Gå til innhold

Hva gjør dere med kviser? Er helt desperat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt kviser siden tidlig i tenårene. Nå er jeg 23 å og har de enda. Mye på haken, rundt munnen og i pannen. Er det virkelig ingenting som hjelper? Jeg kjenner dette går veldig ut over selvtilliten. Jeg har ett typisk barnslig ansikt, å ser enda barnsligere ut med masse kviser. Føler meg så uten og ustelt, og skal jeg dekke over med sminke må jeg bruke så mye at jeg føler meg uvel og overdådig. Er det noen som har noen gode tips å komme med? :)

Anonymous poster hash: cd1b1...b1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, her ble det litt skriveleifer ;)

Skrevet

Gå til legen. Få tabletter. Oxytetral .

Anonymous poster hash: 1383b...f9b

Skrevet

Der er medisiner som fikser dette. Men du må til hudlege, som finnes på alle sykehus.

Fastlegen vet for lite.

Neotigason er en type, eller det kan være det som tidligere het Roaccutane blir utskrevet til deg. Knalltøffe bivirkninger følger begge typer. Neotigason får du nok ikke, siden du er kvinne i fertil alder. For der er to års "karantene" når det kommer til graviditet ETTER ferdig kur(også under kuren, da), med Det som tidligere het Roaccutane så er det kun 6 måneders karantenetid etter endt bruk. Dette pga at begge medisiner gir skader hos foster. Med Neotigason er det hele 80% sjanse for fosterskade. Noe mindre med tidligere kalt Roaccutane.

Leger vet hva du mener om du sier Roaccutane.

Du er fortsatt ung, med bare 23 år. Ikke tro du helt er ferdig med "pubertetsvansker" enda. Men der finnes altså hjelp.

Gå til fastlegen, og be om henvisning til hudlege. Det første du får er vanlig antibiotika du skal gå på i 3-6 måneder. Men ved harde tilfeller kan dette gå over til de medisinene jeg har nevnt.

Anonymous poster hash: 50e69...847
Skrevet

Slutter meg til det nr.4 sier. Jeg hadde ordentlig stygg hud fra jeg var 18 til jeg ble 25, med unntak av visse perioder da jeg fikk prøve antibiotika. Jeg prøvde virkelig alt av hudpleie og kostholdsendringer, men det ble ikke ordning på sakene før jeg gikk 9 mnd på roaccutan. Nå, fem år senere, har jeg fortsatt fin hud. Fremdeles dukker det opp en kvise i ny og ne, men de gjør ikke vondt (før hadde jeg ALLTID flere store kviser rundt munnen og på haken, og de klødde og kunne gjøre vondt), og det er sjelden jeg føler behov for å sminke meg pga huden (før åpnet jeg ikke opp døren for å ta i mot pizza engang uten sminke).

Gå til legen og få henvisning til hudlege så fort som mulig. Det finnes medisiner som kan hjelpe deg!

Anonymous poster hash: adb82...433
Skrevet

Vanlige p piller funket som bare fy til meg. Dessuten finnes det en "spesial" P pille, Diane, som er laget for bl.a. Kviser.

Kan også nevne at et lavkarbo kosthold også kan hjelpe. Vil faktisk råde deg til å prøve det først, det er mange ganger bedre enn å proppe i seg medisiner.

Skrevet

Obagi hudpelie er også veldig effektivt. Goggle det. Må få det fra leger. Rådyrt, men huden blir superfin

Anonymous poster hash: 34d08...b75
Skrevet

Tusen takk for tips. Settes stor pris på :)

Skrevet

Obagi!! Jeg slet med det samme.. Obagi var og er min redning. Dyrt ja, men absolutt verdt pengene.

Skrevet

Da skal det prøves :)

Skrevet

Sliter med samme! Er 24 år og har masse kviser rundt munn og hake. Har prøvd alt reseptfritt fra apoteket, gått 6 måneder på tetracyclin og siste utvei er roaccutane. Har prøvd å bli gravid ganske lenge og har endelig startet utredning, så har satt kvisene litt på vent i håp om at de skal forsvinne ved en eventuell graviditet :) hadde ville prøvet tetracyclin før roaccutane da sistnevnte har en del kjipe bivirkninger. Gå til fastlege og spør om henvisning til hudlege! Lykke til :)

Skrevet

Dere som bruker obagi, hvor lang tid gikk det før kvisene ble borte? Jeg har brukt mary-kay i alle år, men for et års tid siden kom kvisene tilbake. Irriterende :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...