Gå til innhold

Ei natt fra Helvete!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare klage,for jeg synes så synd på meg selv!

babyen min er nå 5 mnd,og jeg har aldri sovet mer enn knappe tre timer i strekk siden hun kom til,helst kun to.

 

I natt toppa det seg da hun var våken hver 1,5 time fram til kl tre,også hvert kvarter...ikke så spesielt sulten og mister smokken som hun forøvrig ikke vil ha.

så fra tre til seks sov jeg minimalt.

faen ta.skulle ha gitt mye for å ha sovet ei hel natt!!!



Anonymous poster hash: 22185...271
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv samsoving? Og kutt ut smokken. 

Det er kanskje ikke så mye trøst om jeg sier at det er veldig vanlig å være i din situasjon? Men det er det, altså. Enkelte får deilige sovebabyer, men det er like vanlig å få babyer som aldri sover noe særlig. Det er en tid som kommer til å gå over etterhvert, men det finnes jo ting du kan forsøke. "Sove uten gråt" er det en bok som heter, kanskje noe for deg?



Anonymous poster hash: 0ea14...450
Skrevet

 

Prøv samsoving? Og kutt ut smokken. 

 

Det er kanskje ikke så mye trøst om jeg sier at det er veldig vanlig å være i din situasjon? Men det er det, altså. Enkelte får deilige sovebabyer, men det er like vanlig å få babyer som aldri sover noe særlig. Det er en tid som kommer til å gå over etterhvert, men det finnes jo ting du kan forsøke. "Sove uten gråt" er det en bok som heter, kanskje noe for deg?

 

Anonymous poster hash: 0ea14...450

 

hun er glad i smokken sin,men den kommer ut hver gang hun åpner munnen for å grine...

samsoving går i noe grad,enten så sovner hun ved puppen,ellers så liggerhun og sparker meg og slår litt på meg,og det er aillefall uaktuelt,da sover ingen av oss!

 

Hva går den boka ut på da?

 

Hun har to brødre som var himla mye lettere enn henne for å si det sånn...

På dagtid sover hun som en stein i ca tre timer hver dupp...

 

Anonymous poster hash: 22185...271

Skrevet

Da må du for Guds skyld sove på dagtid når baby sover

 

Anonymous poster hash: 7534a...5c0

Skrevet

Jeg ville uansett forsøkt å kutte smokken, så slipper hun å miste den. Mange barn våkner også av at de mister smokken når de sover, og skulle du klare å få henne til å sove lengre perioder, så vil man jo neppe ha det gøy når hun begynner å våkne fordi hun har mistet smokken... 

Jeg har ikke lest boken selv, men har hørt myyye positivt om den. Hva den går ut på, sier vel seg selv, å sove uten gråt ;) Jeg har i perioder hatt en sovebaby, og i perioder var hun som din. I periodene hvor hun våknet mye, ammet jeg henne i søvn til hun var 6 måneder, men etter det orket jeg ikke det lengre. Da tok jeg henne bare opp i armene mine, bysset veeeldig rolig til hun roet seg helt ned, og så la jeg henne ned i sengen igjen. De første nettene var tunge, for jeg måtte gjøre dette i timevis... Men etter ei ukes tid skjønte hun det, og når hun våknet, klarte hun å sovne igjen etter å ha sutret litt. Jeg gikk ikke inn til henne med mindre hun gråt.  
Alt ble derimot mye bedre etter jeg begynte med MME, nå er det null oppvåkninger på natten, og hun sover 11-13 timer hver natt. Hun er forresten 7,5 mnd nå. 



Anonymous poster hash: 0ea14...450
Skrevet

 

Jeg ville uansett forsøkt å kutte smokken, så slipper hun å miste den. Mange barn våkner også av at de mister smokken når de sover, og skulle du klare å få henne til å sove lengre perioder, så vil man jo neppe ha det gøy når hun begynner å våkne fordi hun har mistet smokken... 

 

Jeg har ikke lest boken selv, men har hørt myyye positivt om den. Hva den går ut på, sier vel seg selv, å sove uten gråt ;) Jeg har i perioder hatt en sovebaby, og i perioder var hun som din. I periodene hvor hun våknet mye, ammet jeg henne i søvn til hun var 6 måneder, men etter det orket jeg ikke det lengre. Da tok jeg henne bare opp i armene mine, bysset veeeldig rolig til hun roet seg helt ned, og så la jeg henne ned i sengen igjen. De første nettene var tunge, for jeg måtte gjøre dette i timevis... Men etter ei ukes tid skjønte hun det, og når hun våknet, klarte hun å sovne igjen etter å ha sutret litt. Jeg gikk ikke inn til henne med mindre hun gråt.  

Alt ble derimot mye bedre etter jeg begynte med MME, nå er det null oppvåkninger på natten, og hun sover 11-13 timer hver natt. Hun er forresten 7,5 mnd nå. 

 

Anonymous poster hash: 0ea14...450

 

hvordan slutter man med smokk da??og kommer hun da ikke bare til å bruke meg som smokk istede?

