Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Er bare så ufattelig sliten! Vi jobber 100 og sikkert 150% og har to barn i barnehagealder. Krevende jobber... I tillegg pusser vi opp huset og det ser ut til at vi aldri blir ferdig. Nå har jeg vondt til og med ytterst i hårtustene av at jeg er sliten og sa meg syk på jobben. Influensa du liksom... Har ikke det, men jeg har småbarnssyken kanskje? Det strider imot all moral og sunn fornuft å lyve til arb.giver, men det var bare så UTROLIG deilig å ha huset for seg selv en halv dag!!! Nå skal jeg bare skifte på alle sengene, støvsuge huset, vaske gulv i 1. etg., vaske badene, organisere klær i gangen og i minste sitt klesskap, rydde i hobbysakene til største som ligger strødd utover det hele, rydde rommene deres, vaske klær, lage middag...Noe jeg har glemt?? Jeg burde trene..Oisann... Har jo glemt at jeg er syk idag egentlig... Herregud så mye det er å gjøre i et hus når man har unger!!! Det er jo egentlig helt umenneskelig å slite seg ut både hjemme og på jobb. Sympati der ute noen? Eller skal jeg få kjeft for å være uærlig og lat? Anonymous poster hash: 9f302...9a5
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. oktober 2013 #2 Skrevet 23. oktober 2013 Ingen sympati fra meg dessverre. Sånn er det å ha barn...
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Men hvis du er så sliten at du må skulke jobben så får du vel ikke gjort alt det der? Da tror jeg ikke du vet hva sliten er... Endret 23. oktober 2013 av Myrsnipa1♂&snart2♀
Mikkemafian Skrevet 23. oktober 2013 #4 Skrevet 23. oktober 2013 Hvis jeg var deg, og var så sliten at jeg løy på meg en influensa, så hadde jeg latt hus være hus og gått og lagt meg!!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 Nei du får ikke sympati fra meg Anonymous poster hash: 14bc4...fd6
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 Hvorfor skal arbeidsgiver betale deg for at du gjør alt det der? Det et på grunn av sånne som deg at vi med ordentlige helseplager blir mistenkeliggjort ved fravær. Hvis du har påtatt deg for mye så får du ta ut en feriedag eller be om fri uten lønn hvis du trenger ekstra tid til å gjøre ting utenom jobb. Anonymous poster hash: 917ab...d66
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 Der får du ikke mye sympati, nei. Du er sliten fordi du har valgt å pusse opp ol samtidig med at du jobber og skulker jobben for å gjøre husarbeid og trene. I min verden er det det samme som å stjele fra arbeidsgiver. Anonymous poster hash: bb6c6...4f2
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #8 Skrevet 23. oktober 2013 Du er for syk til å jobbe hos arbeidsgiver, men skal ha full rengjøring hjemme? Sliten sa du? Nope, den går jeg ikke på. Skulkesyken kalles det, ikke småbarnsyken. Og jeg trodde virkelig ikke voksne mennesker skulket jobb for å gjøre rent hjemme........................ Mulig litt slett arbeidsmoral på deg også, eller manglende arbeidsmoral kanskje??? Anonymous poster hash: 15342...610
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #9 Skrevet 23. oktober 2013 Hvis du orker å vaske hele huset er du ikke sliten nok til å kvalifisere til egenmelding, spør du meg. Anonymous poster hash: 25622...f8a
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #10 Skrevet 23. oktober 2013 Hvorfor skal arbeidsgiver betale deg for at du gjør alt det der? Det et på grunn av sånne som deg at vi med ordentlige helseplager blir mistenkeliggjort ved fravær. Hvis du har påtatt deg for mye så får du ta ut en feriedag eller be om fri uten lønn hvis du trenger ekstra tid til å gjøre ting utenom jobb. Anonymous poster hash: 917ab...d66 Eller kanskje du bør vurdere å gå ned i redusert stilling? Anonymous poster hash: 917ab...d66
