Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Utrolig frustrerende og ekkelt. Vet snart ikke hva en skal gjøre lenger. Har prøvd så mye for og få han til og slutte. Virker som om når han får roen på seg så slipper han seg løs. Skjer alltid når han er opptatt med noe alene. Aldri i lek med andre. Kun når han leker for seg selv. Andre med barn som har hatt det problemet? Anonymous poster hash: eb94d...260
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 Kjente en jente som hadde det problemet, men der var det seksuelle overgrep i bildet..... Anonymous poster hash: 826ec...67c
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg hadde en sønn med det problemet, men han var riktignok fire. (Men ren for lenge siden egentlig.) Han fikk problemer med at magen ble så løs, og kunne ha uhell opptil tre ganger til dagen på det verste. Vi måtte til slutt begynne med bleie igjen, for klærne ble ødelagt. Han gikk uten melk (laktose) en periode på noen mnd, og da bedret det seg gradvis. Etter hvert begynte vi å introdusere melk igjen, første gangen måtte vi kutte den igjen, da problemene kom tilbake, andre gangen gikkd et bra. Nå drikker han melk og spiser melkeprodukter som vanlig, og har ikke lenger problemer. Anonymous poster hash: e6e1f...183
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #4 Skrevet 17. oktober 2013 Kjenner en gutt med samme problem, de er til "utredning" hos lege nå. Gutten er 6 år. Anonymous poster hash: c4127...c7c
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #5 Skrevet 17. oktober 2013 Bæsjer seg helt ut eller litt om gangen? Anonymous poster hash: ae851...405
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 Noen ganger bæsjer han seg godt ut, andre ganger bare bremsespor i trusa. Han har gått på movicol en stund for de fant litt forstoppelse på røntgen. Så jeg trodde kanskje det var derfor han bæsjet seg ut og at det skulle bedre seg. Men har ikke gjort det til nå. ¨Seksuelt misbrukt kan det ikke være for han er kun hjemme her med meg eller i bhg og der tviler jeg sterkt på at skjer sånt... Anonymous poster hash: eb94d...260
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #7 Skrevet 17. oktober 2013 Ok, vår femåring bæsjer seg nemlig også ut. Det ble mye bedre på movicol, men det kommer ofte litt "brått", da er det ikke mye trivelig å ordne opp etterpå. Men vi er på høgget, ser på kroppspråket og sender på do når vi mener det trengs. Sender gjerne med en bok også, så hn finner roen. Ellers blir det fort "det kommer ingen ting" og rett av. Det står i alle bøker at lesestoff på do er en uting, men jeg velger å gjøre det sånn likevel. Stort sett kommer det etter kort tid. Etter lang tid uten å ha hatt videre suksess med nr 2 på do, prøver vi alt for at hn skal bli vant med at det fungerer normalt. Nå løper hn selv innimellom også, men ikke i barnehagen. Anonymous poster hash: ae851...405
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg har en gutt på 5 som bæsjer på seg innimellom. Eller, opp til flere ganger i uka. Er ikke hele satsen som kommer, men bare litt Han har Vært bleiefri siden han var 2 Begynte etter at han fikk en lillesøster. Men virker ikke som om det er hele grunnen. Det skjer stort sett bare i barnehagen. Han har sagt det er fordi han ikke vil bæsje der, så han holder seg til det går galt. Han liker å være i fred på do, og det er ikke alltid det blir sånn der. Har pratet med de i barnehagen og vi har gjort en avtale om at han skal si i fra når han må på do så skal de passe på at han får være i fred. Men det ble ikke bedre. Ikke før han spurte meg en dag om han var flink som ikke hadde bæsj i buksa si når han kom hjem. Da sa jeg at nei, flink kan jeg ikke si du er før du kommer hjem mange dager uten bæsj i buksa. Men at det var veldig bra at han ikke hadde bæsja på seg. Så nå er han veldig stolt når han kommer hjem ren bak. Vi tilllater såkalte bremsespor. Og han må prøve å gå på do når vi sier ifra. Så langt har dette fungert kjempe bra. Vi har heller aldri blitt sinte på han når det har kommet i buksa, men forklart at det ikke er bra hverken for huden hans eller klærne. Har kastet en del underbukser, noe som han har syntes er veldig leit. Så er det bare å se hvor lenge det holder seg sånn. Anonymous poster hash: 02913...54a
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #9 Skrevet 17. oktober 2013 Her er det også mest i barnehagen. Ikke så ofte hjemme siden jeg sender han på do så fort jeg ser antydning til at han må bæsje. I bhg syntes han det er så flaut selv nå så han sier ikke ifra heller at han går med bæsj så det lukter jo sånn og setter seg skikkelig i klærne. Vi har hatt et skjema der han skal krysse ut for hver dag han er bæsjefri så etter et par uker kan han velge en liten ting på lekebutikken. Men det gikk fint i 3 dager så bæsjet han seg ut i barnehagen. Uff det er frustrerende dette. Han sluttet med bleie da han var 3 og begynte ikke og bæsje seg ut flr et halvt pr etter han sluttet med bleie så han har holdt på en stund med dette nå. Anonymous poster hash: eb94d...260
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #10 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg har en gutt på 5 som bæsjer på seg innimellom. Eller, opp til flere ganger i uka. Er ikke hele satsen som kommer, men bare litt Han har Vært bleiefri siden han var 2 Begynte etter at han fikk en lillesøster. Men virker ikke som om det er hele grunnen. Det skjer stort sett bare i barnehagen. Han har sagt det er fordi han ikke vil bæsje der, så han holder seg til det går galt. Han liker å være i fred på do, og det er ikke alltid det blir sånn der. Har pratet med de i barnehagen og vi har gjort en avtale om at han skal si i fra når han må på do så skal de passe på at han får være i fred. Men det ble ikke bedre. Ikke før han spurte meg en dag om han var flink som ikke hadde bæsj i buksa si når han kom hjem. Da sa jeg at nei, flink kan jeg ikke si du er før du kommer hjem mange dager uten bæsj i buksa. Men at det var veldig bra at han ikke hadde bæsja på seg. Så nå er han veldig stolt når han kommer hjem ren bak. Vi tilllater såkalte bremsespor. Og han må prøve å gå på do når vi sier ifra. Så langt har dette fungert kjempe bra. Vi har heller aldri blitt sinte på han når det har kommet i buksa, men forklart at det ikke er bra hverken for huden hans eller klærne. Har kastet en del underbukser, noe som han har syntes er veldig leit. Så er det bare å se hvor lenge det holder seg sånn. Anonymous poster hash: 02913...54a Min sa heller ikke i fra i barnehagen. Han var redd for å få kjeft. Han kunne gå med bæsj i buksa nesten en hel dag! Var ikke bare bare å vaske ren baken eller undertøyet, så undertøyet gikk i søpla. Men om han sa i fra med engang når det skjedd hjemme, spylte jeg de og slengte de i vask. Det bidro iallfall Anonymous poster hash: 02913...54a
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #11 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg har en gutt på 5 som bæsjer på seg innimellom. Eller, opp til flere ganger i uka. Er ikke hele satsen som kommer, men bare litt Han har Vært bleiefri siden han var 2 Begynte etter at han fikk en lillesøster. Men virker ikke som om det er hele grunnen. Det skjer stort sett bare i barnehagen. Han har sagt det er fordi han ikke vil bæsje der, så han holder seg til det går galt. Han liker å være i fred på do, og det er ikke alltid det blir sånn der. Har pratet med de i barnehagen og vi har gjort en avtale om at han skal si i fra når han må på do så skal de passe på at han får være i fred. Men det ble ikke bedre. Ikke før han spurte meg en dag om han var flink som ikke hadde bæsj i buksa si når han kom hjem. Da sa jeg at nei, flink kan jeg ikke si du er før du kommer hjem mange dager uten bæsj i buksa. Men at det var veldig bra at han ikke hadde bæsja på seg. Så nå er han veldig stolt når han kommer hjem ren bak. Vi tilllater såkalte bremsespor. Og han må prøve å gå på do når vi sier ifra. Så langt har dette fungert kjempe bra. Vi har heller aldri blitt sinte på han når det har kommet i buksa, men forklart at det ikke er bra hverken for huden hans eller klærne. Har kastet en del underbukser, noe som han har syntes er veldig leit. Så er det bare å se hvor lenge det holder seg sånn. Anonymous poster hash: 02913...54a Min sa heller ikke i fra i barnehagen. Han var redd for å få kjeft.Han kunne gå med bæsj i buksa nesten en hel dag! Var ikke bare bare å vaske ren baken eller undertøyet, så undertøyet gikk i søpla. Men om han sa i fra med engang når det skjedd hjemme, spylte jeg de og slengte de i vask. Det bidro iallfall Anonymous poster hash: 02913...54a Kjære vene! Nå skjedd det noe rart. Ble ikke ferdig med å skrive hehe. Det bidro iallfall til at han sa i fra med en gang her hjemme. Tror det har gått 1 uke uten uhell eller hva jeg skal kalle det?! Anonymous poster hash: 02913...54a
skjotta Skrevet 17. oktober 2013 #12 Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Her er det også mest i barnehagen. Ikke så ofte hjemme siden jeg sender han på do så fort jeg ser antydning til at han må bæsje. I bhg syntes han det er så flaut selv nå så han sier ikke ifra heller at han går med bæsj så det lukter jo sånn og setter seg skikkelig i klærne. Vi har hatt et skjema der han skal krysse ut for hver dag han er bæsjefri så etter et par uker kan han velge en liten ting på lekebutikken. Men det gikk fint i 3 dager så bæsjet han seg ut i barnehagen. Uff det er frustrerende dette. Han sluttet med bleie da han var 3 og begynte ikke og bæsje seg ut flr et halvt pr etter han sluttet med bleie så han har holdt på en stund med dette nå. Anonymous poster hash: eb94d...260 Dette er ikke ment som kritikk, men ett tips/råd. 2 uker er kjempelenge og det er demotiverende for ham å ikke klare det. Begynn med ett oppnåelig mål slik at han får kjenne på mestringsfølelse ogfla det gradvis bli flere og flere dager. Selvfølgelig kan tilbakeslag forekomme, men da er det kjempemotiverende å kunne si "husker du når du klarte så mange dager?" Endret 17. oktober 2013 av skjotta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå