Gå til innhold

113 cm høy og blir seks år i mai

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det altfor ite! Burde lege kontaktes for å følge opp vekst. Legger til at det er en gutt også. Han vokser, men han vokser sakte..

Anonymous poster hash: c7d98...f1e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ganske normalt ut i mine øyne. :)

Anonymous poster hash: f7f0b...b08

Skrevet

Spiser han normalt? Synes han høres normal ut, litt i nedre sjiktet. 

Anonymous poster hash: c45e7...f00
Skrevet

Jenta mi på 5 år er bare 109 cm høy, og hun følger kurven sin fint og det er ingen grunn til bekymring :)

Anonymous poster hash: 87ab3...68f
Skrevet

Det er jo helt normalt? er de ikke ca 110 i 5 årsalderen og 116 rundt 6 år? så han ligger jo midt i mellom.

Skrevet

Det er normalt, ingenting lite med det. Legene ser ikke på høyden i seg selv, men på vekstkurven og om den utvikler seg normalt. Hilsen mamma som har barn som går på veksthormoner.

Anonymous poster hash: 9570a...c3b

Skrevet

Jeg vet ikke hva normalen ligger på, men synes det hørtes litt lite ut. Datteren min på fem og et halvt år er 119 cm.

Men noen er høyere og noen er lavere enn normalen. Synes hvertfall ikke det trengs utredning hos lege.

Anonymous poster hash: 426f5...ad7

Skrevet (endret)

Det er vel så normalt som det går ann å få det :) I føle disse kurvene fra vekstudien på norske barn gjort i 2007 så er gjenomsnittshøyden for en gutt på 5 år og 5 mnd 113,5 cm, hvis jeg leser det korrekt!

http://resource.nhi.no/resource/4287-21-vekst-gutt-4-19.pdf

(Kurvene for norske barn i 2007 ligger over WHO standardkurver for høyde)

Endret av bIomstre
Skrevet

Min er 3,5 og 112 cm. Gutt. Jeg og min slekt er alle høye. Og på mannen sin side. Jeg er 181 og mannen er 197. Han har alltid lagt over, men han følger sine egen kurve perfekt.

Ditt barn er helt på normalen! :)

Anonymous poster hash: 3b277...409
Gjest Leelu30
Skrevet

Han er vel helt normal.

Jeg sliter med det motsatte. Gutten min blir 7 år i desember og er 143 høy. Jenta mi blir 5 i mars og er 120 høy.

Skrevet

Høres helt normalt ut, på avdelingen til guttungen er alle førskolebarn, og det er nok mange rundt den høyden. Også noen som er lavere enn min minste, og han er 109 cm.

Anonymous poster hash: e48fc...5a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...