Gå til innhold

Nyinsatt spiral og mensen i snart to uker ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk satt inn spiral hos jordmor for en måned siden. Hadde ikke vondt og blødde ingenting i etterkant.

Fikk "mensen" på dato, men jeg har nå hatt besøk av Tante Rød i snart to uker :(

Blør bare litt, men det er utrolig irriterende. Har ikke vondt. Jeg har ikke vært veldig bekymret, men Kjæresten min sier at han er redd for at det er noe er galt med meg. Han var småskeptisk til spiralen i første omgang, leste HELE pakningsvedlegget (typisk ham :) ) og gjorde grundig research på nett. Jeg beroliget ham og sa at dette kom til å gå såååå greit :P

Noen som har opplevd det samme? Bør jeg ta kontakt med jordmor eller lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre er blødninger noe so er helt vanlig for spiral. Jeg blødde omtrent konstant i 8 mnd første gang jeg satte inn, og  denne gangen i 2-3 mnd før det roet seg. Hver gang jeg har mensen nå, er det smågrums i ca to uker hver gang.

Skrevet

Her kommer party pooperen: jeg blødde i ti måneder fra noen uker etter innsettelse. Noen ganger mye, andre ganger lite, noen ganger hver dag, andre ganger en dag i uken. Jeg trodde jeg skulle sprenge, jeg var så lei. Trøsten er at jeg ikke har blødd siden (i to år). Jeg fant ut at dette visst ikke er helt uvanlig. Men langt fra alle har det sånn! Blødningsforstyrrelser er imidlertid normalt i månedsvis. Lykke til!

Skrevet

Takk for svar, jenter :)

Skrevet

Jeg blødde i 3,5 mnd etter å ha satt inn hormonspiral. Tror du bare skal ta å smøre deg med tålmodighet :) Nå har jeg mensen i tide og utide. Har en sånn Ladycalendar-app på telefonen som jeg kan "holde litt orden" med, jeg ser at noen ganger går jeg over 50 dager uten menstruasjon og noen ganger er det bare en uke imellom. Helt elendig, men jeg kan ikke gå over på p-piller for jeg er så dårlig på å huske de.

Skrevet

Lurt med app på telefonen :) Takk, Edie!

Skrevet

det er vel godt over ett halvår siden jeg satt inn min (hormonspiral) og en god stund hadde jeg omtrent mensen i tre uker og grums i en. mulig det var litt mindre, men føltes slik. nå er det blanding av grums og blødning i vel over ei uke, mulig to. forskjellen er at det er mye mindre blødning, så for det meste holder det med truseinnlegg. legen min sa forresten at man måtte være tålmodig med tanke på blødninger, det tar tid, men går seg til :)

Anonymous poster hash: 79fc4...326

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...