Gå til innhold

6 åring med problemer med tissen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har i det siste fått en litt sånn ballongtiss,der den blir rød og hoven.han sier det er vondt,sikkert ømt tror jeg. en dag på skolen var det så vondt at han ikke fikk til å leke.

Bruker å sprøyte inn saltvann med engangssprøyte(det var en lege som sa dette da han hadde urinveisinfeksjon for 2 år siden) og det hjelper veldig heldigvis.Men hvorfor får han det i det hele tatt?

Noen som har hatt samme erfaring? 

Anonymous poster hash: 83ee7...5c1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han trang forhud? Min sønn har hatt litt samme symptomene, men det har skyldes trang forhud. Vi har også skylt med saltvann og smurt med vassleidningar og inotyol vekselvis. Han skulle dra forhuden sin bakover da han dusjet og badet for å tøye ut huden.

Anonymous poster hash: af9b9...cbf

Skrevet

Har han trang forhud? Min sønn har hatt litt samme symptomene, men det har skyldes trang forhud. Vi har også skylt med saltvann og smurt med vassleidningar og inotyol vekselvis. Han skulle dra forhuden sin bakover da han dusjet og badet for å tøye ut huden.

Autokorrektur meg en viss plass altså:-) vassleidningar =vaselin

Skrevet

ja,lurte litt på hva vassleidningar var! :D

Hvordan merker du at den er trang da?den ser jo ikke så aller verst ut,men hva vet vel jeg??Og tørr ikke fikle for mye og dra den tilbake, er redd for å gjøre noe galt..!

Skrevet

Min lillegutt på 1,5 år har trang forhud og jeg må passe på å jevnlig sprute inn klorhexidin så det ikke blusser opp igjen. Ta en tur til legen:)

Anonymous poster hash: c5e84...541
Skrevet

Min lillegutt på 1,5 år har trang forhud og jeg må passe på å jevnlig sprute inn klorhexidin så det ikke blusser opp igjen. Ta en tur til legen:)

ja, vi må visst det,kan ikke holde på sånn!må finne ut grunnen...

men hva skjer da når de har trang forhud,blir det oppsamla bakterier eller noe som forårsaker denne ballongtissen?

HI

Skrevet

JA det legger seg skitt innenfor kanten. Om det er et tilbakevendende problem tror jeg faktisk at omskjæring er løsningen:S

Skrevet

JA det legger seg skitt innenfor kanten. Om det er et tilbakevendende problem tror jeg faktisk at omskjæring er løsningen:S

ja, vi får vel omskjære han og få hele DIB gjengen på nakken! ;)

Skrevet

Nei, det er ikke løsningen. Omskjæring er absolutt, ABSOLUTT siste løsning. Man gjør mye før man går så drastisk til verks, iallefall om man har lest skadene man kan få av omskjæring.

Med mindre du vil at gutten din skal miste opptil 75% av følsomhet i penis uten å ha prøvd de andre mulighetene først.

Anonymous poster hash: 84c30...b06

Skrevet

Min lillegutt på 1,5 år har trang forhud og jeg må passe på å jevnlig sprute inn klorhexidin så det ikke blusser opp igjen. Ta en tur til legen:)Anonymous poster hash: c5e84...541

ja, vi må visst det,kan ikke holde på sånn!må finne ut grunnen... men hva skjer da når de har trang forhud,blir det oppsamla bakterier eller noe som forårsaker denne ballongtissen? HI Anonymous poster hash: 83ee7...5c1

Trang forhud gjør at det lettere samles smuss og bakterier ved penishodet. Derfor viktig å vaske/skylle godt.

Du vil se om forhuden er trang ved å be barnet dra forhuden bakover, så ser du om du kan se hele penishodet eller bare litt av de. Er den trang vil dette ofte gjøre vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...