Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Min svoger og svigerinne har veldig mange barn nå... Vi lurer derfor på om vi kanskje skule spurt dem om vi bare skal kjøpe julegaver til barna i år og ikke til de voksne (altså vi gir til barna der, men ikke til svoger/svigerinne). Samboeren min synes dette er kjempe lurt, men selv er jeg litt usikker.... De pleier ikke kjøpe noe voldsomt til oss uansett pga dårlig økonomi. Hva synes dere? Er det greit å foreslå dette?? En annen ting - min søster er blitt samboer med en mann som har 2 barn. Barna er mest hos sin mor og de har masse familie rundt seg. Min søster har ingen barn selv. Skal jeg kjøpe julegave til disse barna eller synes dere jeg ikke trenger det? Kjenner ikke barna så godt, og møter de ikke så ofte. Skal ikke feire jul med dem heller... Anonymous poster hash: 4fa0f...21c
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #2 Skrevet 23. oktober 2013 Synes godt du kan foreslå å droppe de voksne, her har vi valgt å legge oss på en symbolsk gave til de voksne (en pocketbok, en god bodylotion e.l. for det er jo koselig å få en liten hilsen også). Søsteren min er også sammen med en mann som har barn fra før, for meg er det en selvfølge å kjøpe en gave også til disse, men kjøper ikke så dyr gave. Barna har blitt en del av storfamilien og inkluderes på alle vis, også til jul. Anonymous poster hash: 4dd1f...c80
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 Vi har de siste årene gitt til min manns søsken, de er "attpåklatter" alle sammen, og er i alder fra 15-22. De får alltid gave. Jeg har en søster som har mann og barn, og der er avtalen at vi kjøper til barna, og noe til de voksene hvis vi finner noe de faktisk har bruk for. Vi kjøper altså ikke bare for å kjøpe. Noen år får hun og mannen ingenting, andre ganger får de, det samme gjelder oss.På neste spørsmål så ja, kjøp gave. Det trenger ikke å være så mye. vi gir ofte kinobilletter. Anonymous poster hash: 2d31b...427
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #4 Skrevet 23. oktober 2013 Anon 3 her har en god måte å løse dette på synes jeg. Det er tanken som teller I det store og hele. Anonymous poster hash: 81efc...942
Elina Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 Ja, her gir vi ikke til voksne etter at vi alle ble enige i det. Kun barna. Nå går julehandelen som en drøm Ingen stess, mas og kjøpejag. Det er jo selvfølgelig en vanesak som kan føles litt traust for noen, men når man blir vant til det så er det utrolig befriende. Når det gjelder barna til din søsters samboer så kan du spørre dem om det. Om du ikke føler for å ta det opp med samboeren så spør du kun din søster om hva hun synes blir riktig, kanskje hun kan ta det opp videre med sin mann.
soleia Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 Vi har vorte einige med søsken om å berre gje til barna, og det synes eg er greit.
3 i april Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 Vi kjøper også bare til barna og evt en flaske vin til de voksne
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 23. oktober 2013 #8 Skrevet 23. oktober 2013 vi gir heller ikke til de voksne, bare ungene:-)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #9 Skrevet 23. oktober 2013 Her blir det en flaske vin til de voksne, kun gaver til barna. Gir kun gave til de voksne som ikke har barn, og til mine foreldre. Til bonusbarn i familien gir jeg ALLTID gave. Min bror sin samboer har en sønn på 6 år, og blir inkludert på lik linje med mine biologiske tantebarn. Samme med min mann sin svoger som har en jente fra tidligere forhold, hun bor et stykke unna, og vi ser henne bare noen få ganger i året, men gave får hun uansett. En trenger ikke gi så masse. Anonymous poster hash: 4dbc8...27d
*Yuna* Skrevet 23. oktober 2013 #10 Skrevet 23. oktober 2013 Hadde droppet voksne. Kjøpt til alle barna
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #11 Skrevet 23. oktober 2013 Det synes jeg burde gå an. Vi gjør det sånn hos oss. Anonymous poster hash: 3d953...e32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå