Gå til innhold

Hva mener dere er oppgaven til fadderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er fadder, gjør dere noe spesielt?

Anonymous poster hash: 4ca6a...328

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg gjør ikke det, men foreldrene hadde tenkt seg at vi kjøpte dyre gaver til bursdag å jul + feriegaver når vi er på ferie. Dette har de sakt indirekte flere ganger til meg, blir bare så vi kjøper enda billigere gaver. De tror vist de har fått vidunderbarnet som alle skal blakke seg på.

Anonymous poster hash: a50cc...5b5

Skrevet

Treffe barnet, sende kort, gi gave o.l. Hvis ikke man har mulighet til å treffes så ofte, så er det greit å holde seg oppdadert... 

Anonymous poster hash: 56a94...2b0
Skrevet

Oppgaven til en fadder er å se til at barnet oppdras i den kristne tro.

Anonymous poster hash: 79f48...50e

Skrevet

Av mine faddre fikk jeg feks sånne oppgavebøker eller penal sommeren før jeg skulle begynne på skolen og tale i konfirmasjonen .,

Det er det jeg husker best og som jeg også prøver å gjøre med mine fadderbarn :-)

Anonymous poster hash: 047f1...6f3

Skrevet

Av mine faddre fikk jeg feks sånne oppgavebøker eller penal sommeren før jeg skulle begynne på skolen og tale i konfirmasjonen .,

Det er det jeg husker best og som jeg også prøver å gjøre med mine fadderbarn :-)

Anonymous poster hash: 047f1...6f3

Oppgavebøker, penal og en tale, hva er så bra med det at du vil videreføre det til dine fadderbarn? Ikke for å være slem, men det hørtes ut som om du syntes disse tingene var fantastiske?

Anonymous poster hash: bc52d...029

Skrevet

Jeg gjør ikke noe annet for mine fadderbarn enn hva jeg ville gjort for dem uansett. Det jeg burde gjort, og som jeg lovet ved dåpen, har jeg ikke grunnlag for å gjøre, og burde dermed også takket nei til å være fadder om jeg hadde vært litt tro mot min egen overbevisning.

Anonymous poster hash: bc52d...029
Skrevet

Vi har valgt våre faddere med tanke på at de skal være en ekstra (trygg) omsorgsperson for barna våre. De trenge ikke overøse de med gaver, men vi ser gjerne at de gir barna litt ekstra oppmerksomhet og får barnet til å føle seg spesiell :)

Skrevet

Ja, jeg gjør litt spessielle ting. Jeg ber spessielt for de barna og snakker litt om religiøse ting med dem. I tillegg prøver jeg å vise at jeg er der for dem uansett slik at de vet at jeg er en av de voksenpersonene som bestandig vil være der for dem. Det tror jeg er spessielt viktig når de kommer i tenårene.

Anonymous poster hash: cf366...2a5
Skrevet

Oppgaven til fadderen er å be for barnet og gi det opplæring i den kristne tro.

Når det å være fadder blir redusert til å sende gaver to ganger i året, har man tatt på seg en oppgave som man egentlig burde ha sagt nei til i første omgang.

Skrevet

Fadderene vi valgte til vårt første barn er våre beste venner. De er faktisk valgt med tanke på hvem vi kunne tenke oss at hun vokste opp med hvis vi plutselig skulle bli borte, og selvfølgelig som et symbol på at vi gjerne vil de skal være ekstra mye tilstede i livet hennes. Det er godt å se at de har et veldig nært forhold med barnet, de synes datteren vår er like fantastisk som det vi synes (og det skal jo litt til, for å si det slik ;), og de har henne alltid i tankene hvis de kommer over en spesiell bok, leke eller noe de ellers tror hun kan få glede av. I forhold til den kristne tro vet jeg ikke hvor mye de har å bidra med, men når det kommer til verdier ellers er de veldig på linje med oss foreldre og jeg er helt sikker på at de kommer til å være fantastiske ressurser for datteren vår også når hun blir eldre.

Selv er jeg og mannen min faddere for vår førstefødte nevø, og selvfølgelig opplever vi det som en stor ære å få være faddere. Vi ser ham ofte, følger med på hvordan han ligger an i utvikling, prøver å ta ham med på spesielle opplevelser (f.eks teaterforestillinger vi tror han vil ha glede av), og vi legger nok ekstra tid og penger i å finne presanger til ham ved jul og bursdag.

Anonymous poster hash: 1e091...23b
Skrevet

Jeg gjør egentlig ikke noe ekstra for fadderbarnet mitt fordi jeg er fadder, men jeg er også tante til han og jeg er mye sammen med han og broren og er veldig glad i de men tenker ikke så mye på at jeg må gjøre mer fordi jeg er fadder. Vil ikke gjøre forskjell på guttene....

Anonymous poster hash: 5543c...d6a
Skrevet

Jeg gjør som jeg har lovet. Jeg forteller fadderbarnet om kristendommen, om Jesus og om Gud, leser litt fra Bibelen og ber. Det er min oppgave som fadder.

Anonymous poster hash: 7cf5b...9be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...