Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Hvordan gjorde dere det, dagene,ukene etter fødsel? Det er ok og invitere de nærmeste til kaffe og kake først, for så og invitere venner o.l en liten stund senere? På evt kaffe og kake? Slik at det ikke blir så masse mennesker på en gang... Jeg vet ikke? Hva gjorde dere? Anonymous poster hash: fade5...696
☆☆☆ Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 Her er det mest vanleg at folk kjem enkeltvis, altså ingen stor gruppe for å sjå babyen. Det er heller ikkje uvanleg at det er besøket som står for kaffimaten, ikkje noko særleg for nye foreldre å skulle varte opp i tide og utide..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 Det kunne ikke falt meg inn å ha kakefest etter fødselen. Jeg var så sliten. Hun som jeg bodde på rommet sammen med meg fortalte at moren hadde kakefest klart for henne når hun kom hjem fra sykehuset med babyen. Jeg kunne ikke fatte at den nybakte mora skulle klare det. Men hun var vel i bedre form enn meg. Jeg var ikke i form altså. Anonymous poster hash: 12f45...319
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #4 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg var utmattet og i dårlig form etter ks, så ble sparsommelig med besøk. Bare noen få om gangen, og bare de nærmeste i starten. Og ingen oppvartning Anonymous poster hash: e4150...9c7
Appelsinpiken Skrevet 17. oktober 2013 #5 Skrevet 17. oktober 2013 Gjorde ingenting, de som ville fikk komme på besøk
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg vet ikke hva som er vanlig. I min krets stikker folk bare innom hverandre i løpet av ukene etter fødselen. Da har ofte den som kommer med seg noe godt å spise. Kjenner ingen som har invitert til selskap annet enn dåp eller navnefest etter noen månder. Anonymous poster hash: b90db...307
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 17. oktober 2013 #7 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg vet ikke hva som er vanlig. I min krets stikker folk bare innom hverandre i løpet av ukene etter fødselen. Da har ofte den som kommer med seg noe godt å spise. Kjenner ingen som har invitert til selskap annet enn dåp eller navnefest etter noen månder. Anonymous poster hash: b90db...307 Samme her.
FanteGuri Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 Har ikke invitert noen på besøk, de har ringt å spurt om de fikk komme. Ingen som har hatt med seg noe å spise, så de har fått veldig enkel servering; kaffe og sjokolade/ lefse e.l Noen baker jo masse i ukene før fødsel, slik at de har å servere barselbesøk. Tror ingen forventer full oppdekning når de kommer på barselbesøk, alle forstår vel at nybakte foreldre har nok å henge fingrene i.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #9 Skrevet 17. oktober 2013 Her er det vanlig at besøket har med barselmat når de kommer. Etter alle mine tre fødsler (ka alle tre) har min mor ordnet med middag og kaker for oss og de nærmeste den dagen vi har kommet hjem fra sykehuset. Som en velkomstfest for babyen og oss Veldig koselig. Jeg har hatt litt bakevarer i fryseren før fødselen, som jeg har tatt opp når vi har fått besøk. Hos oss har barseltiden, og de første ukene/månedene etter fødselen vært veldig rolige, så vi har både bedt folk komme innom, og ringt etter noen hvis det har blitt for "kjedelig". Anonymous poster hash: 06276...96e
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #10 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg fikk kakefest da jeg kom hjem fra barsel Utrolig koselig! Kom hjem til familie, venner og naboer som hadde låst seg inn, hengt opp ballonger og stelt istand med kaffe, kaker, boller og gaver. Helt fantastisk! Anonymous poster hash: 6538a...89d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2013 #11 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg fikk kakefest da jeg kom hjem fra barsel Utrolig koselig! Kom hjem til familie, venner og naboer som hadde låst seg inn, hengt opp ballonger og stelt istand med kaffe, kaker, boller og gaver. Helt fantastisk! Anonymous poster hash: 6538a...89d Haha! Det du beskriver er marerittet mitt Forrige gang da jeg kom hjem fra barsel og virkelig gledet meg til bare å kose meg alene med babyen, mannen og moren min som var på besøk, da satt svigermor og søsteren hennes og ventet i stuen. De mente det jo bare godt og hadde med blomster og middagsmat, men jeg ble bare sur og følte det veldig invaderende. Både svigermor og hennes søster hadde forresten vært på sykehuset og besøkt oss flere ganger i løpet av de tre dagene vi var innlagt, så det var ikke det at de ikke kunne vente et sekund til på å få hilse på babyen, altså. Heldigvis er vi alle forskjellige! (og min stakkars svigermor hadde nok ønsket at jeg var mer som deg) Anonymous poster hash: 9e7c5...76c
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. oktober 2013 #12 Skrevet 17. oktober 2013 Aldeles uaktuelt her. Nærmeste familie fikk komme etter noen dager, men om de ønsket servering fikk de pent ordne med det selv. Noe som også er vanlig her- det er da ikke den nybakte moren som nettopp har født og styrer med nattevåk og amming som skal stå på pinne for de besøkende, heller tvert imot.
*Yuna* Skrevet 17. oktober 2013 #13 Skrevet 17. oktober 2013 Aldeles uaktuelt her. Nærmeste familie fikk komme etter noen dager, men om de ønsket servering fikk de pent ordne med det selv. Noe som også er vanlig her- det er da ikke den nybakte moren som nettopp har født og styrer med nattevåk og amming som skal stå på pinne for de besøkende, heller tvert imot.Helt enig. Samme her!
Elina Skrevet 17. oktober 2013 #14 Skrevet 17. oktober 2013 Det er ikke vanlig nei. Kan ikke huske å ha blitt bedt i noe slikt selskap noen gang. Hva man gjør er opp til den enkelte og hvordan man har det og føler seg etter fødsel. Ingenting er et selvfølge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå