Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg blir i april. Ikke planlagt! Har blitt kjæreste, samboer og gravid på et år. Vi er fast bestemt på at dette skal gå bra. Jenta jeg har fra før rekker å fylle 5 år før hun blir storesøster. Hvordan var overgangen? Elsker man nummer to like høyt som nummer en? Hvordan er det å gå gjennom våkenetter, bleieskift, syke barn, tilvenning i barnehage for første gang en gang til når det er så lenge siden sist? Jeg har mange tanker! Anonymous poster hash: 0e2ac...d45
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 23. oktober 2013 #2 Skrevet 23. oktober 2013 vi fikk nr 2 forrige september. elsker det! samme gjør storebror, som var litt over 3 1/2, og selvfølgelig far i huset:-) storebror er super stolt, har ikke vært mye sjalusi. her var det nr 1 som ikke var plamlagt, men det var munsta. føler at fam er komplett. nr 2 har vært mye "enklere" med tanke på soving etc. men herregud, så slitsomt til tider, spes til å begynne med. overgangen var stor, men helt perfekt! føler at fam er komplett. men kanskje det kommer en 3.mann en gang. men det blir ei lita stund til isåfall:-)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 Har to ukers erfaring som tobarnsmamma :-) Eldste er tre. Første uka var alle slitne og sure, eldste testet grenser og var sjalu, og vi taklet det heeelt feil ved å kjefte og smelle. Andre uka byttet vi taktikk, snakket rolig om hvorfor hun ikke kan ta på øyet til lillebror eller løfte ham opp fra senga etc. Og passer på å sette av litt alenetid til henne hver dag. Det er kjempeviktig! Resultatet kom med en gang; storesøster er nå kjempeflink og inkluderende og det er ro og harmoni i hjemmet :-) Å ha to barn er fantastisk! Anonymous poster hash: 67f6c...2e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå