Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Har hørt at fødsel nummer tre ofte ikke blir som forventet.. Noen erfaringer? Anonymous poster hash: b3a4a...968
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 Ikke her i alle fall. Veldig lik fødsel som nr to, og svært enkel og grei fødsel. Anonymous poster hash: 7f96a...367
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 ja,det vil jeg si i mitt tilfellet. Hadde to svært forskjellige fødsler de første gangene(første lang og ikke så veldig vondt,andre gang kjappere og inninattafaansåjævla vondt) så da fødselen startet med nr tre så skjønte jeg ikke at jeg var i fødsel en gang!riene kom og gikk uten noen form for intervaller. Det kunne komme to tette,for så å gå 20 minutter til neste gang.det var ikke så inni natta vondt(selv om det var jævla vondt likevel) og det tok mye lengre tid enn fødsel nr to.Jeg trodde faktisk at fødsel nr tre skulle bli enda kortere enn nr to,så der tok jeg veldig feil! Anonymous poster hash: 7d171...8e0
Monajenten Skrevet 17. oktober 2013 #4 Skrevet 17. oktober 2013 I mitt tilfelle var han definitivt det ja.....
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #5 Skrevet 17. oktober 2013 Monajenten, on 17 Oct 2013 - 22:29, said: I mitt tilfelle var han definitivt det ja..... Tell me more Anonymous poster hash: b3a4a...968
Tieran Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 Uff...er 14 uker på vei med min tredje og vet ikke om jeg burde lese denne tråden Hadde en fantastisk fødsel med nr. 2 og tar gjerne en slik en på nr. 3
Jojo x3 Skrevet 17. oktober 2013 #7 Skrevet 17. oktober 2013 Ja, tredjemannvar en luring...ikkesom de andre.
Rivjernet Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 Tredjemann her var en luring på den måten at det var mye vondter og ubehag som gjorde at jeg gikk lenge og trodde at fødselen snart kom til å starte. Det gjorde den ikke!! Gikk 1 uke over tiden. Som baby har han vært det mest krevende barnet jeg har hatt. Han hengte i puppen natt og dag, og har hylt og gaulet dagen lang! Men større solstråle, når han er blid, skal du lete lenge etter! <3
Monajenten Skrevet 17. oktober 2013 #9 Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Monajenten, on 17 Oct 2013 - 22:29, said: I mitt tilfelle var han definitivt det ja..... Tell me more Anonymous poster hash: b3a4a...968 1. fødsel: 9 timer2. fødsel: 1 time og 50 minutter 3. fødsel: Nesten tre døgn..... Han er født nesten seks uker for tidlig, vannet gikk men riene ville ikke ordentlig i gang. Fikk epidural og satt på drypp så hadde konstante topprier i lange perioder. Ingen virkning. Viste seg etter to døgn at epiduralen var satt feil og jeg hadde ikke bedøvelse. Alt i alt mye styr. Men han kom ut på vanlig vis tilslutt Måtte ha pustehjelp første døgnet og sliter litt med låsninger i nakken og stiv kropp men det blir bedre og bedre, og ellers er han frisk og rask 5 mnd nå. Han er forresten den desidert minst krevende babyen av mine tre. Er en solstråle, sover hele natten, blid og glad Endret 17. oktober 2013 av Monajenten
Jippipippi Skrevet 17. oktober 2013 #10 Skrevet 17. oktober 2013 Nei ikke for min del! Kjapp og grei fødsel.
Moosh Skrevet 18. oktober 2013 #11 Skrevet 18. oktober 2013 Der var det for meg. Endte i haste-ks. De to foregående fødslene var fine.
Husbygger Skrevet 18. oktober 2013 #12 Skrevet 18. oktober 2013 Her var tredjemann en luring, de to første ble kom 10 og 22 dager før termin. Ganske lange fødsler, begge startet med at vannet gikk, begge var stjernekikkere. Med nr 3 var jeg inne på ett par bomturer med noe jeg trodde var rier, men ble sendt hjem igjen. Jenta ble født 6 dager etter termin i en veldig fart hjemme på badegulvet. Det tok 30 min fra første ri til pappaen satt med henne i armene.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 18. oktober 2013 #13 Skrevet 18. oktober 2013 Min tredje brukte lenger tid på å få i gang skikkelige rier. De var korte og uregelmessige før de kom skikkelig i gang. JM beskrev tredje fødsel som å starte en gammel bil, du må "ruse motoren litt før den kommer ordentlig i gang!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2013 #14 Skrevet 18. oktober 2013 Ja, min tredje var en luring. De to første gikk fort, ga nske smertefullt, men ellers veldig greit (2 timer første gang og 30 minutter 2. gang). Trodde siste pogså ville komme veldig fort, men denne gangen tok det 5 timer. Ikke lang tid sammenlignet med mange andre folks fødsler, men for meg var det ganske lenge, siden jeg var vant til å føde så fort. Jordmor sa også på forhånd at den tredje nok kom til å bli en luring: Jeg ringte føden da det var begynt å bli 5 minutter mellom riene og de var regelmessige - tenkte jeg budre begynne å pelle meg bortover, siden spesielt siste fødsel gikk så fort at jeg aldri en gagkom meg inn i selve fødestuen. Men neeeeeeeiiiiiiida, svarte jordmoren, da hun skjønne at dette var fødsel nummer tre. Tredje gang kom IKKE til å bli sånn, for den er alltid annerledes, sa hun. Så d avantet vi litt til....Og hun fikk jo rett :-) Men alle min fødsler var kjempefine uansett (men vonde). Anonymous poster hash: ff16a...425
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå