Gå til innhold

Kan virkelig sædceller leve i opptil 8 døgn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ultralyd-terminen jeg har fått vil tilsi det.... Det klarer jeg bare ikke å tro! Noen som vet noe om dette?? Kan jeg protestere på termin datoen hvis dette er helt på jordet?

Som dere skjønner så vet jeg datoen vi hadde sex, men unnfangelsen skjedde liksom 8 dager etter dette da.

Anonymous poster hash: e6b40...e20
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det stemmer det.. - opptil 5 døgn. Ikke 8

Endret av Bustetroll
Skrevet

Åj! Det må være en supersæd mannen din har, jeg har hørt at sæden lever i maks 5 døgn ;)

Anonymous poster hash: c5b2a...05b
Skrevet

de ser ikke når barnet er unnfanget på ultralyden, men når det er beregnet å være ferdig. Noen har litt lenger svangerskap enn andre. Jeg visste også når vi hadde sex, men terminen ble flyttet og stemte.

Skrevet

Husk at det kan ta mange dager før det fester seg, å da vil det "hjelpe" på avviket du mener det blir.

Skrevet

Kanskje ikke 8, men opp mot en uke ja. Også er det jo litt slingringsmonn på når egget festa seg, så en uke "bom" kan man fort få. 

Skrevet

Var på babyverden.no sin terminkalkulator, skriver man inn termindatoen der så kommer det opp når unnfangelse fant sted....

Så dere tror det faktisk er sannsynlig at det er riktig? :o Supersæd deluxe!

Skrevet

Opp mot 7 dager har jeg hørt ja.

Anonymous poster hash: 85466...934
Skrevet

Om forholdene inni kvinnen er optimale kan de leve opptil en uke ja. Men det krever riktig mengde fuktighet, riktig ph-verdi, riktig temperatur osv, så det er mye som skal klaffe om sæden lever så lenge. Som regel er alle døde innen et par dager.

Men du må huske at de på ultralyd ikke sjekker når babyen ble laget, men hvor lenge det er til den er ferdig. At et svangerskap varer i 40 uker er jo bare et gjennomsnitt, noen bruker 38 uker på å produsere en baby mens andre bruker 42 uker...

Anonymous poster hash: b78ca...fd5
Skrevet

Er det ordninær ultralyd du har vært på? Den beregner ikke når barnet ble unnfanget, men når man kan forvente at barnet kommer. Jeg har to barn, med første barnet ble jeg flyttet 7 dager på OUL, han kom en dag etter ul termin (8 dager etter mens termin), med andremann ble jeg flyttet 10 dager på OUL, han kom 9 dager etter ul termin (19 dager etter mens termin) Og jeg har alltid hatt regelmessig mens, og testet når jeg var fire uker på vei med begge, jeg har visst bare lange svangerskap :-)

Skrevet

Er det ordninær ultralyd du har vært på? Den beregner ikke når barnet ble unnfanget, men når man kan forvente at barnet kommer. Jeg har to barn, med første barnet ble jeg flyttet 7 dager på OUL, han kom en dag etter ul termin (8 dager etter mens termin), med andremann ble jeg flyttet 10 dager på OUL, han kom 9 dager etter ul termin (19 dager etter mens termin) Og jeg har alltid hatt regelmessig mens, og testet når jeg var fire uker på vei med begge, jeg har visst bare lange svangerskap :-)

Ja, var ordinær ultralyd. Det var ikke der de sa når unnfangelsen fant sted, var på terminkalkulatoren på babyverden.no jeg så det :) (Som jeg skrev tidligere, skriver man termindato kommer det opp minepæler i svangerskapet, bla unnfangelse)

Er klar over at dette ikke trenger å stemme helt, og som flere sier så regner de utifra hvor lenge babyen ''har igjen på å bli ferdig'' og 40 uker er bare gj.snitt... Så det kan jo fint stemme...

Men jeg var på tidlig ultralyd (bare hos en gynekolog) og der fikk jeg nøyaktig samme termindato som jeg hadde i utgangspunktet, altså utifra når jeg vet vi hadde sex... 

Skrevet

De kan ikke overleve så lenge uten at noen mater de nei.

Anonymous poster hash: 3e0b4...ce9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...