Gå til innhold

alle dere som er så imot Canada Goose jakkene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg regner med dere ikke spiser hvalkjøtt heller , og synes det er feil å holde overbestanden nede slik at den naturlige balansen i havet trues. Harpunering er en barbarisk måte å drepe hval på, men der finnes ingen annen måte å drepe de på heller. Det samme gjelder faktisk for overpopulasjonen av Coyotes i Canada. Hvordan mener dere som er så imot jaktmetoden at dem skulle fanges effektivt på, uten å risikere at enkelte dyr lider.?

Anonymous poster hash: 42778...e2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønte ikke greia med Coyoter? Man skyter da ikke coyoter med harpun? :P

Skrevet

den er bare for folk som er så redde for å stikke seg ut at de nesten breker istedet for å snakke...

Anonymous poster hash: 6d4de...44c
Skrevet

Spiser ikke hvalkjøtt.

Grunnen til at mange er imot Canada Goose er måten dyrene blir fanget på. Canada er et av landene der fotsaks er lovlig. Det er en GRUSOM måte å fange dyr på og det er tortur for dyret å bli fanget i en slik saks.

Tror du virkelig ikke at det finnes bedre måter å kontrollere bestanden av coyote enn å torturere de stakkars dyrene til døde i en fotsaks??

Anonymous poster hash: 2eaff...3f8
Skrevet

De jeg kjenner som har CG og Parajumpers er mennesker som generelt sett ikke er de mest sympatiske medmenneskene heller. Og størstedelen har lav utdannelse.

Sier ikke at dette er fasiten men slik er det ihvertfall i min bekjentskapskrets.

Hihi. Sorry for avsporing ;)

Anonymous poster hash: 8cf36...9d6
Skrevet

Skjønte ikke greia med Coyoter? Man skyter da ikke coyoter med harpun? :P

Nei men det handler om at der ikke finnes noen annen jaktmetode en slike feller for å klare å fange så pass mange coyoter slik at de klarer å kjempe mot bestanden. Det er så mye coyotes i Canada at de truer den naturlige balansen i faunaen. Man tar ikke coyote for gøy, man gjør det utfra et miljøbevisst hensyn. Et poeng mange motstandere ser ut til å ikke fått med seg.

Skrevet

Spiser ikke hvalkjøtt. Grunnen til at mange er imot Canada Goose er måten dyrene blir fanget på. Canada er et av landene der fotsaks er lovlig. Det er en GRUSOM måte å fange dyr på og det er tortur for dyret å bli fanget i en slik saks. Tror du virkelig ikke at det finnes bedre måter å kontrollere bestanden av coyote enn å torturere de stakkars dyrene til døde i en fotsaks?? Anonymous poster hash: 2eaff...3f8

Hvordan mener du dem skulle bekjempe bestanden effektivt da ? Ikke alle dyr blir sittende lenge i fellen. Men noen enkelte dyr skjer det nok med dessverre. La oss si man hadde helfeller da, da ville man isteden oppleve at enkelte dyr sultet ihjel, det er jo ikke bedre det. Jakt med børsa er ikke hensiktsmessig da flokkene og bestandene er for store, og områdene de ferdes på for store til at enkelt jegere ville klare å felle nok dyr.Jeg hadde klart å sett logikken hvis man drepte disse dyra kun for pelsen. Men slik er det jo ikke.Å når man først er nødt til å holde bestanden nede er det da bedre noe av skrotten tas vare på isteden for å bare hive kroppen vekk?

Skrevet

Ved bruk av levende feller skal disse sjekkes minst en gang i døgnet, da risikerer man heller ikke at de sulter i hjel. Metodene brukt av blant annet cg er smertefulle og inhumane. Det er en grunn for at de er forbudte ved norsk lov. Helt greit å bruke "skrotten" til noe annet enn å kaste den, men IKKE greit å fange dem på måten de gjør det på. 

Anonymous poster hash: 8b223...a94
Skrevet

Spiser ikke hvalkjøtt. Grunnen til at mange er imot Canada Goose er måten dyrene blir fanget på. Canada er et av landene der fotsaks er lovlig. Det er en GRUSOM måte å fange dyr på og det er tortur for dyret å bli fanget i en slik saks. Tror du virkelig ikke at det finnes bedre måter å kontrollere bestanden av coyote enn å torturere de stakkars dyrene til døde i en fotsaks?? Anonymous poster hash: 2eaff...3f8

Hvordan mener du dem skulle bekjempe bestanden effektivt da ? Ikke alle dyr blir sittende lenge i fellen. Men noen enkelte dyr skjer det nok med dessverre. La oss si man hadde helfeller da, da ville man isteden oppleve at enkelte dyr sultet ihjel, det er jo ikke bedre det. Jakt med børsa er ikke hensiktsmessig da flokkene og bestandene er for store, og områdene de ferdes på for store til at enkelt jegere ville klare å felle nok dyr.Jeg hadde klart å sett logikken hvis man drepte disse dyra kun for pelsen. Men slik er det jo ikke.Å når man først er nødt til å holde bestanden nede er det da bedre noe av skrotten tas vare på isteden for å bare hive kroppen vekk?

