Gå til innhold

Samboeren min vil ikke gifte seg, men jeg vil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og når vi snakker om dette, så ber han meg om å respektere hans ønske. Greit. Men burde ikke han også respektere mitt ønske da?

Jeg har alltid drømt om et lite intimt bryllup med nærmeste familie og forlovere. Har alltid gledet meg til å kunne kalle mannen i Mitt liv for mannen min og at jeg kan kalle meg for kona hans.

Men han nekter å gifte seg. Ser ikke poenget med det. Og jeg er lei meg :-/

Anonymous poster hash: 00d64...994

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste skiller seg likevel så... (51%)

Anonymous poster hash: e0b56...c8a
Skrevet

Høres ut som min samboer :( Han har ikke tro på ekteskap, og vil ikke gifte seg.

Det er sårt og vondt. Aldri få kunne kalle han mannen min, aldri få være forlovet, ikke bli fridd til, ikke få ring på fingeren. Ikke få si "ja" til han.. :( Det er faktisk vondere enn jeg hadde trodd å måtte si fra meg drømmen om å få et ekteskap..

Anonymous poster hash: ccbee...cc6

Skrevet

Du kan jo kalle ham hva du vil uansett. Fatter ikke hva som er så stort med å være gift kontra samboer - det holder eller det holder ikke, åkke som. At han "skal respektere ditt ønske" er jo tåpelig, du er samboer nå og har da alternativene brudd eller fortsette som nå.

Anonymous poster hash: 74fd4...bc9
Skrevet

Du som har gitt vekk melken gratis så hvorfor skulle han da ønske å kjøpe kuen?

Anonymous poster hash: 45e0e...22c

Skrevet

Derfor sa jeg : ekteskap før barn :) han var veldig klar for barn etter seks år men ikke klar for å gifte seg. Men da skjønte han var dumt det hørtes ut.

Anonymous poster hash: 2e07e...1f0

Skrevet

Om jeg hadde "fridd" til samboeren min å han hadde sagt nei.... så hadde jeg også sett på forholdet som over :( Får man nei på ett sånn spørsmål etter år med samboerskap, ser jeg ikke vitsen i å fortsette. Da er det for meg åpenbart at han ikke hadde hatt samme plan eller følelser for forholdet vårt.

Tist, men hvorfor kaste bort tiden??

Anonymous poster hash: ae5b9...9e8
Skrevet

Akkurat som å høre mannen min det der. Ingen av oss skjønte vitsen med å gifte seg. Sakte men sikkert forandre jeg mening. Fikk kjempe lyst å gifte meg, men mannen nektet plent.

Syntes det var forferdelig sårt, og vurderte hele forholdet. Elsket han meg ikke høyt nok? Var jo oss to...

Plutselig en dag tok han det opp, og plutselig var vi forlovet. 2 mnd. senere giftet vi oss i all hemmelighet. Dette skjedde for 2 mnd. siden. Føles igrunn ganske merkelig at jeg nå er gift. At den korte seremonien skulle bety så mye. Han var jo uansett mannen min uten ringen på fingeren og de fine ordene som ble sagt.. Og når jeg snakker om han, sier jeg fortsatt samboeren min ;)

Anonymous poster hash: 9393c...53d
Skrevet

Sånn var min mann også.han forsto etter vært mitt ønske om ringen,den fikk jeg.

Etter 10 år sammen og Nr 2 på vei la jeg frem alle fordelene med og være gift og fikk han til og forstå at jeg ønsket ikke stort bryllup og bløtkake kjolen.

Så vi giftet oss på tinghuset bare oss to,ønsket mere d og være gift enn selve dagen.

Synes fortsatt det er rart og høre han kalle meg kona di,men han elsker og si d<3

Skrevet

Jeg er enig med mannen din. Jeg er bor med min samboer på glemte året nå, men har intet ønske om å gifte meg, tvert imot skremmer det ræva av meg. Det betyr likevel ikke at jeg ikke elsker han og vil bli gammel med ham. Jeg vil bare ikke gifte meg.

Anonymous poster hash: 7d52f...87d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...