Gå til innhold

Lungebetennelse, gyldig grunn til sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså jeg har fått lungebetennelse. Var borte fra jobb på fredag pga jeg var så dårlig, på lørdagskveld var jeg på legevakten og fikk beskjed om at jeg har lungebetennelse. Fikk sykemelding til 29.10. Sjefen var i møte i hele dag så fikk ikke snakket med henne og sagt at jeg er blitt sykemeldt.

Tingen er den at jeg hater sånne ting, å måtte ringe inn å si jeg er blitt sykemeldt. Føler meg så dum og som en skulker, selvom jeg er kjempe dårlig. Har lagt i sengen hele helgen, med feber og hoster som en galning.

Så tenkte å si til sjefen at jeg er sykemeldt pga jeg har fått lungebetennelse( vet jeg ikke er pliktig til å opplyse om grunnen) for når man har lungebetennelse så tenker vel de fleste at dette er en akseptert sykdom som gir sykemelding eller??

Er bare "redd" hun skal tenke"herregud sykemeldt pga lungebetennelse"

Huff alt jeg skal grue meg for..

Anonymous poster hash: 7eb7f...6c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det gyldig grunn! :) God bedring!

Skrevet

Lungebetennelse er helt klart godkjennt sykmeldingsgrunn. Det er en alvorlig sykdøm.

Så ikke stress med det. Legg deg i senga og bli frisk. God bedring!

Skrevet

Arb.giver har formelt sett ikke noe med hvorfor du er sykemeldt. Jeg skjønner dog godt om du velger å si det når det er lungebetennelse, for det kan være ganske alvorlig, og du kan oppnå større forståelse. God bedring :-).

Anonymous poster hash: 7dcc6...d78

Skrevet

Med lungebetennelse skal du vere heime og ta det med ro :)   God betring!

Skrevet

Jeg har vært så dum at jeg har vært på jobb med lungebetennelse og høy feber. Legen tilbød meg sykemelding, men akkurat da hadde jeg for mye å gjøre på jobb. Resultatet er at den fortsatt sitter godt i tre uker senere og jeg er super sliten.

Så ja, du er smart som holder deg hjemme og slapper av. God bedring!

Skrevet

Bli hjemme! Lungebetennelse kan være eller bli alvorlig. Har selv gått på jobb i ukesvis med lungebetennelser, og var utslitt i månedsvis etterpå, tilslutt langtidssykemeldt. Ingen takker deg for å slite deg ut når du burde vært hjemme HI!

Anonymous poster hash: 1eb5e...4f0
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har vært så dum at jeg har vært på jobb med lungebetennelse og høy feber. Legen tilbød meg sykemelding, men akkurat da hadde jeg for mye å gjøre på jobb. Resultatet er at den fortsatt sitter godt i tre uker senere og jeg er super sliten.

Så ja, du er smart som holder deg hjemme og slapper av. God bedring!

Kremt. ...Hva var det jeg sa...?

Ja, absolutt gyldig grunn!

Jeg forsøkte å få Kira bjeffer her til å lære av mine feil, men siden det ikke gikk prøver jeg med deg. Bli hjemme!!! Det kommer ikke til å gå over av seg selv hvis du ikke tar det med ro. God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...