Gå til innhold

Noen som har blitt gravid når de har brukt Pearly/Ladycomp som prevensjon??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg stole på den etter 3 ukers bruk? Startet midt i en syklus...

Anonymous poster hash: 5d9f6...a1c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er altså ingen som vet noe om slikt??? Har jo vært så masse snakk om det, så regnet med jeg ville få noe napp her men ikke det altså...

Skrevet

nei du kan ikke stole på den etter 3 uker bruk, det står vel også i bruksanvisningen at den trenger tid på å lære seg din syklus.. Her lyste den omtrent gult i 4-5 mnd før den hadde "lært" seg min, enda jeg var nøyaktig som ei klokke. 

Denne metoden anbefaler jeg ikke noen som IKKE vil blir gravide, kjenner flere som har blitt det med denne, inkludert meg selv...

Anonymous poster hash: df676...f75
Skrevet

Tusen takk for svar :) 

Men ble du da gravid ved at du hadde sex på de gule og røde dagene eller på de grønne?

Jeg har hatt mensen nå (den har vært rød siden jeg begynte å bruke den frem til første mensreg.) og er ferdig i dag. Idag er den grønn. Men kan altså da ikke stole på den?

Skrevet

Jepp, men det var på en rød dag ;) du kan stole på den så lenge du bare har sex på grønne dager! I begynnelsen er der veldig få av dem, men etterhvert som den blir kjent med syklusen din blir det flere! Røde og gule dager ville jeg brukt kondom!

Skrevet

Tusen takk for svar :) Men ble du da gravid ved at du hadde sex på de gule og røde dagene eller på de grønne? Jeg har hatt mensen nå (den har vært rød siden jeg begynte å bruke den frem til første mensreg.) og er ferdig i dag. Idag er den grønn. Men kan altså da ikke stole på den? Anonymous poster hash: 5d9f6...a1c

Lyser den grønt kan du stole på den jo :) hatt lady comp i mange år å vet hvordan den funker!

Skrevet

Ok, så bra! Tenkte kanskje man måtte vente litt til den hadde blitt kjent med syklusen :)

Skrevet

Jeg tok ikke sjansen på å stole på den før det hadde gått 6 mnd. Jeg ble gravid, på grønn dag. Hadde aldri ubeskyttet sex på de mindre sikkre dagene

Anonymous poster hash: 863dc...699

Skrevet

Hmmm, ok... Så rart at det er sånn! Det skal jo være 99,3 prosent sikkert hvis man ikke har seg på de røde og gule dagene...:P Jaja, for min del så er det ingen krise om jeg blir gravid heller, og hormon prevensjon er uaktuelt, så da får vi kjøre på og skjer det så skjer det!

Skrevet

Ikke jeg, men en venninne ble det. Hun var veldig regelmessig, mens hver 28 dag og eggløsning 14 dager før det.

Hun hadde bare sex på grønne dager, men så skjedde det plutselig noe så hun fikk eggløsning veldig tidlig en måned så den forandret farge lenge før den pleide og da hadde hun hatt sex dagen før og antagelig har noen sædceller overlevd inni henne et par dager og befruktet egget som kom litt tidlig den måneden (det er forklaringen hun selv gav ihvertfall)

Anonymous poster hash: 93058...7e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...