Gå til innhold

Har dere persienner eller liftgardiner med tråder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange er veldig opprøret over at slike ting finnes i en barnehage, men jeg ser dem jo hjemme hos de samme menneskene. Trådene medfører kvelningsfare for barn. Likevell har sikkert halvparten av norske boliger slike tråder hengende et eller annet sted.

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/fikk-soennen-3-hjem-fra-barnehagen-med-kvelningsmerker-4142127.html

Anonymous poster hash: 6953a...945
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har liftgardiner med tråder og trådene er alltid snurret godt opp så ikke barna skal kunne henge seg opp i dem.

Anonymous poster hash: 03469...a76
Skrevet

Nå er det en liten forskjell da. En vanlig hjem er stort sett langt mer oversiktlig, og man har stort sett bare noen få barn å forholde seg til.

Det er langt enklere å følge med på 2 barn hjemme i sin egen stue, enn 10-20-30  barn i en barnehage. Man er også raskere på pletten om noe skulle oppstå. 

Dog vil jeg ikke anbefale noen å ha slike på barnerommet, der bør man finne sikrere løsninger.

Skrevet

Vi har liftgardiner med tråder og trådene er alltid snurret godt opp så ikke barna skal kunne henge seg opp i dem.

Det var de i barnehagen i artiklen også. Sansynligheten for at noen skal glemme å surre dem opp en gang er ganske stor, selv om det selvfølgelig som regel går bra. 

Skrevet

Nå var vel trådene hengt opp i denne barnehagen også, men guttene hadde klatret opp og fått de ned...

Men jeg er enig altså, selv om vi har både persienner og liftgardiner med tråder på her hjemme skal det ikke eksistere i en barnehage. Her var de til om med i et av de rommene hvor barna får leke uten tilsyn, og det er helt utilgivelig faktisk. En ting var om det fantes slike på kjøkkenet i en barnehage, der er aldri barna alene, men på et puterom, dukkekrok e.l. sted hvor barna får leke litt i fred skal det selvfølgelig ikke henge lange tråder fra gardinene/persiennene.

Anonymous poster hash: 15fc6...c20

Skrevet

Nå er det en liten forskjell da. En vanlig hjem er stort sett langt mer oversiktlig, og man har stort sett bare noen få barn å forholde seg til.

Det er langt enklere å følge med på 2 barn hjemme i sin egen stue, enn 10-20-30  barn i en barnehage. Man er også raskere på pletten om noe skulle oppstå. 

Dog vil jeg ikke anbefale noen å ha slike på barnerommet, der bør man finne sikrere løsninger.

Det er jeg ikke helt enig i. I en barnehage er det flere voksne som ikke har annet å gjøre enn å se etter barna. Hjemme skal den voksne i dusjen, lage middag, gi katta mat, rydde ut av handleposene, sitte på DiB osv. De fleste av oss fotfølger ikke ungene til enhver tid.  Hadde vi gjort det hadde det ikke vært behov for ting som sikkring på vinduer og skuffer, farlige kjemikalier og medisiner kunne stått steder det var mulig for ungene å få tak i osv.

Skrevet

Det er langt enklere å følge med på 2 barn hjemme i sin egen stue, enn 10-20-30 barn i en barnehage. Man er også raskere på pletten om noe skulle oppstå.

Det er jeg ikke helt enig i. I en barnehage er det flere voksne som ikke har annet å gjøre enn å se etter barna. Hjemme skal den voksne i dusjen, lage middag, gi katta mat, rydde ut av handleposene, sitte på DiB osv. De fleste av oss fotfølger ikke ungene til enhver tid. Hadde vi gjort det hadde det ikke vært behov for ting som sikkring på vinduer og skuffer, farlige kjemikalier og medisiner kunne stått steder det var mulig for ungene å få tak i osv.

Anonymous poster hash: 6953a...945 [/

quote]

Jobb noen uker i bhg og se om de ikke har mye annet å gjøre enn å se etter barna. Som de er pålagt å gjøre fra kommune/stat.....

Anonymous poster hash: ab5ed...209

Skrevet

Nei.

Men eg synes ikkje ein heim kan samanliknast med ein bhg heller. Ein er stort sett fleire voksne pr barn heime.

Skrevet

Nei.

Men eg synes ikkje ein heim kan samanliknast med ein bhg heller. Ein er stort sett fleire voksne pr barn heime.

Likevell dør flere barn i ulykker mens de blir passet av foreldrene enn mens de er i barnehagen, også om du ser bort fra trafikkulykkene. 

Skrevet

Vi har det. Men er bevisste. Har klippet trådene så korte som mulig og henger de opp slik at de ikke er i nærheten av byksende barn. Me om de begynner å klatre i gardinene eller står på møbler er de ikke helt trygge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...