Gå til innhold

Hvorfor drikker ikke mange kristne/kristenruss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor drikker ikke mange kristne/kristenruss? Jesus gjorde jo vann om til vin, så det skjønner jeg ikke. Noen som kan opplyse meg?

Anonymous poster hash: 5d6fc...eb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker ikke, og drakk ikke som russ heller. OG ikke kristen. 

Anonymous poster hash: c4cb8...cd6
Skrevet

De er vel redde for at de skal gjøre noe de innerst inne vil i fylla... ;)

Anonymous poster hash: d9f7f...dd4
Skrevet

Useriøst, slettet av moderator

Skrevet

Jeg er kristen og drikker faktisk alkohol.. bruker fornuften så jeg slipper å bli helt drita og dårlig riktignok.

I bibelen står det i nytestamentet- "Drikk dere ikke fulle på vin, men bli heller fyllt av ånden".. men det står ikke null alkohol. Og er vel heller en anbefaling.

Tror nok det handler mye om å skille seg fra det "verdslige" mennesket.

Være anderledes, ikke som de ikkekristne, vise at man har tatt et standpunkt.

Mange forbinder alkohol med synd .. skjønner jo den, mange som gjør helt tullete ting i fylla. ;)

Anonymous poster hash: d5921...1fa
Skrevet

Også kristen, men drikker ikke. Det er mitt standpunkt, men enig i hva hun over sier.

Men jeg drakk før jeg ble kristen, så for meg er det ikke naturlig å drikke, ikke en gang et glass. Ikke syns jeg det er noe godt heller. Med vin til maten, som man ofte får som et argument mot seg. Men har venner som gjerne tar seg et glass vin. Det er ikke å drikke eller ikke drikke som er det store spørsmålet.

Men ja Jesus gjorde vann om til vin, men står ikke noe om at det er alkohol i vinen. Var veldig vanlig med matvin før i tiden.

På den andre siden har alkohol kulturen forandret seg greit, og det er en nærmest ikke eksisterende kultur her i Norge... Det går på bekostning av familier og barn. Så den alkoholen har jeg ikke mye godt å si om..

Anonymous poster hash: 8a37a...4dd

Skrevet

Det var flotte og opplysende svar, så takk skal dere ha :-).

Anonymous poster hash: 5d6fc...eb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...