Gå til innhold

Uke 38+4 og jenta er en STJERNEKIKKER!!! Noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil helst ikke ha de verste skrekk historier, men kanskje det motsatte.

Dette er nr 3. Og jg er redd for bekkenet og tang og revning og hele pakka :(

Anonymous poster hash: 64e41...e07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste jenta mi var stjernekikker da hun ble født. Det var tøff fødsel med vakkum... Jeg revnet ingenting da og ble helt normal igjen der nede, men må innrømme at fødsel nummer 2 der minstejenta ikke var stjernekikker var mye lettere. Når det er sagt så tror jeg ikke det bare var fordi største var stjernekikker, men fordi at jeg også var nedopa på epidural, 2 gang var det naturlig fødsel.

Det går nok veldig fint:))

Anonymous poster hash: 3e060...83e
Skrevet

Jeg fødte en stjernekikker for syv mnd siden. Visste ikke at han vare et før han var ute. Han "satt fast", så etter en time med aktiv pressing ble han tatt med tang.

Men jeg opplevde det ikke som dramatisk, og jeg følte meg godt ivaretatt! Det er jo ganske vanlig med stjernekikkere så jordmødrene og legene er jo eksperter :) og du som vet det på forhånd til og med. Tror ikke du trenger å bekymre deg :)

Anonymous poster hash: 73d4d...6b9

Skrevet

Han ble ikke tatt med tang, men med sugekopp. Sorry!

Anonymous poster hash: 73d4d...6b9

Skrevet

Det er ikke sikkert at hun kommer ut som stjernekikker da :) barnet vrir seg gjennom fødselskanalen så det er umulig å si før under fødselsforløpet å si hvordan hun kommer ut.

Anonymous poster hash: ab33d...b5e

Skrevet

Takk for svar dere :)

Leser alt for mye for tiden og det er ikke lurt. Liter nesten på om nr 2 var det jeg. Han satt fast under noen rier med hodet og en jordmor måtte presse hardt på magen osv, men har aldri spurt etterpå om noen av fødslene.

Bare kjenner frykten kommer snikende nå mot fødsel Pga forrige fødsel. ;)

Skrevet

Det er ikke sikkert at hun kommer ut som stjernekikker da :) barnet vrir seg gjennom fødselskanalen så det er umulig å si før under fødselsforløpet å si hvordan hun kommer ut.

Å dessuten, dette er din nr 3, så noen har alt banet vei om hun skulle bli stjernekikker :)

Skrevet

Fødte også stjernekikker. Stor baby også (4 kg). Fødselen tok veldig lang tid, så ble etterhvert anbefalt epidural. Det var bra, så jeg fikk "hvilt" litt før pressinga startet. Hun ble født etter 2,5 t. med pressing. Var forferdelig slitsomt, men slapp heldigvis vakum/tang. Revnet grad 2. Var utslitt etter fødselen, og fikk en tøff barselstid på grunn av det, men etter et par uker gikk det seg til. Har ikke hatt plager etter rupturen, men husk for guds skyld på

å knipe!

Skrevet

Jeg har også født en stjernekikker. Hadde ingenting smertelindring annet enn varmt vann og akupunktur. Brukte lang tid på å få henne ut og måtte til slutt få drahjelp med vakuum. Revnet ingenting og bortsett fra at jeg var så støl at jeg knapt kunne bevege meg dagene etter, var både frøkna og jeg i fin form :-). Det var vondt, bevares, men ikke verre enn at jeg ikke trengte medikamenter. Lykke til :-):-)

Skrevet

Hadde en stjernekikker og han kom med hastesnitt.

Skrevet

Min kom som stjernekikker, men jordmor visste ikke det før han var ute. Brukte ikke lang tid på pressinga, men han fikk satt sine spor på vei ut for å si det mildt... Kanskje det hadde endt bedre for underlivet mitt om jordmor hadde visst om det og kunne holdt igjen.

Men en venninne av meg fødte en stjernekikker og fikk bare en liten rift.

Skrevet

Fødte stjernekikker på 3,9 kg. Barn nummer to. Styrtfødsel. Unnagjort på halvannen time fra første ri, presset i ca et kvarter. Revnet ikke. Ingen tang.

Ikke sikkert det blir noe problem! Hvordan var dine tidligere fødsler? Hvor store var barna?