 

jeg håper at det å innføre mat skal få litt mer orden på henne.for når hun våkner på natta er hun ikke sulten sånn egentlig,hun ligger bare og sutter.

skal slutte med nattamming når hun er over 6 mnd og begynner å få mat på dagtid, da trenger hun det ikke.

 

men det er så vondt å bli vekt så mye!kroppen er så trøtt at noen ganger kommer ikke melka heller når hun ligger og sutter...noe som resulterer i at hun skriker enda mer...

 

HI

 

Anonymous poster hash: 22185...271

Skrevet

Da må du for Guds skyld sove på dagtid når baby sover

 

Anonymous poster hash: 7534a...5c0

ja,må bli flinkere til det...

HI

 

Anonymous poster hash: 22185...271

Skrevet

Velkommen til livet som småbarnsmor ;) alle barn er forskjellige...

 

Anonymous poster hash: 73d92...7dc

Skrevet

Sånn er det nok bare med enkelte babyer. Det er bare en fase og snart går dere over i en ny fase med bedre søvn. Og så kommer det en med dårligere søvn igjen.

 

Det pleier å stabilisere seg når alle tennene er ute og de ikke sover på dagen lenger.

 

Hold ut og sov når baby sover. Jeg har tvillinger som er på samme måte, så du kan jo trøste deg med at jeg er oppe om natten dobbelt så mange ganger som deg.

 

Anonymous poster hash: 3d887...2ae

Skrevet

Kjære deg!

Det er ikke rart at å hindre søvn blir brukt som torturmetode. Jeg hadde min periode da barnet var rundt 5 mnd.

Det gjorde vondt inn til sjela og jeg torde til slutt ikke sovne for det var så ille å våkne så ofte.

Akkurat nå er det ingenting annet som betyr noe enn at du får sove når du kan. Alle andre gjøremål er avlyst og utsatt.

Om noen kan komme å være god baby en stund mens du sover er det lurt. Så er du bedre rustet dersom det blir en ny dårlig natt..

Ønsker deg fn god dag!

Skrevet

Kjære deg!

Det er ikke rart at å hindre søvn blir brukt som torturmetode. Jeg hadde min periode da barnet var rundt 5 mnd.

Det gjorde vondt inn til sjela og jeg torde til slutt ikke sovne for det var så ille å våkne så ofte.

Akkurat nå er det ingenting annet som betyr noe enn at du får sove når du kan. Alle andre gjøremål er avlyst og utsatt.

Om noen kan komme å være god baby en stund mens du sover er det lurt. Så er du bedre rustet dersom det blir en ny dårlig natt..

Ønsker deg fn god dag!

Skrevet

Enig i at du bør kutte ut smokken. Min sov ikke før han var 1 år. Kuttet ut smokk når han var 10 mnd og det ble gradvis bedre fra da.



Anonymous poster hash: 44888...53c
Skrevet

Har hatt samme problem med alle mine.. Har ikke fått noe sammenhengende søvn før de har fyllt året og jeg sluttet å amme.. Dvs slutt på servicen,som man gjerne yter mer og mer av jo oftere man blir vekt...ond sirkel blir. Prøv å kutt ut smokk osv om natten. De våkner hver gang de kjenner det behagelige er borte...om det er puppen,flaske eller smokken. Bare stryk og syng lavt eller hysj beroligende. Trygghet men minst mulig service.. Det tror jeg er nøkkelen,men så er de veldig ulike disse små da.. Uansett trøst deg med at det går over!! Og da er det fort glemt..utrolig hvor lite søvn vi faktisk klarer oss med i perioder.. Har de fleste morninger følt meg mer død enn levende det første leveåret ;-)

 

Anonymous poster hash: 7cb99...e49

Skrevet

Høres ut som mine netter for tida, fem måneder gammel. Gjeeeeeeeeeeeesp!!! På nippet til å knekke sammen noen dager, men en fantastisk mann som styrer og steller reder meg.

 

Det blir jo alltid bedre iallefall:)

 

Anonymous poster hash: 4e391...255

Skrevet

Noen barn sliter bare mer med søvnen en andre, jeg var så heldig at jeg fikk to barn som slet med søvnen tett etter hverandre og ble alenemor.

Største var våken 2-3 timer hver natt sammenhengende og minste våknet hver halvtime.

Uten at det hadde med mat eller smokk å gjøre så for å toppe det av sto de opp klokken 5 hver morgen og største nektet å sove på dagen. De sov natta gjennom fra rundt  3 års alder, men minste sover fortsatt bare 2-3 netter gjennom av 7, minste er nå 5 år.

 

Det er tøft uten søvn men du kommer deg igjennom det. Har du mulighet sover du samtidig som barnet på dagtid. Har du ikke så har du muligens en mann som kan ta over når han kommer fra jobb slik at du kan sove en times tid på ettermiddagen. Eller du kjenner noen som kan passe noen timer slik at du kan sove litt.

 



Anonymous poster hash: fc247...5b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...