Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #1 Skrevet 18. oktober 2013 En gutt i vår omgangskrets henger litt etter både i språk og motorikk. Han er 6 år. Han legger merke til det utroligste-som om noen har klipt seg, pyntet seg, fått ny jakke osv. Han spør om alt. Han viser et voldsomt engasjement i ting feks om noen lukter røyk, snakker om brann. Om det kjører en buss forbi, om man skal inn i en tunnel osv Så til de mer bekymringsfullt tingene. Han er til tider veldig fysisk. Han slår, sparker, spytter osv. Dytter ned folk med pulten sin Sier til tider ting som jeg skal brenne ned huset ditt. Jeg skal sparke deg så du ikke får puste. Vi finner aldri veien hjem igjen ( selv om han vet veien ). Jeg har kasta nøkkelen til rommet så vi kommer aldri ut herfra. Jeg skal dra i denne så bilen kræsjer når du sitter i. Sprute vann for å så si jeg har tissa i vannet og det er fuglebæsj der. Osv osv. Det kan virke som om han ikke klarer å forholde seg til beskjeder. Ikke blir sittende på plassen sin osv. Til slutt så hører han ikke på voksne eller barn. Han svarer frekt og kan flire deg rett opp i ansiktet dersom du ber han stoppe med noe eller lignende. Slå etter voksne osv. Reagerer voldsomt på sukker. Går da ikke an å "komme" inn til han. Han bor sammen med mor og far, som både fremstår engasjerte og oppegående. Det virker likevel ikke som om noe av det ovennevnte bekymrer dem. Fikk så lite respons på forrige tråd, så prøver igjen... Anonymous poster hash: 8a655...611
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #2 Skrevet 18. oktober 2013 Det blir vel uansett litt feil å få en "diagnose" her inne. Dette kan være mange ting, alt fra problemer hjemme til en form for autisme. Kan minne litt om autisme, men jeg har ikke nok kunnskap til å si noe sikkert om det. Han bør jo sikkert utredes, men det er vel litt opp til foreldrene isåfall. Anonymous poster hash: 2c8c2...a73
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #3 Skrevet 18. oktober 2013 Kunne vært intr å høre om noen kjente igjen symptomene lell... Anonymous poster hash: 8a655...611
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå