Gå til innhold

når kan man legge barnet for kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, ved hvilken alder kan man innføre leggetid? Hele dagen gjennom er han våken én time, sover 2-3, våken én, sover....helt til klokka 18. Da er han våken til midnatt, og jeg begynner å bli litt sliten. Er ikke snakk om at han skal sove. På dagen kan jeg fint legge han i vogna eller senga, og han kan ligge der selvom han er våken. Prøver jeg det i 20tiden så er det hyl og skrik.

Eldste skrek hele det første året, nr 2 sov bare jeg la han ned, så han regulerte det selv....Han her derimot :)

Han er 4 mnd gammel

Anonymous poster hash: 3fb46...347

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du ser at han på eit tidspunkt legg seg til for ein lengre soveperiode er det på tide meinar eg. Før det blir det berre kav og mas og "krangel" mellom foreldre og baby. Eg er av den formeining at det ikkje er foreldra som innfører rutiner for babyen, men babyen som seier frå når det passar med rutiner og korleis desse rutinene skal vere.

Men våkentid på feil tidspunkt er sikkert slitsomt og frustrerande. Håpar han finn seg ei anna døgnrytme snart. Du kan prøve å hjelpe han ved å innføre mindre service, stimuli og lys på tidspunkt du meinar han bør sove.

Skrevet

Jeg er også for at ungene skal regulere det selv, men jeg må være den første til å innrømme at det er masete med unger rundt meg konstant i 20 timer i døgnet ;-) men han virker trøtt på kvelden, men finner liksom ikke roa.

Får tro det går seg til :)

Hi

Skrevet (endret)

Jeg er også for at ungene skal regulere det selv, men jeg må være den første til å innrømme at det er masete med unger rundt meg konstant i 20 timer i døgnet ;-) men han virker trøtt på kvelden, men finner liksom ikke roa.

Hi

Det gjer det nok, men ei veke virkar som eit år når ting ikkje er på stell :( Håpar du får svar frå nokon som har funne svaret på korleis ein kan forklare babyar forskjell på våkentid og sovetid.

Lukke til i alle fall :)

Endret av ★
Skrevet

Hi

Det gjer det nok, men ei veke virkar som eit år når ting ikkje er på stell :( Håpar du får svar frå nokon som har funne svaret på korleis ein kan forklare babyar forskjell på våkentid og sovetid.

Lukke til i alle fall :)

He he, ja du sier noe der :) takk :)

Skrevet

vi begynte  å legge alle våre babyer da de var rundt 2 mnd.Dette fordi de viste tegn på å være trøtte, var ca en time eller to siden siste dupp og for å lære de forskjell på natt og dag.

de våkna opp for pupp etter et par tre timer,men de ble i senga si.

Gikk over all forventing med alle sammen. Men vår siste er mye vanskeligere natta igjennom enn de to andre.hun skal ha mat alt for ofte og er våken mellom slagene også...

Anonymous poster hash: 6aabb...31a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...