling, Anonymous poster hash: db541...1e9 Hadde blitt kraftig irritert. Ta det opp med styrer og be henne snakke med de ansatte samlet så alle får beskjeden her. Det kan hende beskjeden ble greit skrevet ned for alt du vet også men ikke lest ordentlig. Her høres det ut som om de har et par ansatte som trekker konklusjoner før de har sjekket fakta, og som gjør de de selv vil uten å ta hensyn til beskjeden de har fått- og det er uakseptabelt. Anonymous poster hash: 50cdf...d5d
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #17 Skrevet 24. oktober 2013 Dette burde vel løses på en enkel og grei måte? Du sier ifra til fler av de ansatte så alle sitter inne med korrekt info, og du sier ifra til pedleder. Vær rolig og saklig. De har mange barnet forholde seg til, og jeg tror ikke de mener noe vondt med å svare deg som de gjorde. Legg godviljen til! Jeg spør de ansatte om råd hele tiden, og er takknemlig for kunnskapen de har. Er utdannet pedagog, men har likevel stor nytte av deres erfaring, samt at de ser barnet mitt på en helt annen måte en det jeg gjør. Anonymous poster hash: 7b467...ea2
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #18 Skrevet 24. oktober 2013 Og å dryppe øyne, smøre med solkrem, smøre med salve osv. er noe som hører til jobben så lenge det er innenfor rimelighetens grenser! Anonymous poster hash: 50cdf...d5d
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #19 Skrevet 24. oktober 2013 Spør de rett ut hvordan de vil at du skal kommunisere beskjeder siden det så lett oppstår misforståelser innad. Det hadde jeg gjort. Dessuten er det tull at de ikke kan smøre barnet ditt. Skulle de latt vær å smøre bleiebarn med sinksalve hvis de er såre i stumpen ved bleieskift også da eller? Anonymous poster hash: 2b8f3...809
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #20 Skrevet 25. oktober 2013 Spør de rett ut hvordan de vil at du skal kommunisere beskjeder siden det så lett oppstår misforståelser innad. Det hadde jeg gjort. Dessuten er det tull at de ikke kan smøre barnet ditt. Skulle de latt vær å smøre bleiebarn med sinksalve hvis de er såre i stumpen ved bleieskift også da eller? Anonymous poster hash: 2b8f3...809 Er det virkelig noen som brukerzinksalve noe særlig, det er jo helt forferdelig kliss Anonymous poster hash: 5f5e9...fbc
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #21 Skrevet 25. oktober 2013 Spør de rett ut hvordan de vil at du skal kommunisere beskjeder siden det så lett oppstår misforståelser innad. Det hadde jeg gjort. Dessuten er det tull at de ikke kan smøre barnet ditt. Skulle de latt vær å smøre bleiebarn med sinksalve hvis de er såre i stumpen ved bleieskift også da eller? Anonymous poster hash: 2b8f3...809 Er det virkelig noen som brukerzinksalve noe særlig, det er jo helt forferdelig kliss Anonymous poster hash: 5f5e9...fbc Nei, det er veldig god og effektiv salve. Anonymous poster hash: 50cdf...d5d
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #22 Skrevet 26. oktober 2013 Spør de rett ut hvordan de vil at du skal kommunisere beskjeder siden det så lett oppstår misforståelser innad. Det hadde jeg gjort. Dessuten er det tull at de ikke kan smøre barnet ditt. Skulle de latt vær å smøre bleiebarn med sinksalve hvis de er såre i stumpen ved bleieskift også da eller? Anonymous poster hash: 2b8f3...809 Er det virkelig noen som brukerzinksalve noe særlig, det er jo helt forferdelig kliss Anonymous poster hash: 5f5e9...fbc Nei, det er veldig god og effektiv salve. Anonymous poster hash: 50cdf...d5d Jeg trodde zinksalve var obligatorisk helt til jeg fant ut at mine ikke tåler det. De blir bare mer sår. Anonymous poster hash: 1088a...b1d
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #23 Skrevet 26. oktober 2013 Spør de rett ut hvordan de vil at du skal kommunisere beskjeder siden det så lett oppstår misforståelser innad. Det hadde jeg gjort. Dessuten er det tull at de ikke kan smøre barnet ditt. Skulle de latt vær å smøre bleiebarn med sinksalve hvis de er såre i stumpen ved bleieskift også da eller? Anonymous poster hash: 2b8f3...809 Er det virkelig noen som brukerzinksalve noe særlig, det er jo helt forferdelig kliss Anonymous poster hash: 5f5e9...fbc Nei, det er veldig god og effektiv salve. Anonymous poster hash: 50cdf...d5d Barnehagen her bruker det ikke, bruker bare potetmel Anonymous poster hash: 5f5e9...fbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå