Gå til innhold

Hormonspiral-positive og negative erfaringer? Trenger litt råd...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Negativ..

Betalte vel rundt 1200 kr for å sette den inn, og den måtte ut etter en uke.

Da hadde den gravd seg inni livmorveggen. Rimelig vondt, og jeg tar aldri å setter inn noe sånt dritt igjen,

Dessuten kjenner man de harde trådene veldig godt inni der..

Føler meg mye tryggere på å bruke prevensjon som man selv kan slutte med på dagen dersom det skulle være noe man reagerer på osv. 

Brukte Nuva ring etter det, og den er helt super. :) Var kjempe fornøyd så lenge jeg gikk på den.

Skrevet

Ok. Tåler så dårlig nuva ring og har prøvd alle typer piller uten at det har vært suksess. Tåler dårlig hormoner. Legen anbefalte spiral... Men er så usikker:/

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd!

Jeg har ikke merket noe som helst til den, og nå har jeg hatt den i 3 år :)

Ingen bivirkninger, jeg har mindre blødninger og ingen vektforandringer som fryktet.

Beste prevensjonsmiddelet jeg har hatt ;)

OG, det er det sikreste på markedet ;)

Skrevet

Ok. Tåler så dårlig nuva ring og har prøvd alle typer piller uten at det har vært suksess. Tåler dårlig hormoner. Legen anbefalte spiral... Men er så usikker:/

Har du prøve P-stav?

Skrevet

Nei ikke prøvd p stav. Er det ok? Og hvor sikker er den?

Skrevet

Over 99% står da. E vel som dei fleste andre prevansjonsmiddla. P-stav e østrogenfritt. Snakk med legen din om dette er okonsomkan fungere for deg. Legen veit kva for preparat du kanskje ikkje bør ha sidan du har bytta ein del. Fungerte fint for meg :)

Blir satt inn i overarmen, og skal virke i over 3år. Kan tas ut før viss du ikkje e fornøyd eller om du bestemmer deg for å prøve å lage barn. Syns egentlig p-plaster og va greit eg.

Skrevet

Takk for info. Hørest litt mindre pesete ut en spiral:/ skal snakke med legen:)

Skrevet

Jeg er, eller var super fornøyd!!! Hadde den i 4,5 år. Mensen en gang i året, ellers ingen probl. Jeg måtte klippe trådene på den, da gubben blei stikki... Men jeg skal helt klart ha spiral igjen, om jeg ikke steriliserer meg etter den spiren vi giver etter å få

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...