Gå til innhold

Jeg er så lei av rasister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei dame fra Somalia å jeg har ei datter på 4 år som går i barnahagen.

Det er ett barn som aldri vil være med mine datter hjem fra barnehagen. De leker sammen litt i barnehagen, hun og er 4 år. Foreldrene sier at hun er så sjenert og ikke tørr å være med hjem til andre. Men jeg vet at hun blir med ei annen jente fra barnehagen hjem. Jeg vil snakke med de som jobber i barnehagen, jeg vil ikke ha noe av rasistiske holdninger.

Anonymous poster hash: 6e8b7...c84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ei dame fra Somalia å jeg har ei datter på 4 år som går i barnahagen.

Det er ett barn som aldri vil være med mine datter hjem fra barnehagen. De leker sammen litt i barnehagen, hun og er 4 år. Foreldrene sier at hun er så sjenert og ikke tørr å være med hjem til andre. Men jeg vet at hun blir med ei annen jente fra barnehagen hjem. Jeg vil snakke med de som jobber i barnehagen, jeg vil ikke ha noe av rasistiske holdninger.

Fru Åsta/Jomfruer/Nøffemor er tilbake. Nå som somalier! ;)

Anonymous poster hash: 4b276...add

Skrevet

Om dere flagrer av gårde i burkaer og alskens galskap så forstår jeg det godt.

Men er forøvrig ikke rasist av den grunn.

Anonymous poster hash: 100f7...1e2
Skrevet

Og her fortsetter rasismen ser jeg... :( blir kjempe trist av dette

Skrevet

Og her fortsetter rasismen ser jeg... :( blir kjempe trist av dette

Ta deg litt khat og ro nerva.

Anonymous poster hash: 100f7...1e2

Gjest elisa bt
Skrevet

Hvis grunnen til at det andre barnet ikke får være med dere hjem er at dere ikke er etnisk norske, synes jeg det er fælt, både overfor deg, overfor datteren din, og overfor den andre jenta, som vokser opp med den slags restriksjoner på hvem hun kan være venn med.

Men er du sikker på at det er etnisitet som er grunnen? Som etnisk norsk nordmann har jeg også opplevd ting som virker urettferdig, uten at det på noen måte kan være rasistisk betinget. Alle står fritt til å velge sine egne venner, og så lenge hverken foreldrene eller jenta kommer med rasistiske ytringer ser jeg ikke helt hva du tenker at bhg skal gjøre med dette? 

Det kan jo være at det er sant som de sier,at jenta er sjenert rundt fremmede.Det er tross alt ikke sikkert at foreldrene til den jenta hun faktisk er med hjem er fremmede, kanskje familiene kjenner hverandre?

Hvordan er det muntlige språket ditt? Du skriver bra, men noen utlendinger kan likevel være vanskelig å forstå  pga dårlig uttale. Hvis det er tilfellet kan det hende foreldrene ikke vil sende barnet hjem til deg fordi de er redde for at barnet, som i utgangspunktet synes det er skummelt med fremmede, skal oppleve å ikke forstå/bli forstått, noe som jo kan være veldig skremmende for et lite barn. Hvis det er dette som er grunnen så bunner jo det i at du er utenlandsk, men er likevel ikke rasistisk motivert, selv om det sikkert ikke føles godt for dere likevel. 

Har du vurdert å invitere både foreldrene og barnet? Du kan jo lage middag, også kan ungene leke mens dere voksne prater etter maten. Da blir dere kanskje ikke like skumle i ettertid, uansett hva som er motivet for at barnet ikke får komme på besøk nå.   

Jeg tror uansett ikke det er noe lurt beskylde noen for å være rasister, da er det lett for at de går i forsvar og man vil sannsynligvis få større problemer med å finne en måte å samarbeide på.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...