Skrevet

Jeg skjønte ikke innlegget jeg...

Du har ikke født enda? Du kan jo ikke vite om ungen blir stjernekikker før du har født!!

Anonymous poster hash: b78c6...12f

Skrevet

Født 2 stjernekikkere.

Første kom 4,5 uke for tidlig, men hu var alikevel stor. Etter å ha presset i 3 timer så ble hun tatt med tang. - fikk spinalbedøvelse etter å ha pressa ei stund, for hun ville ikke rikke seg så de måtte forberede seg på hastekeisersnitt. Men tanga hjalp. :)

Nr 2 kom 1 uke etter termin. Han låg riktig vei helt til jeg skulle presse, da vridde han seg feil vei. Han satt også fast, men etterpå ha pressa i 45 min så kom hele ungen på samme rie. Uten bedøvelse, men faen så vondt.

Jeg får ikke lov til å føde flere barn pga at det er noe i bekkenet mitt som gjør at de snur seg feil vei.

Så hvis det blir flere barn så blir det planlagt keisersnitt..

Anonymous poster hash: 18ede...b53

Skrevet

Min var stjernekikker, gikk helt fint. Jeg fødte uten epuderal :)

Jeg visste ikke hun var stjernekikker, før hun kom ut

Anonymous poster hash: 653b1...34f
Skrevet

Hvordan vet du at det blir en stjernekikker? Jeg fødte stjernekikker og var på UL dagen før der de ikke så det. Jordmor sa de ikke kunne vite det før etter at fødsel var igang....

Skrevet

Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men hvordan i all verden vet du at det er en stjernekikker før du har født????

Skrevet

2 av mine 4 lå an til å bli stjernekikkere, men snudde seg på vei ut ;)

Anonymous poster hash: 4ff84...bbc

Skrevet

Kanskje roe ned gemyttene litt nå eller? Hi mener sikkert at babyen ligger med ryggen mot ryggen hennes, det kan man da fint finne ut av med en erfaren jordmor. Stjernekikkere er de vel ikke før de faktisk kommer ut på denne måten, men ikke alltid greit å huske på alt når man er gravid og spent.

Skrevet

Fødte stjernekikker for 8 mnd siden. Hadde annerledes smerter, vondt bak mot rumpa på et vis som var konstante i tillegg til rier.. Pressrier i 1,5 time, hun brukte lang tid på å finne veien ut. Og det var smertefullt, men kun lystgass som smertelindring. Revnet ikke, og måtte ikke sy. Men hadde en liten stund jeg ikke fikk presse, bare vente. Så ba jordmor meg hoste og da skled hun ut siste biten. Det var en teknikk for ikke å revne. Men hverken tang eller sugekopp. Følte meg mørbanket etterpå, men var allikevel mye raskere på bena og i form enn med de to første. :-)

Dersom jordmor tror hun kommer den veien ville jeg reist tidlig på sykehuset så du får smertelindring ved behov. Jeg fikk ikke fordi jeg kom for sent inn.

Ingen krise med stjernekikker, det går bra, du får hjelp hvis det trengs. :-)

Anonymous poster hash: d9d60...a1d

Skrevet

For snart fem år siden ble dattera vår født med hastekeisersnitt. Jeg hadde rier fra lørdagsmorgen til søndagskveld og hadde bare 4 cm på søndagskvelden. Først da hentet de ultralydapparatet og konstaterte at dette var en stjernekikker som hadde satt seg helt fast, så jeg ble trillet inn til keisersnitt med en gang etter det. Men siden du vet det på forhånd, så tar sikkert helsepersonellet de nødvendige forholdsregler :)

Lykke til! :)

Skrevet

Her varte fødselen i 2 timer fra start til slutt. Hun kom i rekordfart og ante ikke at hun var stjernekikker før hun kom ut.

Ingen komplikasjoner her:)

Skrevet

Har født to stjernekikkere, viste ikke at de var stjernekikkere før de kom ut. Dette var nr. 1 og nr 2, eldste ble tatt med vakuum, nr. 2 kom ut av seg selv. Riene satt kun i rygg og bekken, hjalp veldig å få massasje av gubben!

Lykke til å husk at hun kan snu seg rett vei på vei ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...