☆☆☆ Skrevet 23. oktober 2013 #11 Skrevet 23. oktober 2013 Eg synes ikkje det er det minste rart at du er sliten, og eg har full sympati med at du treng å kvile deg. Men eg meinar at situasjonen ser ut til å kome av at du har tatt på deg for mykje utanom jobb, og at det blir feil å bruke sjukedag for å kompensere for overlasten. Her tenker eg avspasering hadde vore ei "riktigare" løysing.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #12 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg ramset bare opp alt dette for det er det jeg tenker på at jeg må gjøre. Det var ment som en spøk. Men er det ikke slik det er da? At vi småbarnsmødre konstant tenker på alt vi burde/skal gjøre? Jeg har i hvert fall venninner i samme båt, men tydeligvis er ingen som oss her inne. Ingen blir hjemme når man har vondt i hele kroppen og hodet av å være sliten. Har aldri brukt egenmld. tidligere av samme årsak. Og dårlig samvittighet har jeg, men det var nødvendig og det kan jeg stå for. Men jeg trengte å høre det likevel. Heretter skal jeg skjerpe arbeidsmoralen min. HI Anonymous poster hash: 756e8...268
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #13 Skrevet 23. oktober 2013 Dersom du er sliten helt ut i hårtustene så har du ikke sjans til å gå gjort noe husarbeid! Har vært der selv - flere ganger... Klarer knapt å komme meg ut av senga for å få barna på skolen. Så, dersom du har klart alt det du skrev har du ikke veldig sympati fra meg nei. Gikk inn her forberedt på å forsvare deg, men det kan jeg dessverre ikke.. Anonymous poster hash: aa056...44b
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #14 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg støtter deg HI! Hva så om man skulker jobben en dag eller to? Herlighet så dømmende dere er, jeg ser ingenting galt i å la arbeidsgiver betale meg full lønn, når jeg bruker en sykedag på å være hjemme og ta igjen det som stresser meg mest. Da er man jo mer "uthvilt" mentalt til å konsentrere seg om jobben dagen etterpå. Tror ingen dør av at Hi skulker jobben en dag, ikke ha dårlig samvittighet ivertfall Anonymous poster hash: a9afd...060
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #15 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg ramset bare opp alt dette for det er det jeg tenker på at jeg må gjøre. Det var ment som en spøk. Men er det ikke slik det er da? At vi småbarnsmødre konstant tenker på alt vi burde/skal gjøre? Jeg har i hvert fall venninner i samme båt, men tydeligvis er ingen som oss her inne. Ingen blir hjemme når man har vondt i hele kroppen og hodet av å være sliten. Har aldri brukt egenmld. tidligere av samme årsak. Og dårlig samvittighet har jeg, men det var nødvendig og det kan jeg stå for. Men jeg trengte å høre det likevel. Heretter skal jeg skjerpe arbeidsmoralen min. HI Anonymous poster hash: 756e8...268 Klart man blir hjemme når man har vondt i hele kroppen og hodet, men da er det ikke trening og husarbeid som blir prioritert.. Kanskje litt småtteri innimellom, men ikke hele husvasken.. Jeg hadde skaffet meg vaskehjelp, sendt ungene til besteforeldre en dag heller enn å skulke jobben for å få gjort unna det som stresser deg hjemme.. Anonymous poster hash: ff7be...1d4
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. oktober 2013 #16 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg ramset bare opp alt dette for det er det jeg tenker på at jeg må gjøre. Det var ment som en spøk. Men er det ikke slik det er da? At vi småbarnsmødre konstant tenker på alt vi burde/skal gjøre? Jeg har i hvert fall venninner i samme båt, men tydeligvis er ingen som oss her inne. Ingen blir hjemme når man har vondt i hele kroppen og hodet av å være sliten. Har aldri brukt egenmld. tidligere av samme årsak. Og dårlig samvittighet har jeg, men det var nødvendig og det kan jeg stå for. Men jeg trengte å høre det likevel. Heretter skal jeg skjerpe arbeidsmoralen min. HI Anonymous poster hash: 756e8...268 Jeg synes stjerna sier det veldig godt, så jeg sier det samme. Det er en vond følelse, så litt sympati skal du få av meg også. Men dette kan du fint gjøre noe med, endre tankegang fra hva du burde gjøre til hva du må gjøre, og prioriter. Sett deg ned med mannen og fordel hvilket arbeid som må gjøres, og hvor ofte det må gjøres. Lag konkrete planer for alt det andre også. Skal huset males? Javel, når? Hvis det skal males i mai, er det ingen grunn til å bruke energi på å tenke på det nå. Hvilket rom skal listes? Når skal det være ferdig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå