Gå til innhold

Jeg gir ikke til TV-aksjonen fordi:

Anbefalte innlegg

Skrevet

1) jeg stiller det i samme gate som forkynnelse. Folk som ikke er invitert dukker opp på døren min og vil få meg til å gjøre som de vil

2) jeg synes det er ubehagelig med tigging om penger

3) jeg vil selv velge hvem jeg vil gi penger til, og synes det er frekt at folk kommet på døren min sånn.

4) det er i grunnen staten sitt ansvar å bidra til forskning på demens.

Anonymous poster hash: 14ca5...5e0

Og hva er hensikten din med dette innlegget Meg, meg, meg?

Å forsøke å overbevise andre om at de bare burde bry seg om seg og sitt, og ikke har noe samfunnsansvar når det gjelder det som skjer utenfor deres egen lille verden, slik som deg?

Anonymous poster hash: 01d26...bc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.. For det er greit nok at du velger å ikke gi selv. Men å forsøke å rettferdiggjøre det med usaklige argumenter og påvirke andre til det samme, blir lavmåls.

Skrevet

Jeg kommer ikke til å hjelpe deg når du blir gammel eller syk fordi:

1) Du er egoistisk

2) Du aldri møter på dugnad

3) Du ikke ser verdien av å hjelpe andre

Mens jeg sikkert kommer til å hjelpe henne uansett, kanskje dumsnilt, men dog ;). Tenker at det aldri er for sent å gå foran med et godt eksempel og lære folk at: Jo, noen gidder faktisk å bry seg selv når de ikke får noe igjen for det selv ;). .

Skrevet

Jeg gir masse i år.

Min kjære mamma fikk diagnosen Alzheimers da hun var i 40 årene.

Idag lever hun i sin egen verden. Hun kjenner ikke meg. Hun kjenner ikke mine barn.

Hun lever men hun er ikke i live som den vi elsker.

De som har opplevd at en kjær rammes av demens forstår hvor utrolig vanskelig dette er.

De med empati for familier og den enkelte som rammes forstår også hvor vondt dette er.

Heldigvis forstår også disse menneskene viktigheten av forskning omkring demens.

Og heldigvis gir disse masse penger.

Takk ♥

Anonymous poster hash: 79cb4...723

Skrevet

Jeg sier alltid nei til dør- og telfonselgere, men jeg gir til diverse formål for det. Jeg synest det burde vært ulovlig å tigge på døre eller over telefon. Egentlig så er jeg litt enig i at dette burde vært en sak for staten. Staten er jo oss, og da kan vi heller bli enig politisk hvilke organisasjoner/saker vi skal støtte. Jeg forstår at noen blir irritert for det må feks. ikke være lett å gi til feks. Alzheimers forskning, når sin kjære kjemper sin livs kamp mot kreft. Om vi skal ha TV-aksjoner bør formatet forandres. Da kan heller Tv-aksjonen gå gjennom mange saker, så kan folk støtte det som ligger deres hjerte nermest. Slik tigging de holder på med nå, burde høre fortiden til.

Anonymous poster hash: b566e...3f4
Skrevet

Jeg kjøper når lokallag selger lodd og lignende på døra. Ellers har jeg noen få organisasjoner jeg støtter flere ganger årlig, når jeg har "litt til overs"..Det er Care, ReddBarna og Leger uten Grenser.  Men jeg gir alltid på TV-aksjonen. Samme hva det går til. Det er et enormt dugnadsapparat i sving,- og det er snakk om en 100-lapp. Og er jo uansett til noen som trenger det. Om det er aksjon til en av "mine" formål, så gir jeg en god del mer.

Ellers så avslår jeg alt av telefoner og spørsmål om bidrag som dukker opp fra andre organsiasjoner.

Og stille opp i FAU, være trener og lagleder, medlem i styret på idrettslaget, og delta på dugnader på skole og barnehage, ser jeg ikke på som veldedighet. Dette gjør jeg fordi jeg har barn, og det er en del av det og være forelder. Prøver også og være veldig bevisst på at når vi er på kamper/oppvsinger ol gjennom idrettslag og musikk og annet, gjennom barnas aktivitet, så har vi ikke med oss mat/drkke (ut over vannflaska), men kjøper i kiosken og støøer opp om det idrettslag/lokallag som har arrangementet..Så håper jeg flest mulgi også tenker slik når det er laget til MINE barn som arrangerer. Dette er heller ikke veldedighet, men en av mange "ekstrakostnader" med det og ha barn.

Anonymous poster hash: bcd47...256

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...