Gå til innhold

Sykmeldt fordi man er "trøtt og slapp"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men er det egentlig et krav fra samfunnet? Eller er det et krav mange stiller til seg selv fordi vi tror at samfunnet krever det?

Det er lett å se at den klarer det, og den klarer det, da bør jo jeg også klare begge deler, selv om det man sammenligner med er to forskjellige personer. Følte jeg forklarte meg litt dårlig nå, men håper du skjønner hva jeg mener.

Vi må gå i oss selv, og finne ut hva som er viktig for oss. Og prioritere det, og prioritere bort det andre. Ofte streber vi alltid etter å bli litt bedre, og klare litt mer. Men vi er gode nok!

Jeg vil gjerne si mine tanker rundt dette. Det er ikke krav samfunnet stiller direkte. Vi er ikke opplært til å priorietere og tenke selv. Vi er lært opp til å følge saueflokken. Så skal naboen male huset, skal venner til syden, begynner klassekamerater på turn osv. så hiver "vi" oss med uten å tenke etter om det er noe en har kapasitet og økonomi til. Det virker også som det er en form for status å ha det travelt.

akkurat slik jeg også tenker. Men det er noe vi egentlig gaske enkelt kan gjøre noe med :) Jaja, det er jo bare ikke enkelt å forandre tankegang heller, men det går, og det er gratis. Og vi får det mye bedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på en smell etter å ha vært mye dårlig gjennom vinteren, jobbet underbemannet, dårlig arbeidsmiljø osv. Det ble bare for mye. Og det kunne nok stått diagnosen"trøtt og og slapp". Det ligger nok mer bak diagnosen enn å være trøtt og slapp.

Skrevet

Da jeg fortalte legen min at jeg måtte legge meg på toalettgulvet og sove 10 min en eller to ganger hver arbeidsdag for å komme meg gjennom dagen, så forlangte HAN at jeg ble delvis sykmeldt! Da var jeg 8 uker gravid og sykt trøtt og slapp. Jeg kunne sovne ved arbeidspulten, eller i bilen på vei hjem, og jeg sovnet også straks jeg la meg ned, selv om det altså var på et hardt og kaldt gulv på toalettet!

Men dette var jo bare den vanlige trøttheten man kan få som gravid. Hadde eldre barn og ingen mulighet til sove hele ettermiddagen hjemme. Etter ca uke 12-13 var jeg i god form igjen og tilbake på jobb som vanlig. Legen kalte det "svangerskapsplager", men det var jo egentlig bare trøtthet -og endel kvalme. Er dette også dårlig arbeidsmoral?

Anonymous poster hash: 8703b...733
Skrevet

Da jeg fortalte legen min at jeg måtte legge meg på toalettgulvet og sove 10 min en eller to ganger hver arbeidsdag for å komme meg gjennom dagen, så forlangte HAN at jeg ble delvis sykmeldt! Da var jeg 8 uker gravid og sykt trøtt og slapp. Jeg kunne sovne ved arbeidspulten, eller i bilen på vei hjem, og jeg sovnet også straks jeg la meg ned, selv om det altså var på et hardt og kaldt gulv på toalettet!

Men dette var jo bare den vanlige trøttheten man kan få som gravid. Hadde eldre barn og ingen mulighet til sove hele ettermiddagen hjemme. Etter ca uke 12-13 var jeg i god form igjen og tilbake på jobb som vanlig. Legen kalte det "svangerskapsplager", men det var jo egentlig bare trøtthet -og endel kvalme. Er dette også dårlig arbeidsmoral?

Anonymous poster hash: 8703b...733

Nei, det er å være gravid. :)

Anonymous poster hash: 0953e...fe2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...