Gå til innhold

Har vi god, middels eller dårlig økonomi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bruttolønn 1.1 mill

Leieinntekter 70 000

Lån 2.7 mill

2 voksne og 2 barn. 1 bil og gangavstand til jobb.

Selv føler jeg vi har det greit, men litt stramt, men vi bruker nok mye penger på ferier.

Anonymous poster hash: 59d2d...9f1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dummeste spørsmålet på dib i dag!

Anonymous poster hash: a9861...36b

Skrevet

Dummeste spørsmålet på dib i dag!

Lurer på hvordan andre tenker om vår økonomi. Dersom du syns spørsmålet er dumt trenger du ikke å svare. Det er helt frivillig.

Hi

Skrevet

Svarer der jeg vil svare, jeg.

Skrevet

Svarer der jeg vil svare, jeg.

Og du argumenterer som en 13-åring :)

Skrevet

Elendig økonomi !!

Anonymous poster hash: 18180...cbf

Skrevet

Middels. Ikke dårlig, ikke i overflod!

Anonymous poster hash: d9025...f63

Skrevet

Lurer du virkelig på dette?

Skrevet

Gjennomsnittlønnen i Norge i fjor var 363.800 kr i året, så da ligger dere godt over gjennomsnittet der.

Gjennomsnittlig gjeld i norske husholdninger er 200% av årsinntekt, så der ligger dere helt på gjennomsnittet.

Gjennomsnittet er 1,7 barn så der ligger dere så vidt over snittet.

I tillegg har dere 70.000,-  i leieinntekter.

Om du ikke selv ser at dere sitter godt i det og har langt bedre økonomi enn gjennomsnittet er det på tide å åpne øynene litt ja.

Anonymous poster hash: 89609...1dd
Skrevet

Takk for svar. Ser ikke at vi har det spes. romslig nei. Nå f.eks trenger ungene vinterdresser, vintersko og vinterjakker og det går noen tusen. Da blir det en trang mnd. 

Men vi reiser på dyr sommerferie og reiser i tillegg på 2-3 weekendturer i året (da bare oss voksne,1 felles og 1 hver for oss), så er vel der pengene går.

Skrevet

Takk for svar. Ser ikke at vi har det spes. romslig nei. Nå f.eks trenger ungene vinterdresser, vintersko og vinterjakker og det går noen tusen. Da blir det en trang mnd. 

Men vi reiser på dyr sommerferie og reiser i tillegg på 2-3 weekendturer i året (da bare oss voksne,1 felles og 1 hver for oss), så er vel der pengene går.

Herlighet.

Jeg tjener 300.000 i året, mannen tjener 450.000,- i året, vi har ingen leieinntekter

Vi har fire barn, og de trenger selvfølgelig vinterklær og sko akkurat som dine, om deres måned blir trang når disse tingene skal kjøpes hvordan tror du vår måned blir ;)

Men vi har bare en ferie i året da (ingen weekendturer) og den er som regel til Danmark, noe annet har ikke vi råd til på våre gjennomsnittlige lønninger.... Det er jo snakk om prioriteringer her, dere prioriterer ferie, og kan da ikke klage på trang økonomi altså.

Skrevet

Trangt kan dere umulig ha det.om dere har det,har dere ræva økonomisk sans

Anonymous poster hash: 49525...017
Skrevet (endret)

Vi har ca 600000 før skatt, null leieinntekter, 1,5 i lån.

Per vår standard har derer ræva full av penger.

Endret av valkyrien
Skrevet

Jeg er alenemor med 16000 utbetalt i mnd- lurer litt på om jeg har dårlig råd ? ;):P

Anonymous poster hash: ae514...409

Skrevet

Hvis du seriøst lurer på dette blir jeg provosert over hvor dårlig gangsyn du har.

Skrevet

Jeg har ikke ord.... som om vi "fattigfolk" ikke må ut med akkurat like mye til klær og utstyr til barna våre. Dere velger å bruke penger på dyre reiser, men det betyr ikke at dere har dårlig råd, det betyr bare at dere ikke forstår dere på å fordele pengene fornuftig. Satser på at dere med den inntekten også har en rimelig diger buffer, privat pensjonsoppsparing, sparekonto til barna og en godt organisert regningskonto. De med middels økonomi har nemlig vanligvis dette. Dere ligger over middels, og det tror jeg du vet. Når jeg leser tråder som dette får jeg vondt i magen på vegne av veldig mange her inne. Du er et bortskjemt luksysdyr.

Gjest usababy
Skrevet

Hvis dere har det stramt så er vi visst mange som er under fattigdomsgrensen, utfra dine mål. :)

Skrevet

Gjennomsnittlønnen i Norge i fjor var 363.800 kr i året, så da ligger dere godt over gjennomsnittet der. Gjennomsnittlig gjeld i norske husholdninger er 200% av årsinntekt, så der ligger dere helt på gjennomsnittet. Gjennomsnittet er 1,7 barn så der ligger dere så vidt over snittet. I tillegg har dere 70.000,-  i leieinntekter. Om du ikke selv ser at dere sitter godt i det og har langt bedre økonomi enn gjennomsnittet er det på tide å åpne øynene litt ja. Anonymous poster hash: 89609...1dd

jeg synes å ha lest en plass at gjennomsnittsinntekten var 450.000?
Skrevet

Gjennomsnittlønnen i Norge i fjor var 363.800 kr i året, så da ligger dere godt over gjennomsnittet der. Gjennomsnittlig gjeld i norske husholdninger er 200% av årsinntekt, så der ligger dere helt på gjennomsnittet. Gjennomsnittet er 1,7 barn så der ligger dere så vidt over snittet. I tillegg har dere 70.000,-  i leieinntekter. Om du ikke selv ser at dere sitter godt i det og har langt bedre økonomi enn gjennomsnittet er det på tide å åpne øynene litt ja. Anonymous poster hash: 89609...1dd

jeg synes å ha lest en plass at gjennomsnittsinntekten var 450.000?

http://www.dn.no/privatokonomi/article2584803.ece

Skrevet

Kjem vel an på livsfase. I forhold til par i etableringsfasen har de rikelig, i forhold til studentar enormt god økonomi og i forhold til godt etablerte kanskje middels pluss?

Skrevet

Her inne ekstremt god - i min omgangskrets helt gjennomsnittlig. Alt er relativt.

Skrevet

samme inntekt som dere, uten leieinntekter. 

Vi har god passelig god økonomi, prioriterer å betale ned på lånet og "kaster" dermed ikke rundt oss med penger. 

Har to nye biler, total renovert hytte for 2 år siden og straks ferdig nytt hus og ender vel opp med 1,8-2mill i lån, Dette kun fordi vi betaler ned på lånet med hver ei krone som er til overs!

Her handler vi på salg, har mat budsjett.

Anonymous poster hash: 059f8...26b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...