Gå til innhold

7-åring og håndball...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har vært med på håndball siden hun var 6 år.  I helga har det vært kamper, og hun er ikke helt med for å si det sånn. Jeg forventer ikke all verden av ei på 7 år, men jenta mi ligger nok etter alle de andre. Et stort problem er at hun ikke følger med. Hun ser på 

alt annet enn håndballen og står og drar seg i håret og tvinner tommeltotter. Hun har ikke skjønt spillet/poenget virker det som.

Hvor mye kan man si til ei på 7år ang dette? Og hvor mye kan man forvente? 

Anonymous poster hash: b79cf...eb6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 7 år, slapp av!

Anonymous poster hash: 8ddfe...52a
Skrevet

Jeg slapper av jeg. Men, når hun overhodet ikke virker interessert i det som skjer på banen og holder på med alt annet, så er vel greit å ta en prat om det? Uten at det blir seriøst? 

Skrevet

Mulig fotballmiljøet er annerledes men der blir de tatt av banen vis de står å tvinner håret og er mer opptatt av andre ting. Da blir en annen på sidelinjen satt inn(er ofte 2-3 innbyttere) Hvis de tuller på banen, blir de også snakket til, enten av treneren eller av oss foreldre. Når de spiller kamp skal de følge med og være med på spillet eller så har de ingenting der å gjøre. Greit at idrett skal være moro og gøy, men det følger også med forpliktelser og forventninger. Alle på laget forventer at man deltar.

Anonymous poster hash: 13c5b...d28
Skrevet

Ja, jeg tenker liksom at hvis hun vil være med på håndball, så må hun følge med de 20 minuttene kampen varer. Hun trenger ikke å være best, men syns liksom det å følge med er noe en bør klare.

Skrevet

Hvis hun virkelig ikke aner hva hun skal gjøre utpå banen og ikke virker interesert i å finne ut av det, så syns jeg det høres ut som det er på tide å finne på noe annet. Ikke at alle må være veldig gode for å spille, men de skal ha et ønske om å spille, hvis ikke ødelegger det veldig for alle de andre. Sønnen min spiller fotball og der har flere sluttet fordi de holdt på sånn som din datter, ikke fordi de har blitt tvunget til det, men fordi foreldrene sammen med barna har skjønt at det ikke er riktig aktivitet for dem. Et problem når noen holder på med alt mulig annet enn spillet, er også at flere blir dratt med sånn at det ødelegger enda mer.

Jeg hadde definitivt snakket med datteren min hvis jeg var deg og jeg hadde oppmuntret til at vi kanskje skulle finne på noe annet hun kunne holde på med i stedet for.

Anonymous poster hash: 19378...eb0
Gjest Julia1984
Skrevet

Synes hun håndball er gøy da? Overhørte to mødre på håndballtrening til min 6 åring at "jeg har sagt hun må gå på trening. Jeg spilte jo håndball da jeg var liten og synes det var gøy"

Skrevet

Jeg har håndballbarn sånn og synes alltid det er like fantastisk å se på de minste på sin første kamp. Det er mange regler og masse som skjer så interessen er ikke alltid på topp, men det kommer det kan jeg love deg.

Fikk du muligheten til å se på de litt eldre barna på cuppen i helga? Så du forskjellen? De var akkurat der jenta de var når de begynte så det er helt normalt!!

Husker den ene jentetreneren var så fortvilet for jentene var opptatt av alt annet enn hva som skulle skje på bana, men nå har de skjønt det og det er veldig morsomt å se utviklingen!!

Anonymous poster hash: b2f70...f77
Skrevet

Hun vil veldig gjerne spille håndball. Hun sier hun syns det er morsomt, selv om det ser ut som om hun kjeder vettet av seg utpå banen. Virker ikke interessert i det heletatt. Men, når jeg spør henne så benekter hun dette.

Snakket litt med henne om det å følge med etter første kamp i dag, men det ble ikke bedre de andre kampene av den grunn.

Skrevet

Håper hun kommer seg etter hvert. Hun må ikke bli best, men at jeg ser at hun i allefall er interessert i det som skjer på banen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...