Så vidt jeg vet så er det kun Canada Goose selv som mener at bestanden er så stor at den er en fare.

Et annet poeng er at naturen selv sørger faktisk for å holde bestanden nede selv. Ta feks. elg i Norge. Grunnen til at vi kan skyte elg er for mat. Om vi ikke hadde kunnet det så ville naturen selv sørget for en regulering av bestanden via sykdom og slik ordner naturen opp, slik det egentlig skal være. Nå er ikke sykdom heller særlig humant, men det er naturlig både for dyr og for mennesker.

Forskning fra Canada viser også at en god bestand av coyote forhindrer flått, holder den økende bestanden av vaskebjørn og av rabies infiserte rev nede. Det er med andre ord et økosysten som fungerer og det er ikke nødvendig å torturere coyote for forfengeligheten. Å ha kvote på coyote er nødvendig, men å torturere den er forkastelig.

Fotsaks er dyreplageri og tortur. Det er en grunn til at de fleste lanf, bortsett fra Canada og USA, har forbudt dette. Snare, som også er lovlig i USA og i Canada, er heller ikke lovlig.

Å ta livet av et dyr kun fordi andre mennesker skal betale tusenvis av kroner for en jakke er forkastelig!

Skrevet

HI. Du kan ikke mene at det er greit å fange dyr med fotsaks?! I så fall er du ikke riktig god! Fy f...!

Anonymous poster hash: 5bdd7...ad4

Skrevet

HI. Du kan ikke mene at det er greit å fange dyr med fotsaks?! I så fall er du ikke riktig god! Fy f...!

Anonymous poster hash: 5bdd7...ad4

Det lurer jeg også på om du mener? Altså,har _sett_ hva det vil si?? 

Og nei,jeg spiser ikke hvalkjøtt heller. Og jeg må spørre: Var det slik at hvalene holdt på å ta over verden før vi mennesker kom for å redde verden fra dem,eller hva er greien? 

Skrevet

Ved bruk av levende feller skal disse sjekkes minst en gang i døgnet, da risikerer man heller ikke at de sulter i hjel. Metodene brukt av blant annet cg er smertefulle og inhumane. Det er en grunn for at de er forbudte ved norsk lov. Helt greit å bruke "skrotten" til noe annet enn å kaste den, men IKKE greit å fange dem på måten de gjør det på.  Anonymous poster hash: 8b223...a94

Men så har vi ikke noe dyr av lignende art i Norge hvor bestanden er så stor at ikke jegere kan holde etter. Det sier seg selv at man får fanget flere dyr med disse fellene en med store helfeller som rommer 1 dyr, og hvor dem fort skjønner at de skal passe seg for dem da dem ikke akkurat er usynlige. Selvsagt er dette ingen optimal måte å fange dyrene på, men de MÅ jo fanges, og det gjørs på den måten som er mest hensiktsmessig. Den dagen noen finner noe som er bedre trur jeg de som jakter coyote tar det imot med takk. Dem gjør jo ikke dette for å være mest mulig jævlig. Og det går fint an å synes det er dumt at det er slik, samtidlig som man skjønner det er sånn det må være for å redde hele faunan. Jobb heller mot forsøpling av vrlden for det er vel litt det som er skylden til overbestand av coyote.

Skrevet

Ved bruk av levende feller skal disse sjekkes minst en gang i døgnet, da risikerer man heller ikke at de sulter i hjel. Metodene brukt av blant annet cg er smertefulle og inhumane. Det er en grunn for at de er forbudte ved norsk lov. Helt greit å bruke "skrotten" til noe annet enn å kaste den, men IKKE greit å fange dem på måten de gjør det på.  Anonymous poster hash: 8b223...a94

Men så har vi ikke noe dyr av lignende art i Norge hvor bestanden er så stor at ikke jegere kan holde etter. Det sier seg selv at man får fanget flere dyr med disse fellene en med store helfeller som rommer 1 dyr, og hvor dem fort skjønner at de skal passe seg for dem da dem ikke akkurat er usynlige. Selvsagt er dette ingen optimal måte å fange dyrene på, men de MÅ jo fanges, og det gjørs på den måten som er mest hensiktsmessig. Den dagen noen finner noe som er bedre trur jeg de som jakter coyote tar det imot med takk. Dem gjør jo ikke dette for å være mest mulig jævlig. Og det går fint an å synes det er dumt at det er slik, samtidlig som man skjønner det er sånn det må være for å redde hele faunan. Jobb heller mot forsøpling av vrlden for det er vel litt det som er skylden til overbestand av coyote.

Hvorfor MÅ de fanges?

Igjen må jeg spørre hva verden gjorde før mennesket kom og reddet den?

Skrevet

Bare jeg som ikke vet hva en Canada goose jakke er......?

Anonymous poster hash: 3b61d...d07

Skrevet

Inspirert. Tror jeg skal dra å kjøpe en Canada Goose-jakke i dag. Eller kanskje en parajumpers.. Begynner å bli kaldt ute.

Ifølge Dante er den mørkeste delen av helvete reservert for sånne som meg, greit å ha noe som holder seg varm i mellomtiden.

Anonymous poster hash: 70c64...dba

Skrevet

Men så har vi ikke noe dyr av lignende art i Norge hvor bestanden er så stor at ikke jegere kan holde etter. Det sier seg selv at man får fanget flere dyr med disse fellene en med store helfeller som rommer 1 dyr, og hvor dem fort skjønner at de skal passe seg for dem da dem ikke akkurat er usynlige. Selvsagt er dette ingen optimal måte å fange dyrene på, men de MÅ jo fanges, og det gjørs på den måten som er mest hensiktsmessig. Den dagen noen finner noe som er bedre trur jeg de som jakter coyote tar det imot med takk. Dem gjør jo ikke dette for å være mest mulig jævlig. Og det går fint an å synes det er dumt at det er slik, samtidlig som man skjønner det er sånn det må være for å redde hele faunan. Jobb heller mot forsøpling av vrlden for det er vel litt det som er skylden til overbestand av coyote.Anonymous poster hash: 42778...e2f

Hvorfor MÅ de fanges?

Igjen må jeg spørre hva verden gjorde før mennesket kom og reddet den?

Så du er ei av de som mener vi bare skal sitte å se på at verlden holder på å gå til helvete uten å prøve å gjøre noe. Vi skal bare la bestanden ta over og håpe det går bra.? Det går jo ikke bra er jo det som er poenget.Det er vel en vedtatt sannhet at man levde mer i pakt med naturen og dens ressurser før. Nå både overbefolkes og overforsøples jorden ,og ingen gidder å bry seg med at det rokker ved den naturlige balansen. Når det da først går feil og naturen ikke lenger klarer å fikse dette selv bør vi jo være så pass miljøbevisste at vi prøver å hjlpe naturen der vi kan eller?

Skrevet

Spiser ikke hvalkjøtt. Grunnen til at mange er imot Canada Goose er måten dyrene blir fanget på. Canada er et av landene der fotsaks er lovlig. Det er en GRUSOM måte å fange dyr på og det er tortur for dyret å bli fanget i en slik saks. Tror du virkelig ikke at det finnes bedre måter å kontrollere bestanden av coyote enn å torturere de stakkars dyrene til døde i en fotsaks?? Anonymous poster hash: 2eaff...3f8

Så vidt jeg vet så er det kun Canada Goose selv som mener at bestanden er så stor at den er en fare.

Et annet poeng er at naturen selv sørger faktisk for å holde bestanden nede selv. Ta feks. elg i Norge. Grunnen til at vi kan skyte elg er for mat. Om vi ikke hadde kunnet det så ville naturen selv sørget for en regulering av bestanden via sykdom og slik ordner naturen opp, slik det egentlig skal være. Nå er ikke sykdom heller særlig humant, men det er naturlig både for dyr og for mennesker.

Forskning fra Canada viser også at en god bestand av coyote forhindrer flått, holder den økende bestanden av vaskebjørn og av rabies infiserte rev nede. Det er med andre ord et økosysten som fungerer og det er ikke nødvendig å torturere coyote for forfengeligheten. Å ha kvote på coyote er nødvendig, men å torturere den er forkastelig.

Fotsaks er dyreplageri og tortur. Det er en grunn til at de fleste lanf, bortsett fra Canada og USA, har forbudt dette. Snare, som også er lovlig i USA og i Canada, er heller ikke lovlig.

Å ta livet av et dyr kun fordi andre mennesker skal betale tusenvis av kroner for en jakke er forkastelig!

Signerer!

Mange ignorante mennesker ja..

Skrevet

Det er da virkelig intet problem å SKYTE ulv, det gjøres her i Norge. Hvorfor kan man ikke gjøre det om man må regulere bestanden på coyote? Jo, fordi det er billigere å mishandle dem på det groveste i fotsaks. Pengemakta rår. Dyras velferd gir man faen i.

Og nei, jeg spiser ikke hval. Når det er sagt, tas ikke hval ved en vanlig harpunering. Det er sprengladninger i moderne harpuner som går av og tar livet av hvalen der og da. Iallefall i norske fangstmetoder.

Anonymous poster hash: 83ed5...0ae
Skrevet

Jeg er veganer så spiser selvfølgelig ikke hvalkjøtt.

Skrevet

Det er da virkelig intet problem å SKYTE ulv, det gjøres her i Norge. Hvorfor kan man ikke gjøre det om man må regulere bestanden på coyote? Jo, fordi det er billigere å mishandle dem på det groveste i fotsaks. Pengemakta rår. Dyras velferd gir man faen i. Og nei, jeg spiser ikke hval. Når det er sagt, tas ikke hval ved en vanlig harpunering. Det er sprengladninger i moderne harpuner som går av og tar livet av hvalen der og da. Iallefall i norske fangstmetoder. Anonymous poster hash: 83ed5...0ae

Det er litt forskjell på flokker med maks 6-7 dyr hvor 1 eller maks 2 fått fellingstillatelse. Herregud bestanden av ulv er så liten at man kan skille dem med navn. Det blir noe annet med bestander med flere tusen dyr fordelt på store områder. Det skjønner du også. Det går an å ikke synes disse saksefellene er ok, og akseptere at det er mest hensiktsmessig så lenge der ikke er andre effektive måter å gjøre det på. Er man litt miljøbevisst skjønner man at det ikke handler om å ønske å plage dyrene. Det er heller ikke Canada Goose som mener det er overbestander men Staten.

Skrevet

Det er da virkelig intet problem å SKYTE ulv, det gjøres her i Norge. Hvorfor kan man ikke gjøre det om man må regulere bestanden på coyote? Jo, fordi det er billigere å mishandle dem på det groveste i fotsaks. Pengemakta rår. Dyras velferd gir man faen i. Og nei, jeg spiser ikke hval. Når det er sagt, tas ikke hval ved en vanlig harpunering. Det er sprengladninger i moderne harpuner som går av og tar livet av hvalen der og da. Iallefall i norske fangstmetoder. Anonymous poster hash: 83ed5...0ae

Det er litt forskjell på flokker med maks 6-7 dyr hvor 1 eller maks 2 fått fellingstillatelse. Herregud bestanden av ulv er så liten at man kan skille dem med navn. Det blir noe annet med bestander med flere tusen dyr fordelt på store områder. Det skjønner du også. Det går an å ikke synes disse saksefellene er ok, og akseptere at det er mest hensiktsmessig så lenge der ikke er andre effektive måter å gjøre det på. Er man litt miljøbevisst skjønner man at det ikke handler om å ønske å plage dyrene. Det er heller ikke Canada Goose som mener det er overbestander men Staten.

Det er ingen problem å skyte flokker med noe som helst fra helikopter. Men det krever ressurser og penger.

Hilsen jeger.

Anonymous poster hash: 83ed5...0ae

Skrevet

Man spiser dyr og man bruker pelsen. Det har vi alltid gjort. Men å pine og slakte dyr vi IKKE spiser syntes jeg ikke oe om. Cyotene blir fanget, labbene knekt og de lider frem til noen kommer og avliver de. Kun for pelsen. Om BESTANDEN skal holdes nede, så bør de jaktes på via post. Man ligger på post, skyter og dreper dyrene mens de går fritt.

Gessene blir flådd levende. Forskere sier at å nappe ut én fjær på en gås, er like vondt som å nappe ut en negl på et menneske... Og det er greit????? Tvangsfòring med rør ned i magen, det er greit??

Skjønner det ikke.... Dere som ikke ser feilen i å pine dyr, misshandler dere barn også?

Gjest Pusikatt
Skrevet

Men hva i helvete skal folk med en jakke til 6-7000 kroner?

Skrevet

Man spiser dyr og man bruker pelsen. Det har vi alltid gjort. Men å pine og slakte dyr vi IKKE spiser syntes jeg ikke oe om. Cyotene blir fanget, labbene knekt og de lider frem til noen kommer og avliver de. Kun for pelsen. Om BESTANDEN skal holdes nede, så bør de jaktes på via post. Man ligger på post, skyter og dreper dyrene mens de går fritt.

Gessene blir flådd levende. Forskere sier at å nappe ut én fjær på en gås, er like vondt som å nappe ut en negl på et menneske... Og det er greit????? Tvangsfòring med rør ned i magen, det er greit??

Skjønner det ikke.... Dere som ikke ser feilen i å pine dyr, misshandler dere barn også?

Ble litt ivrig der, og beklager det siste utsagnet med barn. Men det provoserer me så inderlig at dyremisshandling er heeeeeelt ok, for dyr er ikke verd noenting! Jakt er helt greit, virkelig. Men det er forskjell på måten man gjør det, og ikke minst GRUNNEN!!!! Mat og pels..... Eller bare pels...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...