Gå til innhold

Gravid,s iste året bachelor og 50% jobb


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi planlegger graviditet, og om alt går i orden vil jeg ha termin juli/august 2014. Det betyr at jeg er ferdig med bacheloren min. Har forstått at jeg da bør søke meg opp til nytt studie og få permisjon fra denne for å få penger av lånekassen. Jeg jobber i tillegg 50% ved siden av studiene, vil jeg da få foreldrepenger i tillegg til beløpet fra lånekassen? Jeg pleier å overstige maksbeløpet for lønn med ca 10 000 i året, har det noe å si? Tidligere har jeg da bare fått et kutt i stipendet med 10.000, altså at det har blitt omgjort til lån istedenfor stipend, noe som er helt greit.

 

I tillegg tjener samboer ca 400 000 - 450 000, han er i full jobb. Hvordan vil det bli med hans permisjon? Vil jeg få noe kutt i min støtte pga hans lønn?

 

Har prøvd å lese meg opp, men synes det er fryktelig mange ting å sette seg inn i... 



Anonymous poster hash: 58092...8a1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, du kan få kutt i støtten din pga hans lønn. les mer på nav.
hvis du søker deg på studie vil du få penger fra lånekassen hvor alt vil bli stipend og ikke noe lån. Hvis du jobber kan du få foreldrepenger i tillegg til stipend. foreldrepengene kommer fra nav. Hvis du tjener mer enn 35.0000 i året, vil det lønne seg at du velger foreldrepenger i stedet for engangsstønad.

 

Far kan ta den permisjonen han har rett på, og vil få penger fra arbeidsplassen sin når han er hjemme med baby. :) Hvis ikke jeg har misforstått helt, det er hvertfall denne løsningen vi går etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...