Gå til innhold

Feber, barnehage i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen min på 1,5 år har feber i kveld, hatt det siste tre kveldene. Ligger mellom 38 og 38,7. Er i god form og merker ikke at hun har feber og har altså ingen feber på dagtid. Ingen andre symptom, men ser at en tann har brutt gjennom! Føles litt feil å sitte inne og vær hjemme fra jobb med en unge som virker frisk. Hva mener dere, kan hun i bhg i morgen?

Anonymous poster hash: 58849...884

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke sendt barnet i bhg

Anonymous poster hash: ff1be...f9a

Skrevet

Send i bhg

Anonymous poster hash: 1e8a4...5f3

Skrevet

Eg synes ikkje det. Ein ting er det å vere i form heime, det er noko anna å skulle fungere i bhg. Men eg kjenner ikkje ditt barn..

Skrevet

Feber er feber. Selvom ditt barn er i god form kan hun ha en eller annen smitte som andre barn kan bli sykere av.

Følg reglene, hver så snill. Hold barnet hjemme ved feber og en feberfri dag etter dette.

Skjønner det er dumt å bruke sykt barn dager når ungen er så og si frisk, men feber betyr at kroppen jobber med noe.

Anonymous poster hash: 6bd37...a46

Skrevet

Hold barnet hjemme. Feber tyder på at kroppen hennes jobber med noe.

Tenk selv hvor kjedelig det er å gå på jobb med feber fremfor å slappe av hjemme.

Anonymous poster hash: e6f4f...c90

Skrevet

Med feber på kvelden skal ho sjølvsagt vere heime. Det ser stor skilnad på å ha feber heime i rolege omgivnader, og å vere i aktivitet i barnehagen.

Skrevet

Er ikke fordi at barnet nødvendigvis er syk ved feber at du skal holde barnet hjemme. Samme om det er en tann eller omgangssyke som gjør det. Det har noe med hvor mye mer kroppen jobber for å prøve å stabilisere normal temperatur og gjør barnet mer sliten. Sender du barnet ditt for tidlig i barnehagen kan det fort komme tilbake igjen og kanskje det bare blir være. Hadde nok fulgt anbefalingen om å holde barnet en feberfri dag hjemme. Som du også sier så er barnet ditt 1.5 år og kan være mer plaget en han/hun selv gir utrykk for og et tempo i barnehagen kan ikke sammenlignes med å kunne være hjemme.

Skrevet

Jeg forstår faktisk ikke at det er tvil..men vi er alle forskjellige.

Om du fortsatt lurer hva jeg mener så mener jeg at barnet ditt burde være hjemme i morgen.

:)

Anonymous poster hash: e582a...c4c

Skrevet

Feber er feber. Selvom ditt barn er i god form kan hun ha en eller annen smitte som andre barn kan bli sykere av.

Følg reglene, hver så snill. Hold barnet hjemme ved feber og en feberfri dag etter dette.

Skjønner det er dumt å bruke sykt barn dager når ungen er så og si frisk, men feber betyr at kroppen jobber med noe.

Anonymous poster hash: 6bd37...a46

Dette et jeg uenig. Jeg vet ikke om noen leger som på generelt grunnlag anbefaler en feberfri dag hjemme etter sykdom. Og feber hos barn skyldes ofte de samme virusene som hos andre slår ut med snørr og hoste. De offisielle rådene fra folkehelseinstituttet sier at barn med feber skal holdes hjemme først og fremst av hensyn til seg selv. Når feberen er over, er det allmenntilstanden som avgjør når barnet kan i barnehagen igjen. Jeg ville vurdert å sende barnet i barnehagen i morgen, prøvd å ha kort dag og bedt de voksne roger meg hvis de mente at barnet ikke var i form til å være der.

Anonymous poster hash: 9c839...53c

Skrevet

Jeg vurderer faktisk å sende henne i bhg i

morgen. Pga at allmenntilstanden er så god og at hun ikke har feber på dagtid. Hun har gått i bhg i 2,5 mnd og dette er andre gang hun har feber på kveldstid, ikke på dagtid og god allmenntilstand. Hun har selvsagt vært syk ellers også, men da med feber på dagtid og slapp, så da var det ingen tvil.

Skrevet

Hold barnet hjemme! Uff, alle som sender barna i barnehage når de ikke er 100% altså! Stakkars barn! 

Anonymous poster hash: d6c08...a4a
Skrevet

Jobber i barnehage, og ser at barn som ofte fungerer helt normalt hjemme (med feber), sliter en del med å være i barnehagen å være med på alle vanlige aktiviteter. Det er 1 voksen på 3 barn, men det meste av dagen er det ikke det heller pga ulike oppgaver, møter, pauser ol. Så barnet ditt vil nok ikke få den omsorgen det trenger stakkars. 

Anonymous poster hash: e1018...bef
Skrevet

Stor forskjell å være hjemme og være i barnehage. 

Ofte vi har ringt foreldre for å si at barnet må bli hentet så viser det seg at de har hatt litt feber "men har jo vært i så fin form" 

Men det er jo ingen som tvinger dere til å være inne??

Jeg har vært ute med febersyke barn jeg. Frisk luft skader ikke når man har feber, men er man slapp så er ikke utelek kanskje det som frister mest. Men jeg har gått laaang tur med vogn f.eks. 

Skrevet

Jeg tenkte muligens en 5 timers dag, hun sover 1,5 av de. Ser an i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...