Gå til innhold

4åring med væske i ørene.nesespray/dren.erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde småen til ørelege i dag.

Han sa det var væske i begge ørene som gjorde at hun hører litt dårlig. Vi skal nå prøve otrivin nesespray i 1 uke med 1 uke pause.denne prosessen skal vi gjøre i tilsammen 4 uker med nesespray.så dvs at vi skal inn til konyroll igjen rett etter nyttår.

Noen andre med barn hvor dette har fungert på? Om dette ikke får væsken ut er det snakk om dren med narkose og slikt. Huff.det har jeg liten lyst til.stakkars jenta vår. Andre som har hatt dren på ungene sine? Hvor lenge må dem ha det i og er det plagsomt for barnet?

Fortell meg gjerne alt du vet ;) så får vi håpe på det beste for jenten vår;-)

Anonymous poster hash: 58b68...365

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt at otrivin nesespray skal hjelpe på det. Hos oss bestemte de seg for å sette dren med en gang. Operasjonen gikk rask og hun hadde ingen smerter i forhold til det etterpå. Hun var til kontroll jevnlig for å se at væsken gikk ut og at drenene satt som de skulle. Det ene drenet datt ut etter 1 år og det andre etter 1,5. Da var all væsken borte så det var ikke vits å operere inn nye. Etter det har det vært kontroll en gang i året for å se at det ikke har dannet seg ny væske.

Anonymous poster hash: b2531...884

Skrevet

Har aldri hørt at otrivin nesespray skal hjelpe på det. Hos oss bestemte de seg for å sette dren med en gang. Operasjonen gikk rask og hun hadde ingen smerter i forhold til det etterpå. Hun var til kontroll jevnlig for å se at væsken gikk ut og at drenene satt som de skulle. Det ene drenet datt ut etter 1 år og det andre etter 1,5. Da var all væsken borte så det var ikke vits å operere inn nye. Etter det har det vært kontroll en gang i året for å se at det ikke har dannet seg ny væske.

Takk for svar ;) merket du det godt da væsken forsvant mtp hørselen til barnet ditt? Kan man se drenet? Er det på noen måte plagsomt for barn å ha dren i øret? Håper virkelig nesespray funker jeg!

HI

Skrevet

Dytt

Skrevet

Min sønn satt inn dren da han var 2. Drenet er så lite og kan ikke sees inni øret. Drenet på min gutt har sitte i over 2 år, og nå den siste tiden har jeg merket at han har begynte og veske sånn gulaktig guffe i øret igjen og begynt og lukte akkurat som før han satt i dren så lurer på om det har dette ut.

Anonymous poster hash: 7abe0...ca7
Skrevet

Har aldri hørt at otrivin nesespray skal hjelpe på det. Hos oss bestemte de seg for å sette dren med en gang. Operasjonen gikk rask og hun hadde ingen smerter i forhold til det etterpå. Hun var til kontroll jevnlig for å se at væsken gikk ut og at drenene satt som de skulle. Det ene drenet datt ut etter 1 år og det andre etter 1,5. Da var all væsken borte så det var ikke vits å operere inn nye. Etter det har det vært kontroll en gang i året for å se at det ikke har dannet seg ny væske.Anonymous poster hash: b2531...884

Takk for svar ;) merket du det godt da væsken forsvant mtp hørselen til barnet ditt? Kan man se drenet? Er det på noen måte plagsomt for barn å ha dren i øret? Håper virkelig nesespray funker jeg!

HIAnonymous poster hash: 58b68...365

Vi merket det veldig godt på språket. Det ble fort mye bedre noe de merket i barnehagen også. Man kan ikke se drenet. Det er veldig lite å sitter i trommehinnen. Det virket heller ikke som at hun hadde noen plager av drenet i det hele tatt. Om nesespray virker så er det jo fint å slippe narkose og operasjon! men alt gikk veldig bra med dren for vår del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...