Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Altså dere med 4 eller mer... Forventer dere at alle i familien skal kjøpe fine "dyre" julegaver til alle barna deres? Tenker da på tanter og onkler og slikt.... Vi hr alltid pleid å kjøpe gaver til nieser og nevøer for 2-300 kr, men nå begynner det bli så mange.... :S Kommer til å bli dyrt hvis vi skal gjøre det i år også... Ville dere blitt sure hvis barna fikk en litt mindre ting enn før når dere ikke hadde så mange barn? Eller ville dere hatt forståelse for det? Anonymous poster hash: 2e138...569
Silverfox Skrevet 23. oktober 2013 #2 Skrevet 23. oktober 2013 Nei, det hadde jeg ikke blitt sur for. En jul har jeg mulighet til å kjøpe noe til alle, en annen jul er den økonomiske situasjonen en annen. Noen juler er det bare de jeg feirer sammen med som får osv. Blir man sur for presangens pengeverdi/ikke viser forståelse for folks økonomi, så fortjener man ikke presang synes jeg.
Elsker livet Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg forventer at de gjør som de pleier. Noen kjøper dyrere, noen kjøper billigere.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 23. oktober 2013 #4 Skrevet 23. oktober 2013 Har jeg ikke tenkt på, faktisk. Men jeg tenker kanskje at de kan prioritere litt, i hvert fall nå som barna er små. F.eks. trenger ikke babyen å få noen stor gave. Svigerinnen min er også flink til å finne på gaver som ikke koster så mye (hun kan f.eks. finne fine ting på loppemarked, eller barna våre arver noe av hennes som de gir i gave). Blir ikke fornærmet av den grunn!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 OK Takk for svar alle sammen Greit å høre hva dere tenker rundt det. Selv har jeg jo bare et barn... Skulle jo gjerne fortsatt å kjøpe gaver til 2-300 kr hver til dem, men nå har min søster og mannen gått fra å ha 1 barn til 5 på 2 år (søster hadde ett, møtte mannen som hadde to og de fikk to sammen)...... og da blir det ganske dyrt I tillegg har min samboers bror fått tvillinger, og min bror har fått samboer som har 3 barn (uten kontakt med far). Så vi har plutselig fått veldig mange barn inn... Anonymous poster hash: 2e138...569
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg forventer at de gjør som de pleier. Noen kjøper dyrere, noen kjøper billigere. Skjønner jo det på en måte.... men det er jo litt forskjell på 300 kr eller 1200 kr.... Jeg mener hvis man gir for ca 300 kr til ett barn og det kommer mange søsken så blir det jo veldig mye penger hvis man skal fortsette å gi alle barna for 300.... Anonymous poster hash: 2e138...569
Elsker livet Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg forventer at de gjør som de pleier. Noen kjøper dyrere, noen kjøper billigere. Skjønner jo det på en måte.... men det er jo litt forskjell på 300 kr eller 1200 kr.... Jeg mener hvis man gir for ca 300 kr til ett barn og det kommer mange søsken så blir det jo veldig mye penger hvis man skal fortsette å gi alle barna for 300.... Anonymous poster hash: 2e138...569 Forventninger baserer jeg på erfaringer. Nå har vi hatt våre fire barn noen år, så derfor er forventningene mine slik. Med med forventninger mener jeg å regne med. Ikke kreve eller forlange. Skulle noen mene at gavene til våre barn må reduseres er de velkomne til å gjøre det uten at jeg blir fornæmet. Tror knapt det hadde blitt lagt merke til.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #8 Skrevet 23. oktober 2013 Forventer ikke kjempe dyre gaver til mine 5. Men, blir veldig glad viss folk kjøper noe "skikkelig" isteden for noe tull som ikke blir brukt. Heller et ullsokker til 100,- enn plastikk ørepynt fra nille om du skjønner Anonymous poster hash: ccf23...aa5
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #9 Skrevet 23. oktober 2013 Forventer ikke kjempe dyre gaver til mine 5. Men, blir veldig glad viss folk kjøper noe "skikkelig" isteden for noe tull som ikke blir brukt. Heller et ullsokker til 100,- enn plastikk ørepynt fra nille om du skjønner Anonymous poster hash: ccf23...aa5 Det var faktisk et godt tips Takk! Jeg kunne lett kommet i kategorien med de som kjøper plastikk ørepynt Siden barna sikkert hadde ønsket seg det mer liksom... Anonymous poster hash: 2e138...569
Edelweis Skrevet 23. oktober 2013 #10 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg forventer også at de kjøper noe skikkelig. trenger ikke koste mye. og så har jeg sagt til mine søsken at de gjerne kan droppe oss og heller kjøpe til barna! fra svigerfamilien kommer det alltid så mye rææl desverre! så nå har jeg sagt at enten får de kjøpe noe de har bruk for, eller la være.
Gjest Hellokitty03+09+13+13 Skrevet 23. oktober 2013 #11 Skrevet 23. oktober 2013 Mine foreldre har 18 barnebarn så de setter inn 200 kr til hver unge, så kjøper vi foreldre noe fra dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå