Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #1 Skrevet 19. oktober 2013 Mamma er 56 år og har røyka hele livet. Det er stort sett det hun gjør, hun røyker. For litt siden fikk hun påvist kols, men slutter hun å røyke? Neida! Hun røyker mer enn noensinne og jeg er redd det vil ta livet av henne om ikke så alt for lenge. Det er så ille at hun klarer ikke å ha en litt lengre telefonsamtale uten å hoste opp både en lunge, en båt og en hel landsby. Jeg blir forbanna på henne fordi hun driver seg selv i døden og så blir jeg lei meg fordi hun gjør det mot seg selv og fordi jeg ikke vil at hun skal dø! Hva gjør man? Vet at jeg ikke kan gjøre noe som helst, men det er så forbanna vanskelig Anonymous poster hash: 933db...81f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #2 Skrevet 19. oktober 2013 Hun er nok klar over alle farene, men du må prøve å akseptere det som en avhengighet, en slags sykdom. Det er dessverre ikke noe du får gjort, det nytter ikke å være anklagende eller belærende. Skjønner godt hjertesukket ditt.. Anonymous poster hash: b7d25...a23
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #3 Skrevet 19. oktober 2013 Hun er nok klar over alle farene, men du må prøve å akseptere det som en avhengighet, en slags sykdom. Det er dessverre ikke noe du får gjort, det nytter ikke å være anklagende eller belærende. Skjønner godt hjertesukket ditt.. Anonymous poster hash: b7d25...a23 Sukk, jeg vet og du har helt rett Det er bare så vanskelig å bare se på at noen gjør seg selv så ille HI Anonymous poster hash: 933db...81f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #4 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg vet hvordan du har det. Jeg er sykepleier, og jobber på en avd der vi har mange kolspasienter. Mamma er storrøyker og har alltid en forkjølelse eller lungebetennelse på gang. Jeg regner med at hun får kols om hun ikke gjør drastiske forandringer.. dama vil ikke endre seg en plass. Her så er hun så lite villig til å innse fakta at jeg blir sprø... Dt verste er at hun sier at det er røyken som gjør at hun er så frisk.. Hadde hun ikke røyket hadde hun bare blitt verre.. Jeg tror at man noen ganger bare må gi opp, selv om det føles helt forferdelig. Rett å slett for å skåne seg selv... Anonymous poster hash: 9a63a...755
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #5 Skrevet 19. oktober 2013 Gi henne et røykeslutt-kurs i gave? Anonymous poster hash: e03e4...10f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #6 Skrevet 19. oktober 2013 Det er utrolig frustrerende når folk ikke verdsetter livet sitt mer enn røyken Forrige uke døde min tante pga kols, og de som satt ved henne rett før hun døde, hva gjør de? Jo, de går ut å RØYKER! Skjønner meg ikke hva som foregår i hodet på folk jeg. Røyking burde jammen meg vært forbudt, når folk ikke klarer å beskytte seg selv mot den faenskapen!! INGENTING godt som kommer ut av å røyke. Har desverre ingen gode råd til deg, men skjønner veldig godt frustrasjonen din! Anonymous poster hash: 938ce...079
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #7 Skrevet 19. oktober 2013 Moren til ei vennine har kols, veldig alvorlig. Hun går nå rundt med oksygenflaske. Egentlig går hun ikke så mye lengre da alt er slitsomt og hun ikke får pustet ordentlig. Hun klarer heller ikke slutte røyke, så legen sier at hun kommer til å dø om maks noen år. Dama er 59. Jeg lurer iblant på hvorfor noen klarer å slutte å røyke ganske lett og hvorfor noen heller røyker seg til døden, med viten og vilje. Anonymous poster hash: 126df...17d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå